Logg inn med Facebook eller Google!

\"Livet som eiere av Nr.5\"

Started by Anne, 29. Mar 09, 16:33:55

Previous topic - Next topic

Katta

Nydelig katt! Venter spent på fortsettelsen.  :flower:

Tjorven

Det er tydelig at det er hos dere han vil være, og hører hjemme, Anne. Skjønner veldig godt din bekymring da du fikk beskjed om at han ble trua av den andre hankatten, stakkars. Man kan jo ikke annet enn å få medynk av Grekern, så trofast og skjønn som han er.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anita

Grekeren har sjarm og personlighet ... det er helt tydelig  :cheese:  :cheese:  

Håper den andre hannkatten blir jaget så Grekeren kan få fred, det fortjener han  :flower:

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Livsnyteren

Grekern var en nydelig katt han :cheers: Jeg var hjemme hos Anne en tur og der var Grekern.Han prustet og peset med du verden så kosete han var :flower:

Tzasiki

:flower:

Skjønn katt, ligner bittelitt på min katt!! :cat:  :cat:  :colors:

Anne

Den sommeren sto det store overskrifter i VG om to jenter som tok hjem 9 katter fra Spania. Jeg fikk telefonnr. til den ene og ringte henne for å høre hvordan de hadde gjort dette. De hadde fått kattene med på flyet og det uten problemer. En liten tanke begynte å gro i mitt hode. Siden de fløy med My Travel så håpet jeg at det kunne ordne seg for oss også, men det gjorde det ikke. Vi kunne ikke ha katten i lasterommet for det var ikke oppvarmet og trykkregulert fikk jeg beskjed om da jeg ringte. Det var rett å slett ikke enkelt.
Fofi hadde flytta og den store hankatten hadde slått seg ned i området så Grekerns muligheter den vinteren var små.
Jeg lette rundt på nettet i håp om et mirakel og det skjedde. Jeg fant siden til de danske dyrlegene og sendte en mail til Christina med en bønn om hjelp. Jeg fikk svar....kom til Skiathos Dog Shelter med katten så skal jeg se hva vi kan gjøre. Jeg er på øya samtidig som dere.
Vi leide bil og tok katten med oss opp dit. De hadde ikke mulighet til å passe han mens vi ventet på at rabiesvaksina skulle virke så den måtte vi droppe. Det betydde at han måtte i karantene her hjemme. Jeg ringte til karantenestasjonen her i Østfold og fikk klargjort hva vi trengte og hvordan vi gjorde det. Grekern ble chipmerka og fikk en spesiell markkur og vi tok han med tilbake til huset. Der skulle han være til vi skulle dra hjem. Dagen før vår avreise tok vi Grekern i bilen og kjørte han opp til hundesenteret igjen. Der skulle han være til de skulle ha en \"dyretransport\" til Danmark og da skulle han få være med. Vi leverte han den 27. sept. og han landet på Gardemoen den 17. okt. Der ble han tatt imot av en fra Mattilsynet og han fra karantenestasjonen og så bar det i 4 mndr. karantene. Vi besøkte han der flere ganger og gledet oss stort til vi kunne hente han hjem.
Nå er Grekern her i Norge hos oss og vi er trygge for at han har det bra. Vi hadde tre valg den høsten..la han være og håpe på det beste...få han avlivet...eller ta han til Norge. Vi valgte det siste og har ikke angret. Han er en meget spesiell herremann og vi er veldig glade i han.

http://dfas.dk/ Her er linken til den flotte gjengen i Danmark.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anita

Åååhhh for en herlig historie... jeg får tårer i øynene her jeg sitter og leser  :cyclopsani:

Det varmer meg langt inn i hjertet nå jeg hører om så snille mennesker som dere Anne... skulle ønske alle var som dere  :cheers:

Grekeren er helt bedårende og skjønn. Kan godt forstå at dere er blitt veldig glad i ham.

Hilsen Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anne

Vi kunne fått det til hvis vi hadde reist om Athen og tatt Sterling til København og så SAS videre, men det ble kronglete og dyrt. Det er bare Ving og Apollo som flyr direkte til Skiathos og der var svaret NEI!.Nå ordnet det seg med hjelp av Dyrleger uten grenser, og Grekern ble utstyrt med gresk pass og kom trygt frem. De fulgte han til og med på flyet fra Danmark til Norge og vi betalte omtrent ingenting. Helt fantastisk!!!!
Det er veldig deilig og slippe og tenke på han hele vinteren. Nå savner jeg han når JEG er i Hellas...hehee
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

kaka

Tårer i øynene og klump i halsen her og!! For en katt, og for noen katte-\"foreldre\"!!
KariK

Tjorven

Fikk klump i halsen jeg også, selv om jeg visste slutten på storyen. Men må bare si at dere er helt enestående katteforeldre. Hurra for dere og får Grekern :) :) :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

:flower: Tusen takk allesammen. Vi gjorde bare det vi følte at vi måtte.
Til kritikos...Grekern er så skadet i ansiktet og er nesten blind så han kan ikke være ute på egenhånd. Det gikk i Hellas for der var gården og plassen hans bak mur og gjerde, men her er det rett ut i skog og mark. Han er ikke veldig aktiv heller så han tar gjerne en tur i bånd. Han er ikke glad i snø (hvem er vel det), men han elsker sol. Han sitter i solen og strekker hode og hals og nyter.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Brit skrev tidligere i tråden om deres første besøk hos oss og vår advokat time og det stemmer. Det er mye rart man skal beskjeftige seg med når man er på ferie. Vi skulle til advokat for å skrive testamente. Det er kanskje ikke det første en tenker på når man går ombord i flyet på tur til syden, men det er noe alle som eier noe der nede bør tenke på. Arveregler er ikke det samme i Hellas og Norge og det er de greske som gjelder.
Vi hadde time og møtte opp. Der hadde det skjedd en misforståelse så vi måtte gå igjen og fikk ny time dagen etter.
Vi måtte ha med 4 vitner og en oversetter. Vi skaffet ett vitne og advokaten ordnet de 3 andre. Oversetteren ordnet vi.
Først satt min mann og jeg inne alene med advokaten. Vi forklarte hvordan vi ville ha det og hva som skulle stå. Advokaten skrev dette ned på gresk, et testamente for hver av oss. Når det var gjort og vi var helt sikre på at alt var i orden måtte den ene av oss ut og vitnene og oversetteren inn. Jeg satt inne først. Mitt testamente ble lest opp og vitnene kunne kommentere hvis de lurte på noe. Alt var greit og vi skrev alle under. Det samme gjentok seg med min mann. Etter at alt var godkjent og underskrevet måtte vitnene og oversetteren sverge på den hellige bok at alt de hadde hørt skulle glemmes og aldri snakkes om når de forlot kontoret. Vi betalte og fikk kvittering og et registreringsnr. på dokumentet, for testamentene er oppbevart der nede. Så vandret vi ut i solen og tok en tur ned i havna for å leske oss med en iskald Mythos.
Vi måtte feire livet :pals:  etter denne seansen, men det er veldig godt å ha det i orden.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...