Logg inn med Facebook eller Google!

En kjølig uke i Plomari, - med mange varme møter

Started by kaka, 10. May 11, 22:47:58

Previous topic - Next topic

kaka

Endelig var vi på bussen på vei mot Plomari. Denne gangen hadde jeg til og med følge, og av en som jeg visste deler mine gleder over mye av det området har å by på. Jeg venter spent på å se inntrykkene gjennom din kameralinse også, Athina!  :cyclopsani:

Jeg hadde gledet meg, spent, til en vårtur til dette området. Og utenfor bussvinduene ble mye av forventingen innfridd: det var grønt og blomsterprakt hele veien  :icon_smile: Slik hadde jeg aldri sett Lesvos før.

Jeg hadde jo fulgt med på beretning fra dere som var i Hellas i påsken, og registrert at været ikke var det beste. Men langtidsværmeldingen før avreise virket brukbart lovende (selv om siste sjekk var litt dårligere). På bussen mot reisemålet ble vi lovet godvær og 30 grader, etter noe kalde uker. Akkurat det (30 grader) hadde jeg vondt for å tro, men håpet på opphold og rundt (+) 20 grader.

Vel fremme på Frini fikk jeg tildelt rom i en annen bygning enn jeg har bodd tidligere. Det var et veldig greit rom, med litt annen vinkel på utsikten.
KariK

Anders

Syns både vinkel og utsikt så veldig bra ut! :-)

kaka

Ja, jeg var fornøyd med det  :iconbiggrin:
KariK

Ole

Dette ser da helt ypperlig ut! Gleder meg til fortsettelsen!

Tjorven

Velkommen hjem kaka. Så hyggelig at du hadde reisefølge med Athina.
Dette så jo perfekt ut i mine øyne  :D  Både havutsikt og vakker bebyggelse. Deilig å bo så nært stranda også, sjøen så veldig fristende ut, syns jeg.
Gleder meg til fortsettelsen.
There are no strangers, only friends we haven't met.

robert1960

Ser fram til flere bilder fra omrade jeg og min kone som er fra usa reiser ikke for den 24 sept og hun har aldri vært i Hellas vi skal oså være i Plomari og jeg tror plasen vi bør heter Panorama

Athina

Nydelig utsikt fra balkongen din, kaka! Og nå gleder jeg meg over å gjenoppleve en utrolig flott og opplevelsesrik ferieuke :iconbiggrin:

Jeg var superheldig som reiste samtidig med kaka som  hadde vært på Lesvos flere ganger tidligere. Hun kunne dermed vise meg rundt både i Plomari og noen av landsbyene i nærheten. Helt perfekt for meg som var der for første gang.
 
Tusen takk, kaka, og nå gleder jeg meg til fortsettelsen i denne tråden :iconbiggrin:

Til robert1960: Jeg bodde på Panorama forrige uke, og det var et trivelig sted med høy standard. Det eneste jeg mislikte i begynnelsen, var den bratte bakken opp til hotellet fra hovedveien. Men etterhvert var jeg glad til, så fikk jeg meg litt ekstra trim :icon_smile:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Athina

Plomari viste seg å være en veldig livlig og sjarmerende by hvor vi kom tett innpå grekernes dagligliv.
Første dag spiste vi lunsj på brua hos en koselig dame som serverte oss denne fristende salaten:
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

kaka

Se der, ja: der kom vår første lunsj også. Supert, Athina!
Det var en artig, men ganske vindfull opplevelde!

Hyggelig at dere vil følge med oss på denne turen vår, Anders, Ole, Tjorven og Robert 1960 (så du fikk svar om Panorama. Lekkert sted!)
KariK

Katherina

Koselig å se bilder fra Plomari. Lesvos og Plomari var vårt første møte med Hellas, så det har en helt spesiell betydning for oss. Venter spent på mer

Tjorven

Vil ønske deg også velkommen hjem her, Athina, siden det ser ut til at dere deler tråden. Den lunsjtavernen deres så veldig trivelig ut.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Jeg venter også spent på mer, Katherina.   :profileright:  Som nevnt innledningsvis, skal det bli artig å se turen med Athinas øyne også. Kanskje hun har flere bilder fra vår dag 1. Mitt apaprat hvilte resten av den dagen  :smt015

Tenkte det var moro å \"dele\" en tråd, når vi denne gangen var to som stort sett gikk sammen og tok inn og gledet oss over alle de fine inntrykkene der nede. :smt052 Jeg erfarte til fulle at delt glede er dobbelt glede.
KariK

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...