Logg inn med Facebook eller Google!

Hvem er vi som skal på forumtreffet.

Started by Heidrun, 28. Apr 13, 20:15:06

Previous topic - Next topic

Tjorven

Hehe, ikke vær redd, Anders, lenge siden jeg "blad-fyka"  ;D  Men vil nå gjerne tilføye at jeg la stor vekt på å være talerør for andre folks meninger, og ikke mine egne (=objektiv) den gang, og å følge Vær-Varsom-Plakaten da jeg skrev. Det er ganske utrolig hva enkelte kan få seg til å si, og da er det journalistens oppgave å beskytte dem fra seg selv, så og si  ;) Har aldri hatt sansen for å henge ut folk for lage sensasjon eller fordi det "selger". Så håper da inderlig at ingen "ble så skræmt no" at dere ikke tør å prate med meg  ;D What happens in Naxos, stays in Naxos... Ehh, noe lekker kanskje ut på Hellasforum da, men i sensurert form  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

25. Jul 13, 22:03:31 #25 Last Edit: 25. Jul 13, 22:08:20 by Fia
Hei folkens, kanskje på tide med noen ord i denne tråden fra meg også! Har endelig forstått poenget - nemlig at dette er en lukket tråd. Ikke det at det jeg har å fortelle er så innmari hemmelig... men enkelte er vel mer beskjedne enn andre, da! ;) ;)

Jeg anser meg selv som åpen og utadvendt - men også "a private person". Derfor er jeg heller ikke på FB - men er på glid også der, faktisk. ;)
Trives best sammen med folk som ikke tar seg selv altfor høytidelig og som har god humoristisk sans.

Navnet er ikke Fia! - men Christin, og jeg har akkurat rundet 54, julibarn som jeg er. Jeg er fra Sarpsborg, hvor jeg også bor. Sivilstatus singel, ingen barn, derimot annen nær familie som jeg har tett kontakt med, og ikke minst gamle og nyere venner.
Jobber heltid som sekretær i helsevesenet. Trives godt der, men det forhindrer ikke at jeg stadig dagdrømmer om andre steder og omgivelser. Kanskje jeg har vært nomade i et tidligere liv?? ;) :D

Første Hellas-tur gikk til Rhodos i 1981, deretter har det blitt mange andre øyer i Hellas (charter). Først i fjor ble det øyhopping på meg, noe som absolutt ga mersmak. Hellas er så mye og mangeartet, det synes jeg er fint og spennende. Men jeg er heller ikke fremmed for andre reisemål, bare så det er sagt! Høydepunktet hittil har vært to lange turer, hhv. 4 og 6 mndr. jorda rundt som ryggsekkturist etter fylte 40. Ikke min idé opprinnelig - det var liksom sånt som alle andre kunne gjøre, men ikke jeg!! Men så ble det slik likevel (altså ikke HELE jorda, da - mangler fortsatt mye på det, men jorda rundt-billett!).

Andre interesser jeg kan nevne er å lese og å synge i blanda kor. Var på kortur til Berlin i juni. :)

Jeg oppdaget forumet på vårparten i fjor og ble veldig positivt overrasket. Meldte meg derfor inn etter hvert, og nå gleder jeg meg veldig til å treffe dere! :) Vi kommer til Naxos den 5. september, så det skulle ikke forundre meg om jeg treffer noen av dere lenge før den 11. Reisefølge er min gode venninne Kirsten, som ikke er på forumet.

Når det gjelder bilder så må jeg nok si at jeg ikke er så flink til eller glad i å ta bilder (eller bli tatt bilde av...) ;) derimot nyter jeg de vakre bildene alle dere andre legger ut! :D

Den som er lei av å reise er lei av livet...

marjana

Marjana er grekernes måte å uttale Marianne på. Jeg bor i Oslo når jeg ikke er på Syros. Jeg er utdannet innen media, og har alltid jobbet frilans, men nå som jeg er 52 er det vanskelig å få jobb/oppdrag. Jeg har bare noen kortere engasjementer jobbmessig om vinteren, så derfor kunne jeg være på Syros hele våren og forsommeren i 10 uker nå i år. Drar tilbake i slutten av august med en åpen billett og regner med å bli der et par, tre måneder igjen. Har vært på Syros hver sommersesong i 15 år nå, og har fått mange gode venner der, men kan fortsatt ikke snakke gresk.
Jeg ble vel hekta på Hellas allerede etter første turen dit i 1980, og dro da til forskjellige øyer oppgjennom årene, helt til jeg kom til Syros, som har blitt "home away from home".

Bildet er tatt nå i begynnelsen av juli på reisbyrået til husverten min på Syros. Bildet heter "Happy Syrostourist with an oversized handbag". I bagen er alt det jeg satte igjen på Syros siden jeg skal tilbake i august. Forumtreffet er vel den eneste måten for meg til å komme til Naxos på, siden jeg er "grodd fast" på Syros.
Glika i zoi

Anders

Tror dette blir en samling "velforente" mennesker :-)
Men jeg tør jo nesten ikke si det offentlig... merkelig at noen skal ha så mye imot at andre har det gøy?
Gleder meg til å treffe dere alle!

Fia

Nå skjønner jeg deg ikke helt, Anders - har du fått noen reaksjoner?
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

Noen beskjeder ja... er visst ikke så populært at denne tråden dukker opp på toppen for ofte... tror forresten jeg må begynne å bli litt "streng" på FB... det er snakk om forumtreff, og hvis det blir trangt om plassen på den der bussen så går forummedlemmer foran i køen...

Fia

Jeg forsto at det var FB det gjaldt da jeg leste Forumtreff-tråden... Der er jo ikke jeg på banen, for å si det sånn, men håper ikke du personlig får "pepper" på noen måte, da...?  :-\
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

hehe... skal mye til for at jeg får "pepper"... er særdeles flink til å snu ræven til uinterressante mennesker :-)
Til gjengjeld føler jeg jo nesten magnetisk tiltrekning mot de interressante....

Anders

Dessuten må jeg jo nesten få si at jeg er bortimot stolt av dere som viser dere frem her... du/dere/vi/oss viser oss å være de forumistene vi ønsker å være :-)

Fia

That's more like it... ;) Glemte i farten at du jo er bergenser eller noe deromkring...! ;D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Anders

Etter det som skjedde på Stadion idag så er det vel ingen som vil være bergenser... jeg er det iallfall ikke!  Det er bare nærmeste tettsted...   :-) :-) :-)

Anders

Og kanskje dette er rette tråden for litt pludring... det virker ganske sikkert at det kommer til å stå et firetall bak mitt navn på side 1 i den andre tråden :-) Så må jeg vel bare skaffe husrom til mannen...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...