Logg inn med Facebook eller Google!

Hvem er vi som skal på forumtreffet.

Started by Heidrun, 28. Apr 13, 20:15:06

Previous topic - Next topic

Sisi

Hei godtfolk, da er det min tur til og presentere meg, Jeg er døpt Kjersti men fikk mitt greske navn Sisi av selveste Anna Matsouri på min aller første Hellastur til Lipsi for 2 år siden. Jeg er god gammel bestevenn/søster til Tjorven og etter flere års mas fikk hun endelig dratt meg med til Hellas. Angrer ikke et sekund, har blitt helt frelst :) Jeg er 52 år, utdannet innen helse og omsorg og bor på fjellet midt i Sør-Trøndelag. Gleder meg stort til å treffe dere på Naxos!

Anders

Og jeg glemte jo å si at reisefølgets døpenavn er Mimmi... det er grekernes "kjælenavn" for Dimitra, derfor mine mange smått kryptiske hint i så henseende :-)

kari

19. Jun 13, 21:19:46 #14 Last Edit: 19. Jun 13, 21:21:25 by kari
Vi fem som jeg har meldt på til turen er gubben Terje og meg  + et vennepar (Bente og Morten) som vi introduserte Naxos til  i 2011. De forelska seg hodestups og var tilbake i fjor. I år pakker de sekken for 3 uker :-) I tillegg er det søsteren (førstegangsreisende til Naxos) til Morten.

Vi er alle sammen fra Trøndelag og er i pluss/ minus 50 årene (jeg er - 50 år :-))

Terje og jeg har vært i Hellas mange ganger; første turen i 2001. Vi har vært på mange forskjellige øyer opp gjennom årene, men det er Naxos som har kommet vårt hjerte nærmest. Her har vi vært mange ganger.

Har lite bilder å vise fram, men vi skal høflig presentere oss når vi møtes. Vi blir med på både busstur og middag etterpå. 
Snille jenter kommer til himmelen, slemme jenter får det som de vil.

Anders

Så har streamer valgt å ta steget videre sammen med oss... håper du får mange gode grunner til å glede deg over det, Roger.

Kalergis

yazzo på dere!
Vi har heller ingen bilder her, men er et par Wencke og Stein i begynnelsen av 50årene som bor i Kristiansand. Var på Naxos første gang 2001,tror det er 8.gang til Naxos nå 7.september. Første Hellastur var i 1999 og da var det gjort. Har siden besøkt mange øyer, men kommer alltid tilbake til Naxos. Skal bo på Kalergis i ca 3 uker.Har ikke helt fått med om det er bestemt hvor treffet skal være,er det bestemt?

Anders

Vel... tror det er bestemt, ja :-) Meltemi. Ta og sjekk treff-tråden.... veldig kjekt at dere vil være med iallfall :-)
Buss er også bestilt, for noen timers "ikke-altfor-omfattende"-tur, med guide.

streamer

Og jeg heter Roger. Har kost meg på Naxos i 10 år på rad. Har etterhvert fått så gode venner der at jeg kan kalle det sosialt nettverk. Og gleder meg stort til treffet. Stifado hos mine venner på Meltemi bør også bli en høydare

Anders

Nicos sa Kleftiko til treffet :-)
Antagelig litt mindre stress å lage til...?

streamer

Skrivefeil fra meg. Jeg tenkte på Kleftiko men skrev Stifado. Gleder meg stort til noen kvelder hos Nicos og få servert noen av historiene hans. Det er den store fordelen med å reise i September, de har bedre tid til å sette seg ned og prate litt.

Anders

Og skulle noen (mot formodning!) ikke finne utav saker og steder og ting&tang så får de heller sende meg en melding... regner med at jeg kan nåes ut september på dette nummeret: 93055014.  Det er jobbtelefon, men nå har jeg lagt meg ut med vårherre (e.g. "sjefen"), så det spørs vel hvor lenge jeg har den... :-)

Tjorven

Får vel prøve å si noen ord om meg selv her jeg også da, selv om jeg føler at jeg til tider har "overpresentert" meg selv (på godt og vondt  ;D :'(  ) både i baren og i diverse reiseskildringer....
Tjorven er selvfølgelig ikke mitt egentlige navn, men jeg er så vant til å bli kalt det, så jeg velger å forbli Tjorven på treffet også  ;) Jeg fylte visst 57 nylig, men det hender jeg føler meg både som en 25 åring og ei på noen og åtti, alt ettersom opplevelser og livserfaring. Dessuten er jeg født i Tvillingene (eller Tullingene, som man ser det) og er visstnok en typisk sådan. Jeg bor i Trondheim sammen med mine kjære pusekatter, Lurven og Tupsi  :-* (som også er til stor trøst når jeg savner dattera mi og mine to barnebarn  :-* :-* :-* som bor i Sverige.) Er enebarn, men har i voksen alder fått min egen "søster" som er bestevenninna mi Sisi  ;D :-*

Jeg er utdanna både som journalist og reiselivskoordinator og har ellers jobba i flere år med barn og på bibliotek. Livet farer ikke alltid med en som man selv ønsker, noe som har medført til at jeg nå dessverre er ufør i jobbsammenheng. Samtidig har jeg skjønt at "jobben" ikke er det viktigste her i livet, eller definerer hvem man er som menneske  ;) Men heldigvis har jeg fortsatt stor glede av å skrive (og skravle, her på forumet)   ;D og interessen for reiseliv har heller ikke blitt svekka. Tvert imot, så har min nye livsstatus medført til at jeg kan reise oftere, og være lengre borte enn jeg kunne tidligere, både til Hellas og til familien min  :) Man får ta med seg det positive i tingenes tilstand...

Så er det Hellas da, som selvfølgelig er min store lidenskap, om man kan si det sånn. Det begynte med en tre ukers tur til Athen og Samos + en svipp til Patmos på 80-tallet, og jeg var hekta, som de fleste andre. Siden har jeg flaksa avgårde til utallige øyer og diverse steder på fastlandet, og kjærligheten til dette landet og folket bare øker. De siste årene har Antiparos fått grepet på meg, som de fleste andre gjengangere på øya, så her har jeg vært på alenetur 1 mnd de siste fire år. De siste to årene har jeg endelig klart å få med meg Sisi på høstturen min, og da har vi loffa en del rundt til andre øyer også  8) 8) Det samme skal vi til høsten, og pga årets store happening droppa vi planen om øyer i nordøst, og legger turen til Kykladene i år også  ;D

GLEDER MEG STOOOORT til å treffe dere alle, kjente og ukjente forumvenner, til en busstur og middag som ikke kan bli annet enn knall supert  ;D ;D ;D

Legger ved et bilde som ble tatt på bursdagen min i juni i år, med sedvanlig iskake på Pavlos Place, Antiparos.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Prøvde å dobbelt-klikke på liker-knappen, men det hjalp ikke :-)  Blad-fyk, altså? Best å passe seg, med andre ord... :-)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...