Logg inn med Facebook eller Google!

Frakt av ting og tang til Hellas / Kreta

Started by Heidrun, 07. Jan 17, 17:19:44

Previous topic - Next topic

Heidrun

Hei.
Hva er den enkleste og billigste måten å frakte noe fra Norge til Hellas / Kreta på. Er vel vært en tråd om dette tidligere. Men finner ikke tråden
Yamas til livet og til

mouche

Kan du presisere "noe" litt tydeligere? En koffert eller et flyttelass? Vi har fyllt et hus der nede, men alle større gjenstander kjøpte vi der. Alt fra sykler, bilder (!), lamper, sengetøy, servise og bestikk gikk på flyet. Enkelte flyturer var vi oppe i 150 kg og uten at det kostet en formue. Generelt hører jeg jo at å få flyttet på ting til Hellas ofte medfører en del problemer, og utgifter, i "dialog" med det offentlige Hellas!

Heidrun

Quote from: mouche on 08. Jan 17, 08:02:20
Kan du presisere "noe" litt tydeligere? En koffert eller et flyttelass? Vi har fyllt et hus der nede, men alle større gjenstander kjøpte vi der. Alt fra sykler, bilder (!), lamper, sengetøy, servise og bestikk gikk på flyet. Enkelte flyturer var vi oppe i 150 kg og uten at det kostet en formue. Generelt hører jeg jo at å få flyttet på ting til Hellas ofte medfører en del problemer, og utgifter, i "dialog" med det offentlige Hellas!


Er snakk om høyttalere og andre tunge ting. En høyttaler er på størrelsen 1,3 meter høy og veier 75 kg. Samt masse andre private ting og tang
Yamas til livet og til

Ole

15. Jan 17, 22:55:00 #3 Last Edit: 15. Jan 17, 22:58:03 by Ole
Har du funnet ut av det, Heidrun? Hva med å gå til anskaffelse av en liten bluetooth-høytaler? Det finnes mange snertne saker med god lyd!

https://www.google.no/search?q=bluetooth+h%C3%B8yttaler&biw=1280&bih=629&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwi2y_HrkcXRAhXobZoKHdEqAboQ_AUIBigB




Heidrun

Quote from: Ole on 15. Jan 17, 22:55:00
Har du funnet ut av det, Heidrun? Hva med å gå til anskaffelse av en liten bluetooth-høytaler? Det finnes mange snertne saker med god lyd!

https://www.google.no/search?q=bluetooth+h%C3%B8yttaler&biw=1280&bih=629&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwi2y_HrkcXRAhXobZoKHdEqAboQ_AUIBigB






Tror du har begynt for tidlig på Ouzoen Ole.
Slike snertne ting har like god lyd som å si at en lada er en mere direktørbil, enn en Mercedes.
Yamas til livet og til

mouche

Ja, vår løsning var en Sonos 5 medbrakt i kofferten, men skjønner at det her er snakk om "noe" større saker. Er det til profesjonell bruk eller "husbruk"?

Heidrun

Quote from: mouche on 16. Jan 17, 07:52:30
Ja, vår løsning var en Sonos 5 medbrakt i kofferten, men skjønner at det her er snakk om "noe" større saker. Er det til profesjonell bruk eller "husbruk"?


Noe for viderekomne egentlig. Nærmere High End hvis det sier dere noe. Det må være luft i toppen og tyngde i mellomtonen. Bassen må vare fast men alikeve slik at den ikke overdøver
Yamas til livet og til

Kritios

Quote from: Heidrun on 16. Jan 17, 17:27:03
Quote from: mouche on 16. Jan 17, 07:52:30
Ja, vår løsning var en Sonos 5 medbrakt i kofferten, men skjønner at det her er snakk om "noe" større saker. Er det til profesjonell bruk eller "husbruk"?


Noe for viderekomne egentlig. Nærmere High End hvis det sier dere noe. Det må være luft i toppen og tyngde i mellomtonen. Bassen må vare fast men alikeve slik at den ikke overdøver

Selg dem og kjøp nye på Kreta.
det blir billigere enn å frakte dem ned  ;D
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

mouche

Tenkte det samme, men turte nesten ikke si det! ;D

Heidrun

Quote from: Kritios on 16. Jan 17, 20:52:06
Quote from: Heidrun on 16. Jan 17, 17:27:03
Quote from: mouche on 16. Jan 17, 07:52:30
Ja, vår løsning var en Sonos 5 medbrakt i kofferten, men skjønner at det her er snakk om "noe" større saker. Er det til profesjonell bruk eller "husbruk"?


Noe for viderekomne egentlig. Nærmere High End hvis det sier dere noe. Det må være luft i toppen og tyngde i mellomtonen. Bassen må vare fast men alikeve slik at den ikke overdøver

Selg dem og kjøp nye på Kreta.
det blir billigere enn å frakte dem ned  ;D


Må evt selge de og kjøpe i Athen. Finnes ikke dedikerte hifi butikker på Kreta etter det jeg skjønner
Yamas til livet og til

ChristineA

Jeg ville kontaktet Nomad International. De har noe som heter CreteExpress. Mener de kjørte fra Norge/Skandinavia før, men at de nå kjører fra England, men de gir veldig gode og raske svar, og samarbeider med noen fra Norge så vidt jeg vet, så jeg skal selv kontakte dem senere.

Skriv gjerne og fortell om du finner en god løsning på dette med frakt, men det er i hvert fall mitt tips så langt.

Heidrun

Sendte de en mail og det ser ut som om de kan fikse transporten for meg. Så kom de med et godt råd. Pakk det man skal ha på pall. Legg en tykk papp plate på pallen. Legg så på et par pallekarmer, og en ny pall over pallekarmen, og stropp fast den underste pallen sammen med pallekarmene, og den øvre pallen. Da vil tingene være godt sikra mot evt skader
Yamas til livet og til

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...