Logg inn med Facebook eller Google!

\"Livet som eiere av Nr.5\"

Started by Anne, 29. Mar 09, 16:33:55

Previous topic - Next topic

Gro

Herlig historie om Grekeren :-)
Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Magnolia

Jeg leser til øyet blir stort og vått, enten det handler om leilighet, dyr eller mennesker. :)
Takk for at du tar oss med til ditt paradis.
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Barbro

Spennende historie om huset,Anne..og historien om grekeren får tårene til å trille..sjøl om jeg visste at dere tok ham til Norge :crybaby: ..
Du forteller så levende og varmt..en fryd å lese :love7:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tzasiki

:flower:
Herlig historie! Blir  helt varm om hjertet.. :cat:  :cat:  :cat:

brit

Nå har jeg lest meg opp!
Herlig historie om Grekeren...jeg visste jo slutten men flott å lese likevel. Skjønn katt. Han hadde nok gått rett inn i hjertet her også....deilig å tenke på at dere fikk han hjem og at han har det godt nå.

Barbro

Ja,Anne..det dere gjorde der..med å ta ham hit..for en dyreelsker borger det for at dere er flotte mennesker..tusen takk,på vegne av alle vanskjøtta og mishandla dyr.Dere opprettholder trua mi på kjærlighet til det levende.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Anne

Tusen takk alle sammen, men jeg føler ikke at vi gjorde noe ekstra. Vi hadde bare ikke hjerte til å reise ifra han for enda en vinter, så valget var enkelt.
Når man har hus sånn som oss så kommer man dyra nærme. Nå er vi så heldige at vi har 2 naboer, begge greske, som også er glad i dyr. Sofia har geiter, sauer og høner ved siden av oss og Mikalis bor tvers over for oss. Sofia forer kattene om vinteren når hun er hos dyra sine. Mikalis bor i Athen om vinteren, men han har ordnet så det har vært noen der og matet kattene 2 til 3 ganger i uka. Han flytta inn ifjor...så han er ny. Det var vel bare 2 katter som manglet nå av de som var ifjor. To av kattene er søskna til Grekern og er derfor ca:5 år og en hannkatt er 4,5 år. De har alle hver sin personlighet, men den hannkatten er veldig spesiell. Han har krøpet helt inn i hjerterota mi. Øynene hans fanger deg og du er solgt. Skulle så gjerne........
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Barbro

Så fine bilder,og så fint du skriver,Anne.Jeg kjenner helt inn i hjerterota det samme som deg...skulle så gjerne..Tusen takk for at du deler dette med oss.
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Tjorven

Det er så godt å vite at kattene i nabolaget ditt blir tatt så godt vare på, og jeg skjønner godt at du blir glad i dem alle sammen. Det fins jo ikke bedre skapninger :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Bare hyggelig Barbro. Det er godt å tenke på at kattene får mat Tjorven, men litt kjærlighet blir det bare i sommerukene. Jeg er ei skikkelig skrulle med dyr og savner mine katter når jeg er i Hellas, og når jeg drar hjem så gråter hjertet for de jeg drar fra. Jeg savner og tenker alltid på noen....er det sundt i lengden tro??

Det speiler seg et hardt katteliv i øynene til han \"Far\". Kroppen er full av arr fra feider med andre hannkatter. 3 hjørnetenner mangler og det ene øyet vil ikke skikkelig opp. Han ble påkjørt av en bil ved juletider så halen og bakparten har fått en trøkk. Sofia tok han i hus da og hadde fått tak i dyrlege til han. Hun stelte og pleiet han til han var frisk nok til å komme tilbake i vår hage. Det er øynene hans som forteller mest. Han er så logn og fin med kattungene. Han prøver seg på å ¨å inn i stua, men da er det nok og si ..nei..så stopper han utenfor. Han kunne blitt en herlig katt hvis noen hadde tatt han i hus. Håper han er der når vi kommer i juni slik at han kan bli klappet og stelt i noen uker igjen.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tjorven

Han ser ut som en skikkelig barsking, og jeg tror nok det blir endel pelskos på deg snart, Anne.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Åååhhh ...nå er det nummeret før jeg bestiller billett til Skiathos  :confused1: ....  :cheese: \"Far\" er jo bare helt skjønn, jeg elsker slike katter med personlighet.

Som min mann (som heldigvis er allergisk for dyr ... ellers hadde vi hatt huset full) sier så faller jeg helt i staver over alle katter som er litt \"halte og skakke\"

Hvordan går det med Grekeren Anne? Har den fallt helt til ro her i Norge nå?

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...