Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

Anders

Og så... over til noe helt annet. Noe som ikke har noe som helst med politikk og gresk skyld og gjeld å gjøre.... med ørlite vrang vilje kan jeg nå glede meg over at det bare er tjue dager til jeg setter beina på gresk jord (eller asfalt/betong/whatever) igjen. Men egentlig er det bare 18 til jeg vrir om nøkkelen og overlater katte-stellet til andre... antar de fleste medlemmer på dette eminente forum har en viss peiling på hva det innebærer av kriblende forventning og glede. Mange der ute i den store, stygge verden vil ikke forstå... men for meg har Hellas blitt livbøyen som gjør at jeg fortsatt fungerer og tildels kan regnes som et selvgående, tidvis tilogmed tenkende, individ. Helledussen, hvor jeg gleder meg!

Fia

Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Quote from: Anders on 14. Mar 15, 13:36:26
.. men for meg har Hellas blitt livbøyen som gjør at jeg fortsatt fungerer og tildels kan regnes som et selvgående, tidvis tilogmed tenkende, individ. Helledussen, hvor jeg gleder meg!


Og jeg kan skrive under MED STORE BOKSTAVER at det samme gjelder for meg!!!
There are no strangers, only friends we haven't met.

therese

Quote from: Anders on 14. Mar 15, 13:36:26
... men for meg har Hellas blitt livbøyen som gjør at jeg fortsatt fungerer og tildels kan regnes som et selvgående, tidvis tilogmed tenkende, individ. Helledussen, hvor jeg gleder meg!


rørt!

Diddi

Da kommer vi "hakk i hel", Anders  :) Om 23 dager setter vi kursen mot Rygge, og videre ned i herligheten  :sol:
Veldig spent på så tidlig hellastur, når det gjelder vær og vind, men regner med en vellykket tur som vanlig uansett. Får pakke ned litt av vært når det gjelder klær. Blir veldig stort å få oppleve gresk påske !
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Anders

Det er (kan iallfall være) en stor opplevelse. Og er man heldig med været, så kan det bli en riktig så behagelig ferietur også. Vi får håpe på det beste, og få med oss mest mulig. God tur :-)

therese

Quote from: Tjorven on 15. Mar 15, 00:44:01
Quote from: Anders on 14. Mar 15, 13:36:26
.. men for meg har Hellas blitt livbøyen som gjør at jeg fortsatt fungerer og tildels kan regnes som et selvgående, tidvis tilogmed tenkende, individ. Helledussen, hvor jeg gleder meg!


Og jeg kan skrive under MED STORE BOKSTAVER at det samme gjelder for meg!!!


Hellas hjelper for så mangt, og raki hjelper for resten, skal vi tro Anders  ;D

Anders

Jeg refererte bare til Manoli sin argumentasjon.... :-) 

marjana

Ca. fem uker til avreise til Syros, og blir der i to måneder igjen. Regner med både regn, vind, sol og alle typer vær, unntatt frost og snø! Våren i Hellas er flott!
De badeglade bader i sjøen i mai. Ca 19 grader i vannet da. Jeg er mest opptatt av blomster og å være ute og ta bilder.
Være sammen med gode greske venner, gode måltider, og snakke både politikk og nyte livet i det hele tatt. Får håpe Hellas får en ny "vår" økonomisk sett snart, for så lite de lever av nå er umulig. Jeg gir så mye jeg kan for å hjelpe vennene mine så de får betalt strøm og mat og bleier til babyen, men det rekker jo til så lite. Det er uansett fint å være norsk i Hellas, og grekerne er et herlig folk. De gråter og har det veldig vondt, og i neste øyeblikk så gråter de av glede også. Bare hør på musikken og se på dansene deres!
Glika i zoi

mouche

Hvis noen lurer på vanntemperaturen i dag så meldes det om 16,7 grader på Kreta, Chania, og dette i følge http://www.seatemperature.org/europe/greece/chania.htm

16,7 grader er vel sånn cirka norsk sommertemperatur så det er bare å hoppe i det?


Niaas

Gleder meg til i morgen, da kan jeg snu om på kalenderen, da er det APRIL, og endelig den måneden da vi drar til Karpathos!
19 dager igjen! Hurra!!  Lengter hjem!
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...