Logg inn med Facebook eller Google!

Medlemstilvekst

Started by IngeS, 07. Jan 11, 16:57:58

Previous topic - Next topic

Tjorven

Jeg ser heller ingen grunn til ikke å gi folk et lite \"puff\" innimellom. Ikke for å gi noen dårlig samvittighet eller prestasjonsangst, men det hadde ikke gjort noe om flere var litt mer aktive. 1732 medlemmer! Tenk på hvor mange \"skatter\" (opplevelser,bilder,info m.m) som skjuler seg bak disse tallene....
There are no strangers, only friends we haven't met.

filhellener

[quote=\"Anders\"]Jeg må innrømme at jeg noen ganger har tenkt at du kanskje har et poeng der, JohnS... at undertegnede og andre formidler sine opplevelser på en slik måte at det \"skremmer\" andre fra å bidra?
Kanskje det er en utfordring man burde ta litt mer alvorlig...
]


For noen kan det ha med t i d å gjøre, f r i t i d, om man skriver ,eller ikke, og om man føler seg \"hjemme\" :icon_smile:

Selv har jeg en jobb hvor det ikke er mulig å bruke noe annet enn spisepausene på nettet, jeg sier ikke at noen her i forumet bruker arbeidstiden sin, men det er mange som kan, eller i hvert fall gjør det.

Du er jo en poet, Anders  :flower:
- og h a r fått mye og velfortjent ros for flotte innlegg i Forumet  :iconbiggrin:
-Men ..... jeg reagerer likevel litt på det du skriver  over....    
- kanskje slikt kan \"skremme\" litt og ?  :angel7:

Jeg setter  pris på alle de flotte og koselige bildene  :iconbiggrin:
- o g de velskrevne innleggene ( de jeg har rukket å lese)  :iconbiggrin: -  men d e har ikke skremt meg fra å skrive  :icon_smile:
Kari

filhellener

Quote from: \"Mixelite\"JohnS, dine små opplevelser er så absolutt av interesse. Det er de små, hverdagslige tingene(som slett ikke er gitt at vi alle opplever fordi vi kanskje ikke er like flinke til å ta kontakt), som gjør Hellasferien til noe spesielt, synes jeg. Og kanskje kan du inspirere andre til å våge å gjøre det samme :)

Helt enig i det du skriver her , Mixelite,  :icon_smile:

- og JohnS, du s k r i v e r  i  b i l d e r  :iconbiggrin:
Kari

Anders

Med \"man\" mente eg meg sjøl... at mine fingre noen ganger flyter lett og elegant over tastaturet burde ikke skremme andre fra å skrive. SÅ mye \"potet\" er jeg ikke :-)
At jeg har fått skryt kjennes veldig godt, og mange gode kommentarer er slikt man tar med seg inn i søvnen. Men noen må jo hoppe etter Wirkola (jfr en av Atle sine kommentarer!), og det er vel like mye tema og sted og opplevelse som fenger, som måten det er fremstillt på?
Syns de aller fleste som har skrevet om sine opplevelser har gjort det på en utmerket måte, og jeg gleder meg for hver gang noen vil dele det på den måten.

Tommy

Ursäkta en gammal drönare men va F-N har dessa senaste inlägg med medlemstillväxten att göra  :dontknow:

 Börjar det ikke spåra ut lite här nu  :wave:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anders


Pjokken

Quote from: \"Tommy\"Ursäkta en gammal drönare men va F-N har dessa senaste inlägg med medlemstillväxten att göra  :dontknow:

 Börjar det ikke spåra ut lite här nu  :wave:

Helt enig med deg Tommy  :thumbright:

Respekter trådstarters emne...

Mixelite

Quote from: \"Anders\"eh... jamen... er det ikke okay at man kan diskutere \"manglende aktivitet\" da?
At mye farges av årstiden sier seg selv... skal jeg vente med å servere påskebilder til ut i november, for å holde ting gående liksom?
Ikke misforstå meg nå (har oppdaget at det blir jeg visst uansett hvordan jeg snur meg), men hva er galt med denne tråden da? Viser den ikke engasjement?

Joda. Men jeg synes de fleste trådene over samme tema ender opp med å inneholde kritikk av de postingene som faktisk kommer, noe som imho fort kan resultere i at de som faktisk er aktive trekker seg litt tilbake.

JohnS

Jeg synes at de beste trådene av og til lever sitt eget liv, og utvikler seg slik en alminnelig samtale gjør, og at det er unødvendig å gripe inn med byråkratiets og skolemesterens ubønnhørlige krav til å holde seg til oppgaven.......
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

filhellener

Quote from: \"JohnS\"Jeg synes at de beste trådene av og til lever sitt eget liv, og utvikler seg slik en alminnelig samtale gjør, og at det er unødvendig å gripe inn med byråkratiets og skolemesterens ubønnhørlige krav til å holde seg til oppgaven.......

Enig  :icon_smile:

- og i dette tilfellet så var det etter m i n mening ikke h e l t avsporing heller.
Det tråden endret seg til å handle om var hvorfor medlemstilveksten ikke ga økt aktivitet i Forumet.
Kari

Ole

Og det kan du ta opp i en egen tråd, eller sende en PM til rett adresse, JohnS. Det er ikke nødvendig å bringe enda et tema på banen i denne tråden.

Anders

Quote from: \"Tommy\"Ursäkta en gammal drönare men va F-N har dessa senaste inlägg med medlemstillväxten att göra  :dontknow:

 Börjar det ikke spåra ut lite här nu  :wave:

Jeg har fått litt lea-mus i en fot... den sparker både hit og dit. Spesielt nå som jeg har prøvd å finne temaet i denne tråden...
For det er ikke lett. Bortimot umulig, egentlig. Jeg har lest og jeg har tolket og ender stadig vekk opp med at utgangspunktet var en refleksjon. Og refleksjoner kan det vel reflekteres over?
Forumet er stengt. Ferdig med den. Ingen grunn til å reflektere over admin sine grunner til det, selv om mange her inne antagelig vil forstå og også applaudere den avgjørelsen.
Kanskje er det grunnen til den oppblomstringen i medlemstallet? Eller kanskje det bare er \"sesongen\"... folk begynner å bli litt aktive i sin søken etter fremtidige feriemål?
Jeg vet ikke. Men jeg vet at jeg har mange kjente som sjekket forumet jevnlig, men som aldri \"orket/giddet/turte/maktet\" å melde seg som medlemmer... og det har jeg gitt uttrykk for mitt mishag ved.
Men... MEN!... det å nærme seg et tema-forum og kanskje føle at her finnes forventninger til en eller annen \"kvalitet\" på innleggene... det kan hindre de fleste. Derfor, Tommy... derfor var det min refleksjon at min og andres måte å skrive på kan legge visse begrensninger på de nyankomnes lyst og vilje til å dele sine opplevelser.
Og det blir feil.
For akkurat idag kan jeg knapt skrive navnet mitt... langt verre er det å beskrive livet rundt meg... men JohnS hadde så absolutt et poeng!
Og det ergrer meg at slike \"temaløse\" tråder skal bli tvunget inn i et tema som ikke finnes... det var en refleksjon og en undring som var utgangspunktet, og da bør det være rom for mangslags undringer og tanker. Sånn som fx jeg tenker nå... at det kan bli for \"strengt og internt\"?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...