Logg inn med Facebook eller Google!

Fergerutene 2023

Started by marjana, 06. May 23, 16:10:43

Previous topic - Next topic

marjana

Glika i zoi

Runar Solvik

Virker ikke som alt er klart ennå. På appen Ferryhopper og på sidene danae.gr og ferries.gr står ikke en avgang fra Anafi-Sikinos lenger mens på gtp.gr står den. Den har lagt ute tidligere men den forsvant for en uke siden.
Det samme gjelder avgang fra Sikinos til Naxos med samme hurtigbåt(Caldera Vista)som SeaJets opererer. Har booket tre netter på Anafi og tre netter på Sikinos i forhold til den ruten jeg fant, men nå er jeg litt usikker på om denne båten går allikevel. Må vel smøre seg med litt tålmodighet, men nå er det bare en måned igjen til avreise så det hadde vært greit om rutene for sommeren snart blir bekreftet.

marjana

Jeg søkte på gtp.gr på Anafi-Sikinos og Sikinos-Naxos uten å legge inn eksakt dato, bare any date. Det går ferger et par ganger i uken fra alle de havnene fra 5. mai og utover.
Glika i zoi

Runar Solvik

Ja, det stemmer. Finner de på gtp.gr men ikke andre plasser. Sendte en mail til seajets i dag og spurte de, og det de sier er at;

 "Regarding your inquiry you are correct. The schedules from Anafi to Sikinos are operated every Wednesday and Sunday. 11/6 is a Sunday. Unfortunately these particular schedules -the remote islands ferry routes- are open for booking week by week and you will be able to book probably at the end of this month."

 

Kind Regards,

Svein B

Begge disse rutene går veldig på tvers av hovedrutene, så det er ruter som er mer uforutsigbare enn andre ruter. De vestre og de østre Kykladene er nærmest to forskjellige øygrupper ferjemessig. Jeg ville laget meg en plan B og det er best i hvert fall å legge sånne ruter som går på tvers og mellom små øyer så tidlig som mulig i ferien.

Runar Solvik

Det er helt riktig, så jeg prøver å ta litt høyde for at det kan bli en eller flere dager enn planlagt på disse øyene. Det er også ekstra vanskelig i og med det er litt tidlig i sesongen, og i tillegg ikke de mest besøkte øyene heller. Det fine er at det ikke er vanskelig å kunne utvide oppholdet da det mest sannsynlig er lite turister og god kapasitet hos overnattingsstedene. Minuset er jo at det kan bli for kjedelig med mer enn tre dager på så små øyer. Spennende blir det uansett :-)

pippi1

Lenge siden sist vi øyloffet og er ute av trening. Vi skal fra Pireus til Naxos  27. juni. Vi vil helst reise med Blue Star, den store, ikke hurtigbåt. Trenger vi å bestille blilletter på forhånd? Vi er 4 voksne

Frynse

12. Jun 23, 16:43:53 #7 Last Edit: 12. Jun 23, 18:24:52 by Frynse
Om dere reiser med Blue Star er det neppe nødvendig å kjøpe billetter lang tid i forveien, men jeg har pleid å gjøre det uansett for å slippe å tenke på det.
Har du lastet ned appen Ferryhopper?
Der kan du søke opp og kjøpe billetter, enkelt og greit.
Da slipper du å bestille hos reisebyrå og få billetter tilsendt eller plukke opp på flyplassen.
Alt gjøres i appen.
I tillegg kan du følge med på hvor båten befinner seg til enhver tid,  noe som er greit om den skulle være forsinket.
Husk å "sjekke inn " på ferga før ombordstigning, så er det bare å gå ombord og vise kvitteringen på mobilen.

Når det er sagt ville jeg heller reist fra Rafina.
Pireus er et høl av kaos, stress, kø og lommetyver, så det unngår jeg helst.
Rafina er noe ganske annet og mye bedre.
Ekaterini P., som går fra Rafina til Naxos om morgenen er i tillegg en hundring pr. snute billigere enn Blue Star.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...