Logg inn med Facebook eller Google!

Petra, Lesvos

Started by Svein~B, 31. Aug 16, 19:19:25

Previous topic - Next topic

Svein~B

Petra er en by og et strandsted som ligger på nordsida av den store øya Lesvos som ligger nord i Egeerhavet. Øya har internasjonal flyplass. Det ser ut som Apollo planlegger reiser hit neste sommer.

Her er vi i utkanten av byen vestover, på hovedveien som går gjennom byen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

JohnS

Den rosa bygningen til høyre er Hotel Michaelia, hvor vi og våre medreisende hadde de to rommene lengst borte i 2. etasje, med suveren utsikt til solnedgangen.  Et utrolig trivelig hotell med god frokost og hyggelig betjening, med eieren, Maria, i spissen.  Hotellet kan anbefales på det aller varmeste, og vi dro dit med leiebil for en overnatting der da vi var på Lesvos sist, og bodde i Plomari.  Et hyggelig gjensyn med Maria og gjengen.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

filhellener

Quote from: JohnS on 31. Aug 16, 20:01:45
Den rosa bygningen til høyre er Hotel Michaelia, hvor vi og våre medreisende hadde de to rommene lengst borte i 2. etasje, med suveren utsikt til solnedgangen.  Et utrolig trivelig hotell med god frokost og hyggelig betjening, med eieren, Maria, i spissen.  Hotellet kan anbefales på det aller varmeste, og vi dro dit med leiebil for en overnatting der da vi var på Lesvos sist, og bodde i Plomari.  Et hyggelig gjensyn med Maria og gjengen.


Inspirert av din "lovprising" av  Michaela og utsikten  :smile12: ( har skrevet det tidligere og, men en god ting.....)
- bestilte jeg en charteruke der for noen år sida!
Jeg sendte en mail til Maria, spurte og fikk rom i 2,etg mot den fantastiske solnedgangen  ^-^
Maria var vennligheten selv, det var et godt sted å bo på alle måter :sol:
Kari

Svein~B

04. Sep 16, 11:37:01 #3 Last Edit: 06. Nov 16, 17:45:58 by Svein~B
Det stemmer og det kommer antagelig et bedre bilde av Michaelia etter hvert. Jeg tror jeg hadde omtrent den samme utsikten, for jeg bodde bare to hus bortenfor. Jeg skal komme tilbake til hvor jeg bodde. Eller kanskje dere har bilder dere vil dele? Eller en link til deres egen tråd der dere har postet bilde og omtale før?

Her er et annet bosted som også ligger helt i utkanten av byen vestover. Det heter Miramare og er ett av Vings seks bosteder i byen. I motsetning til Michaela og mitt bosted, som begge ligger kloss inntil veien, ligger Miramare litt tilbaketrukket. De har ett- og toromsleiligheter. Det går an å bade rett over veien, men det er ikke strand der det går an å legge seg til. Det er cirka 600 meter til bystranda og 200 meter til sentrum.

Telefonnummeret er (0030) 22530 41615.

http://www.ving.no/hellas/petra/miramare/pakkereise
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

dagstaalesen@hotmail.com

Det lå da veldig vakkert til.
Dag.

Svein~B

06. Sep 16, 19:33:56 #5 Last Edit: 06. Sep 16, 19:38:24 by Svein~B
Jeg bodde på Studios Ippokrates som ligger mellom Michaela og Miramare. Vertskapet bor selv i første etasje og så leier de ut rom i andre etasje. Det ligger som sagt mye nærmere veien enn det Miramare gjør, men det er lite trafikk.

Telefonnummeret er (0030) 22530 41195.

Her er litt av utsikten som jeg vil tro ligner veldig på utsikten fra de beste rommene på Michaela.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

08. Sep 16, 19:48:37 #6 Last Edit: 08. Sep 16, 23:07:22 by Svein~B
Det er enkel standard, men du har det du trenger: En liten kjøkkenkrok, som du ser her, eget bad, egen balkong, aircondition og TV. Til sentrum er det cirka 200 meter. Til stranda er det cirka 500 meter, men det går an å ta seg en dukkert rett på den andre sida av veien, selv om det ikke er plass til å legge seg ned og sole seg.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Vertskapet snakker ikke engelsk, men de har to halvvoksne barnebarn som tar seg av den biten. Stedet er altså typisk gresk, familiedrevet og hjemmekoselig. Jeg var i hvert fall veldig fornøyd og anbefaler stedet på det varmeste.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hovedveien som går gjennom byen er ikke noe spesielt trivelig, men det er flere små gater bakenfor som er veldig trivelige. De fleste butikkene befinner seg i ei smal gate som går parallelt med og rett bak hovedveien og i tverrgater til disse. Det går også to gater opp i byen på hver side av et fjell som stikker rett opp, midt i byen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Bystranda starter like nordøst for sentrum og strekker seg videre nordøstover. Den består for det meste av fin, lys sand, men det er også noe grus og stein. Det er flere områder med solsenger og parasoller, men også store områder uten.

Her er vi i den sørvestre enden av stranda, altså den delen som er nærmest sentrum.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Hovedveien går langs stranda. Her er det rikelig med serveringssteder. Noen av dem serverer direkte på stranda også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Flere steder er det dusjer til almenn benyttelse og også noen steder omkledningsbokser, som vi ser her. Solsengene tilhører serveringsstedene og er gratis å bruke, men det forutsettes at du kjøper noe når de kommer rundt og serverer. Solsengene vi ser her tilhører en snackbar ved navn Eden.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...