Logg inn med Facebook eller Google!

Tips på hotell Lassi

Started by unnisol, 26. Jun 12, 23:28:48

Previous topic - Next topic

Frost

Silos er et veldig fint hotell. Det har veldig fin belliggenhet ikke langt fra Mediterraine.

Tzasiki

Ja Silo er et fint anlegg ,gikk forbi der nesten daglig! Og så stille og fredelig område det ligger i også,"balsam for sjelen". Neste gang vi besøker øya skal vi enten bo der eller på Mediterranee! ;D

unnisol

Vi har sendt masse forespørsler. Lite respons fra hotellene. Silo har svart, men hadde ikke kapasitet. Ettersom det er økonomisk krise ute i Europa, trodde vi det ville være enkelt å få overnatting. Krisen i Hellas og Europa ser ikke ut til å berøre hotellfronten på Kefalonia i alle fall, for her er det mye fulle hoteller  :-)

Vi skjønner at vi kommer til å få hotellrom, men kanskje ikke akkurat der vi ønsker oss. Vi hadde lyst til å bo i Lassiområdet med tanke på ungdommen. Men, men... Vi gleder oss uansett\ til å oppleve Kefalonia :-)

Om noen brenner inne med hotelltips er dere fremdeles hjertelig velkommen til å tipse oss :-)
uso

unnisol

Noen som har bodd i Skala? Er det veldig rolig?
uso

Frost

Jeg har bodd i Skala. Det er flott der. Vi trivdes veldig godt. Det er en koselig by med mange restauranter. Du rekker ikke over alle på en 14 dagers tur. ;) Det var akkurat passe rolig. Det var jo ikke helt dødt. Noen strandrestauranter hadde levende musikk også. Men noen utpreget festby er det ikke, heldigvis. ;)
Anbefales! Vi bodde på hotell Melidron. Det var et veldig flott hotell med kort vei til stranden, og en liten spasertur fr byen. Her er bilder fra turen til Skala. :) http://hellasforum.net/index.php?topic=5785.0

filhellener

Quote from: unnisol on 29. Jun 12, 18:09:36
Vi har sendt masse forespørsler. Lite respons fra hotellene. Silo har svart, men hadde ikke kapasitet. Ettersom det er økonomisk krise ute i Europa, trodde vi det ville være enkelt å få overnatting. Krisen i Hellas og Europa ser ikke ut til å berøre hotellfronten på Kefalonia i alle fall, for her er det mye fulle hoteller  :-)

Vi skjønner at vi kommer til å få hotellrom, men kanskje ikke akkurat der vi ønsker oss. Vi hadde lyst til å bo i Lassiområdet med tanke på ungdommen. Men, men... Vi gleder oss uansett\ til å oppleve Kefalonia :-)

Om noen brenner inne med hotelltips er dere fremdeles hjertelig velkommen til å tipse oss :-)



Hei  :)

Har du sjekket booking.com?

Jeg vet jo ikke hvilke datoer i juli, om det er en eller 2 uker dere er på Kefalonia  :)
- men Lefteris Village har ledige 1 superiorleil for 4 voksne (m/ ett soverom) på flere av datoene jeg "booket" nå. der er det basseng, og rimelig 67€ natten. Det har fått gode tilbakemeldinger fra gjester, gj.sn er 8.3  :) 

Ser du spør ang Skala og, vi var der nå i mai og likte oss veldig godt, det tror jeg både en 7 og 16 åring vil gjøre og  :) - dersom dere skal være 2 uker, hvorfor ikke en uke på hvert sted?

Lykke til og god ferie  :)
Kari

unnisol

Vi har forsøkt mange søkemotorer. Problemet er at vi booker for 14 dager på samme hotell og da blir det vanskelig.
Lefteris er også utsolgt.
Vi har bestilt på Karavados beach, men jeg er redd området er litt kjedelig for sekstenåringene. Mulig vi avbestiller om vi finner noe mer sentralt. Høres ut som Skala også er fint, så kanskje vi gjør slik Frost foreslår ovenfor ved å dele oppholdet i to.
uso

Frost


Det er koseligere i Skala enn i Lassi. Mange synes Lassi har bedre strender, men jeg likte godt stranda i Skala også. Den var mye romsligere enn strendene i Lassi. Jeg er ikke sånn at jeg MÅ ha finkornet strand, sånn som i Lassi. Selve stedet Lassi er bare en gate liksom. Mens Skala er en ordentlig by. Det gir en helt annen følelse. Det fine med Lassi er nærheten til Argostoli og andre attraksjoner. Derfor hadde en kombinasjon av begge stedene. som filhellener foreslår, vært perfekt.




filhellener

Quote from: Frost on 30. Jun 12, 02:08:08

Det er koseligere i Skala enn i Lassi. Mange synes Lassi har bedre strender, men jeg likte godt stranda i Skala også. Den var mye romsligere enn strendene i Lassi. Jeg er ikke sånn at jeg MÅ ha finkornet strand, sånn som i Lassi. Selve stedet Lassi er bare en gate liksom. Mens Skala er en ordentlig by. Det gir en helt annen følelse. Det fine med Lassi er nærheten til Argostoli og andre attraksjoner. Derfor hadde en kombinasjon av begge stedene. som filhellener foreslår, vært perfekt.


Jeg er helt enig med deg i at Skala er et m y e koseligere s t e d enn Lassi, og at stranda der og er veldig fin, Frost  :)
- så fordelen med Lassi e r nærheten til Argostoli o g at det er mer "sentralt" i fht å besøke endel "must's" på øya  :)
Men å dele er et godt alternativ, det er fine steder å besøke med utgangspunkt i Skala og  :)

Kari

Frost

Med utgangspunkt i Skala besøkte vi både Argostoli, Assos, Sami og grottene og Myrthos beach. Det var ganske lange kjøreturer, men helt overkommelig.  Fiskardo besøkte vi fra Lassi. Vi kjørte flere turer til Mounda beach fra Skala. Det er ei helt fantastisk strand.

Tzasiki

Godt vi har forskjellig smak, selv ville jeg/vi ha bodd nærmere hovedbyen med tanke på 17 åringen!. Vår 15 åring koste seg når vi tok den lille bussturen fra Lassi inn til byen flere kvelder i uken!. Det er så koselig i Argostoli om kveldene!. Folkeliv og mange fine spisesteder, shopping m.m. Har dere prøvd bosteder i Luxouri?, det er en fin liten by rett over sundet for Argostoli. Vi bodde der i 2 uker en gang, kjempefint der også!. Ellers er det flere småbyer å bo i, som Sami,Agia Efthima eller Fiskardo.
De sistnevne ligger langt unna Argostoli,, så bil må en ha her!.
Ser på Booking com., det er jo mange steder rundt om på øya som er ledig for en familie på fire, 2 ukers opphold i midten av juli!.

Frost

Jeg er også enig at Argostoli er flott. Som jeg sa er en av fordelene med Lassi nærheten til Argostoli. Det er selve stedet Lassi som ikke er så koselig som Skala.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....