Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Anita

Quote from: Kristian on 13. Aug 13, 16:02:04
Quote from: Anita on 13. Aug 13, 14:21:02
Nå har jeg allerede begynt å finne frem klær som skal være med på reisen om tre uker  :cool::  Vi gleder oss veldig... to herlige uker med sommer-sol-Hellas... kan ikke bli bedre  :solbriller:

Har sendt e-post og bekreftet rommet vi har bestilt på Paros de første to nettene. Har ikke hørt noe fra Katherina Studio på Antiparos.. så det kan vær at vi dropper overnatting der .. men heller tar dagstur.
Kalergis er "banket" og rommet venter på oss.... ååååhhhh ... bare helt helt herlig  ;D

Anita
Jeg tror at Katerinas (på kaia) er ok. Skal sjekke med sjefen, hadde litt problem med vår bekreftelse, mens juniors kom pronto
Prøv denne contact@studioskaterina.com


I og med at vi ikke har fått bekreftelse på e-post jeg sendte i februar(?) så tror jeg at vi lar det bero og tar ting på "sparket" når vi kommer ned. Kanskje vi blir på Paros .. kanskje vi reiser videre til en annen øy. Det er uansett bare snakk om fra fredagen til tirsdagen.
Men tusen takk for tipset Kristian  :)

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

Anita

Et spørsmål til "proffene" på Paros:  Går der noen sightseeing båt ut til andre øyer fra Paros? Småkykladene f.eks.

Skal prøve å få sett litt er denne gangen.. har jo fått fatt i sjøsykeplaster som funker  ;)

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise


Anita

Har jo også muligheten å ta en sightseeing båt fra Naxos da vi blir der en hel uke  :)

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

marjana

Nå er det akkurat en uke til jeg drar til Syros igjen! Har skrevet en huskeliste over ting som må være gjort før jeg drar, og hva som skal med i bagasjen for tre måneder. Nå ble halve bagen fylt med dyne og sengetøy i dåpsgave, og gardiner som jeg skal henge opp foran døra til takterrassen der jeg skal bo. Det ble to tynne bomullsgardiner som vil overlappe litt i stedet for myggnetting, og det blir også mye koseligere. Så jeg får være selektiv med hva jeg tar med av klær. Jeg prøvepakket i sted, ved å legge alt i/over bagen og da veide den 17,55 kg. Et par småting til skal med, men det går innenfor 20 kg med Norwegian. Jeg er egentlig ganske reiseklar, men må nok vente til neste torsdag...
Glika i zoi

kaka

Wow! 3 måneder!!
- og bar 17,55 kg. Hvorda får du det til  ???
Jeg regner med at du har grei tilgang på tøyvask der nede, da.
Uansett. GODT OPPHOLD!
KariK

marjana

Quote from: kaka on 16. Aug 13, 17:55:07
Wow! 3 måneder!!
- og bar 17,55 kg. Hvorda får du det til  ???
Jeg regner med at du har grei tilgang på tøyvask der nede, da.
Uansett. GODT OPPHOLD!


Nå har jeg bare pakket lett sommertøy, og noen sandaler, for jeg har satt igjen en stor bag på Syros med vinterklær, sko, toalettsaker, kjøkkenting og diverse, og det er vaskemaskin i kjelleren i bygget der jeg skal bo! Man trenger jo egentlig ikke mer på tre måneder enn på to uker hvis man vasker klærne man har med seg underveis.

Og takk, kaka! Jeg VET at det blir et godt opphold!
Glika i zoi

kaka

KariK

Tjorven

Kjenner på den samme reiseforventninga som deg, Marjana,bare ei uke igjen her også  ;D  Jeg har ikke pakka ennå, klær må vaskes og annet må på plass først, men med HUSKELISTER både over gjøremål på forhånd og hva som skal i kofferten, er jeg i rute så langt  :P
Har brukt litt tid på å forberede/bestille tur til Stavanger og Sverige etter ferien også, som måtte gjøres før jeg reiser, og som skjer 14 dager etter jeg kommer hjem  :P Men nå er det på plass, så jeg kan konsentrere meg om Hellasferien fullt ut  ;D
Så nå i kveld tar jeg helt "fri", koser meg med god vin og lar endelig reisefeberen få fri flyyyyyt  ;D 8) ;D Deilig!!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

marjana

Du får huske å forhåndsstemme også da, Tjorven, om du ikke allerede har gjort det!
Glika i zoi

Diddi

Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Fia

Og Mr. Heavy blir like... heavy denne gangen også, Tjorven...??! ;) :D
Pussig, det der. Jeg stiller nemlig litt i samme "gata"! Det var mye enklere å pakke en ryggsekk for 6 mndrs backpacking enn det er for 2 ukers Hellas-ferie, er min erfaring...! ;D
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Siste innlegg i forumet

Re: Syros mai 2024
by marjana | 26. May 24, 19:03:20
Ser at kursen var bedre i Eurobank og i butikkene ...
Re: Sifnos
by Runar Solvik | 21. May 24, 14:46:56
Takker 👍 Har vært på Sifnos en gang før...
Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...