Logg inn med Facebook eller Google!

Overnatting Kos

Started by Anders, 04. May 10, 21:57:03

Previous topic - Next topic

Tjorven

Hvis dere overnatter i Kos by, ville jeg iallfall ha sjekka når bussen til Mastichari går neste dag. Hadde selv tenkt å dra direkte dit på vei hjem (fra Leros) siden flyplassen ligger i nærheten. Jeg missa akkurat fem-bussen, og neste gikk ikke før kl ti om kvelden. Det ble til at jeg overnatta i byen, men den forhåndsbestilte taxien midt på natta kom aldri.
 
Vel, det er ei anna historie, men siden Kalymnosbåten går fra Mastichari, ville jeg som sagt undersøkt litt. Dere får det sikkert KOS uansett hvor dere overnatter ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Hvis du /dere kommer 4. september så er jeg fortsatt Kos.

Nå har jeg ikke erfaring med andre hotell enn charterhotellene.  Imperial, som jeg skal bo på også i år, er et tidligere Ving-hotell. Du kan ev. sende mail til dem.

Har alltid hatt hotell når jeg ankommer Kos (alltid med fly), så jeg vet ikke hvordan det er me mulighetene til å leie rom ved ankomst med båt.

Pension Alexis som Polyanna nevner har jeg gått forbi mange ganger, og det ser hyggelig ut der.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Har tatt hurtigbåt fra Kalymnos (Pothia) til Kos by for et par år siden. Den går også motsatt vei, med stopp i Kalymnos på vei til øyene lenger nordover. \'Somlefergen\' fra Mastihari til Kalymnos går kun til Pothia (ca 1 time, siste går ca 23.00 ?), der er også en hurtigbåt samme strekning. Har ved et par anledninger ikke fått plass på sistnevnte hurtigbåt når jeg ikke har forhåndsbestillt. Men ingen katastrofe når Kalymnos er målet.

Bussholdeplassen fra Kos by til Mastihari er lett å finne. Bussen går ikke så ofte, men er billig og strekningen er ikke mange mil. Tror du kan finne busstidene på nettet (kos-mastihari timetables). Har forøvrig fått Alexis til å forhåndsbestille taxi når jeg skulle rekke fly hjem om natten, det gikk bra. Og Alexis henter ved havnen om man ber om det.

Poppi

Men hvorfor kommer du med båt fra Santorini Anders? Om du skal på tur i Dodekanesene? :?:

Anders

Fordi det er så lett og enkelt å fly Bergen-Santo... alternativet er Rhodos som nå ikke er tilgjengelig med våre valg... dessuten har vi tenkt å avslutte med noen dager i Kykladene, så da blir Santo det beste alternativet med tanke på hjemreisen.
Og vi rekker såvidt fergen til Kos fra Santorini, så det blir effektiv reisetid.
Men det minker på plassene, ser jeg, så kanskje blir det KLM via Athen i stedet?

Poppi

Ser det går båt fra Santorini til Kos ja! Den ruta har jeg aldri sett før!!!!

Anders

Den gikk iallfall ifjor også? Og HVIS vi flyr til Santo, så lander vi ca kl. ett, og da burde vi klare å nå den ti på halv tre. Fremme Kos halv sju... ikke så ille det vel?

Tjorven

Dere har jo et hav av tid til å rekke båten videre, Anders ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anders

Kommer an på taxiene, Tjorven... ifjor var der ingen og antydning til panikk blandt noen hver, så vi endte i en mini-buss.

Tjorven

Ouæææ, nå ble JEG litt skjelven her, som bare har tre kvarter på meg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Marit

Vil gjerne høre mer fra Kos-oppholdet, hvilket hotell du velger etc. Og ikke minst, når du kommer til å være på Kos. Kanskje vi møtes.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Anders

Det hadde vært veldig okay, Marit!
Som sagt, ingen datoer spikret, og vi har det ikke spesielt travelt med det heller. Men har jo sjekket tips og sånn, og det der Afendoulis virket da mye mer atraktivt enn Alexis uten dusj på rommet? Ser liksom ikke for meg noen vandring i korridorer med håndkle rundt livet...

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...