Logg inn med Facebook eller Google!

Pålogging eller ikke pålogging?

Started by Ole, 11. Aug 19, 11:09:34

Previous topic - Next topic

Tjorven

Nå er det altfor leeeeeenge siden jeg var på forumet. Var jo en av de ivrigste for noen år siden, men pga sykdom var det mye som plutselig sa stopp, og det har ingen ting med forumet i seg selv å gjøre. Men nå skulle jeg sjekke en gammel tråd, og var vips inne uten å logge meg på (mulig jeg aldri har logga meg ut :) ) Men ser ærlig talt ikke problemet med å måtte logge seg på. Lenge leve Hellasforum som har inspirert så mye fra begynnelsen og gjennom alle år, og <3 takk til Ole som fortsatt holder koken!!! "Mitt" Hellas hadde ikke vært det samme uten dette forumet, der man kan lete seg tilbake til alt som finnes her av tips, opplysninger, reiseskildringer og bilder. Kontra FB-strimmelen som forsvinner i det blå (eller grå) etter en dag eller to, så er det borte vekk. skulle ønske disse la ut ting på forumet istedet, så man kunne nyte av det når det passer en selv, istedet for å oppdage noe på en slump, for så å fosvinne. Hva er vitsen med det?
Men nå er jeg visst langt på jordet ang denne trådens emne...
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Godt sagt, Tjorven! 👍

kaka

Vi er så enige, Tjorven ! Hyggelig å se deg på igjen :)
KariK

Frynse

Usedvanlig dødt her nå. 4 dager siden forrige innlegg.
Tror nok ikke tvungen pålogging var en en forbedring, for å si det litt forsiktig.
Kanskje ikke eneste årsaken, men å heve en terskel har vel aldri skapt mer aktivitet.

Kritios

11. Feb 20, 18:47:09 #28 Last Edit: 11. Feb 20, 18:48:54 by Kritios
Quote from: Frynse on 11. Feb 20, 18:32:36Usedvanlig dødt her nå. 4 dager siden forrige innlegg.
Tror nok ikke tvungen pålogging var en en forbedring, for å si det litt forsiktig.
Kanskje ikke eneste årsaken, men å heve en terskel har vel aldri skapt mer aktivitet.
Ja det er rimelig stille her....
Men det å måtte være pålogget kan da ikke være en unnskyldning for ikke å være mer aktiv ?
Jeg er alltid pålogget, det må være mange måneder siden jeg logget meg inn sist, og da er det bare å skrive i vei :-)
Ellers kan vi jo håpe på at de fleste nå vil følge oppfordringen fra Elon Musk og Sacha Baron Cohen og slette Facebook´en sin,
da vil selvfølgelig trafikken ta seg opp her: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/50z0aW/elon-musk-slett-facebook-det-er-kjedelig
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

kaka

 ;D  :D

Morsom tanke, - men, det er vel liten tvil om at det ble mye stillere her inne etter at aktiviteten på Forumet på FB økte Veldig synd! :-X
KariK

Katherina

 ;D Jeg har ikke tenkt så mye over dette med pålogging eller ikke. Det som er viktigere for meg er forumets innhold og la meg kalle det atmosfære. Alle dere som jeg er blitt "kjent" med gjennom forumet. Noen har jeg vært så heldig å treffe og fått bygge opp et bedre kjennskap til og også vennskap. Flere er blitt borte etter hvert. Kommet inn i skyggen. Årsakene er sikkert like forskjellige som det er personer. Men det skal dere vite at jeg savner dere. Selv har jeg heller ikke vært så aktiv over en tid. Det er ikke fordi jeg har droppet over til FB-siden, for den er jeg bare sporadisk innom, fordi den ikke dekker mine behov. Det er uten tvil dette forumet - Hellasforum.no som er mitt Hellasforum. Her kan jeg, som også Tjorven nevner, finne tips og råd, få inspirasjon til nye steder å besøke og blad tilbake og mimre og drømme.
Så takk til deg, Ole, som fortsatt holder det hele i gang.  :kd66:
 :teary: Det var koselig å se deg tilbake igjen, Tjorven, jeg har savnet deg.
Selv har jeg prøvd å være litt mer aktiv i den seinere tiden. Jeg har manglet nytt stoff å komme med på en tid. Våre turer har over flere år gått til Kardamili på Peloponnes og jeg har delt med meg fra de fleste av disse turene. Både fra Kardamili og turene ellers rundt på Peloponnes. Men så kom det til et punkt, da jeg tenkte at det var et metningspunkt for bilder og opplevelser fra Kardamili og området rundt. Måte på hvordan man kan finne nye vinkler på motivene. Det ble ikke noe nytt.
Jeg har nettopp avsluttet tråden min om høstturen 2019, som også dekket litt av området nord for Korintbukta.
 :hfjjk:  Nå har jeg nettopp startet på en ny tråd, som omhandler turen vi hadde sist vår på fastlandet i Hellas. Det ble en lang tur og vi besøkte mange flotte steder. Noen bedre kjente enn andre. Vi reiste fra vest til øst og fra sør til nord. Motivet mitt for denne tråden er kunne dele opplevelser, inspirere til å reise til også disse delene av det fantastisk vakre og interessante landet som Hellas er, kunne dele fakta og tips.  ;D
 :winking: Dette innlegget er kanskje litt på siden av denne trådens tema, men det jeg ønsker å si er at pålogging eller ikke? Tja? Det viktigste for meg er å kunne være med på kke bare holde forumet i gang, men være med på å fortsette å skape et levende forum for alle oss som gjerne drar til Hellas, som har tapt vårt hjerte der, som aldri har vært der og dele og gi tips og råd.

kaka

- og du er en viktig bidragsyter, Katherina :99wywy:
KariK

kaka

Quote from: Ole on 11. Aug 19, 21:55:26For å unngå at folk bare klikker innom for å se om det er noe nytt. Må man logge på er veien til å skrive kortere. Eller er den ikke?

Hva mener du skal til for å få mer aktivitet, Frynse?

Jeg har kikket tilbake i denne tråden, fordi jeg synes det har blitt stadig stillere, og færre bidragsytere her inne. Det virker som tvungen pålogging har redusert antall aktive brukere.
Jeg tenker at det åpne forumet hadde muligheter for at ikke-medlemmer kunne tipses om forskjellig innhold, og kanskje bli interessert.
Jeg tror vel at mange av de som er medlemmer i FB-gruppen, ikke er medlemmer her inne (?). Innimellom prøver jeg å henlede oppmerksomheten hit inn, - fra FB, Hvis det er spørsmål om ting jeg mener er godt belyst her inne. Men, når det krever pålogging, begrenser det jo mulighetene.
KariK

Frynse

19. May 20, 21:11:47 #33 Last Edit: 19. May 20, 21:19:08 by Frynse
Quote from: kaka on 19. May 20, 20:50:28Jeg har kikket tilbake i denne tråden, fordi jeg synes det har blitt stadig stillere, og færre bidragsytere her inne. Det virker som tvungen pålogging har redusert antall aktive brukere.
Jeg tenker at det åpne forumet hadde muligheter for at ikke-medlemmer kunne tipses om forskjellig innhold, og kanskje bli interessert.
Jeg tror vel at mange av de som er medlemmer i FB-gruppen, ikke er medlemmer her inne (?). Innimellom prøver jeg å henlede oppmerksomheten hit inn, - fra FB, Hvis det er spørsmål om ting jeg mener er godt belyst her inne. Men, når det krever pålogging, begrenser det jo mulighetene.
Det var nettopp dalende aktivitet jeg var redd for, og advarte mot innledningsvis, men det var tydeligvis mange nok som mente at tvungen innlogging var veien å gå.
Hvorfor dette skulle bedre aktiviteten har jeg aldri skjønt...?
Slik det er nå, dør tråder kjapt ut, og det gjør i seg selv at interessen dabber av.

Et eksempel er tråden jeg startet 13.04., som handlet om reisene vi skulle vært på men har vært nødt til å kansellere grunnet virussituasjonen. Siste innlegg i skrivende øyeblikk er datert 16.04.... Jeg nekter å tro at det ikke er flere etter den tid som har kansellert, og som kunne bidratt i tråden.

Kritios


Quote from: kaka on 19. May 20, 20:50:28Det var nettopp dalende aktivitet jeg var redd for, og advarte mot innledningsvis, men det var tydeligvis mange nok som mente at tvungen innlogging var veien å gå.
Hvorfor dette skulle bedre aktiviteten har jeg aldri skjønt...?
Slik det er nå, dør tråder kjapt ut, og det gjør i seg selv at interessen dabber av.
Quote from: Frynse on 19. May 20, 21:11:47
Quote from: kaka on 19. May 20, 20:50:28Jeg har kikket tilbake i denne tråden, fordi jeg synes det har blitt stadig stillere, og færre bidragsytere her inne. Det virker som tvungen pålogging har redusert antall aktive brukere.
Jeg tenker at det åpne forumet hadde muligheter for at ikke-medlemmer kunne tipses om forskjellig innhold, og kanskje bli interessert.
Jeg tror vel at mange av de som er medlemmer i FB-gruppen, ikke er medlemmer her inne (?). Innimellom prøver jeg å henlede oppmerksomheten hit inn, - fra FB, Hvis det er spørsmål om ting jeg mener er godt belyst her inne. Men, når det krever pålogging, begrenser det jo mulighetene.
Det var nettopp dalende aktivitet jeg var redd for, og advarte mot innledningsvis, men det var tydeligvis mange nok som mente at tvungen innlogging var veien å gå.
Hvorfor dette skulle bedre aktiviteten har jeg aldri skjønt...?
Slik det er nå, dør tråder kjapt ut, og det gjør i seg selv at interessen dabber av.
Er det nødvendig med pålogging for å lese her inne da ?
Når man ser på hvem som er på besøk her inne så er det ofte 80+ gjester og 4-5-6 brukere, altså medlemmer.
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Ole

Ja, kanskje vi skal åpne opp slik det var før? Eller stenge hele sjappa? Umulig å konkurrere med Facebook uansett!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...