Logg inn med Facebook eller Google!

Annus horribilis

Started by IngeS, 21. Feb 15, 19:43:13

Previous topic - Next topic

IngeS

Fikk msg i morges fra Ole om at jeg var etterlyst etter relativt langt fravær til meg å være. Det gjalt i begge forumene. I FB forumet http://www.pythagorion-club.net/samoslife/index.html#home og min blog Samoslife har jeg lagt inn forklaring på mine fravær.

Tusen takk til dere som holder rede på en gammel gubbe aleneboende i det store utland. Betryggelsen føles enorm. Men så skal alle i begge forumene som har etterlyst eller bare lest etterlysningen ha tilbakemelding. Den må selvsagt skrives i de respektive fora. Når det skal skje i tillegg til andre sosiale media hvor jeg deltar synes jeg det blir i meste laget. Ekstraarbeid kalles vel det. Unødvendig ekstraarbeid vil nå jeg si i min manglende forståelse for hvorfor medlemmene i ett og samme forum må være spredt i to kanaler. Det må da gå an å få gjort noe med det. Er det noen som har en glup ide om hvordan så ta den opp her.

Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

kaka

Godt å se deg på igjen, Inge  :)

jeg leste "rapporten" din i FB. Skjønner at du har fått smake gresk vinter på sitt, tilnærmet, verste.
KariK

Tjorven

Og jeg hørte om rapporten din, uvær og databrudd, via Sisi (som er på FB) Nå har jeg jo selv vært borteværende fra mitt (eneste heldigvis) forum i en lengre periode, men har da fått sagt fra hvorfor.
Bortsett fra det, har jeg jo gnålt om sammenslåing av de to Hellasforum HIT, som er det "virkelige" Hellasforum, i evinnelige tider.... Skjønner ikke vitsen med den "stripa", veggen, eller hva det heter, på FB.....
Okke som, godt du har overlevd vinteren på Samos, Inge. Høres ut som om du har hatt ganske så norske tilstander der borte  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Frynse

Ikke alle som har fjøsboka (inkludert undertegnede), så om alt skulle bli samlet der vil mange brukere forsvinne.

Anders

FB er som en "ticker" på Børsen... det bare sklir forbi. Men man når et større "publikum". Og noen av dem oppdager at all informasjonen ligger her. Men ellers har FB mange gode sider... det er der jeg oppdager at naboen vil selge huset... eller at en kollega er syk.... eller at veldig mange oppegående mennesker har synspunkter på den økonomiske situasjonen i Hellas. Så jeg sier nå ja til et mulitulturellt nettsamfunn... :-)

JohnS

22. Feb 15, 12:28:30 #5 Last Edit: 22. Feb 15, 13:45:32 by JohnS
Jeg ser ikke helt problemet med å ha begge mulighetene, og jeg må si det er FB-varianten jeg bruker daglig.  Det eneste jeg kan se som ulempe, er at dette såkalte "orntlige" forumet har mange undergrupper, slik at man kan hoppe over det man ikke har spesiell interesse for.  På FB får man servert alt i ei smørje, og må selv scrolle forbi de minst interessante innleggene.  Dette er kanskje størst "problem" for oss som ikke er så opptatt av de mest dominerende reisemålene som promoteres i det uendelige, men som vi må pløye gjennom for å finne innlegg om litt mer spennende steder.  Det har streifet meg at kanskje enkelte steder burde ha sine egne undergrupper på FB, slik at det hadde vært enklere å sortere....  Bare en strøtanke, ikke noe gjennomtenkt forslag.....
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

Det er opp til "sukkerbergeren" å gi oss den muligheten til undergrupper.... jeg tror ikke vi får det og det er for så vidt greit nok. Vi sitter igjen sånn halvfornøyde og søker andre steder i tillegg :-) 

Solgry

Når man er inne i Hellasforum på fb, så kan man skrive f.eks. "Naxos" i søkefeltet, så kommer alle Naxos-relaterte innlegg opp.
I tilfelle dere ikke har oppdaget den søkerfunksjonen...... :)
Lodotter er englenes tøfler.....

stein

Det er "snap" som er greia nå. Det du sender får mottakeren se i 10 sekunder eller noe slik. Akkurat det har jeg ikke skjønt meg på. Ta et bilde med "snap" og det er borte for godt nå mottakeren har sett det :P
Facebook er strålende i små grupper for å chatte, dele informasjon, sorger og gleder og bilder. Men gruppene bør ikke bli for store.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Askermann

Vil være trist om det blir bare ett. Jeg er ikke på FB og må kikke her hver dag. Er sikkert flere enn meg også.


Kritios

Quote from: Askermann on 24. Feb 15, 18:04:06
Vil være trist om det blir bare ett. Jeg er ikke på FB og må kikke her hver dag. Er sikkert flere enn meg også.




Det er det ja.
Jeg droppa FB for snart 5 år siden så jeg er heller ikke der.
Og kommer nok aldri til å være der igjen heller  ;D
Ønsker du et trivelig, stille og rolig feriested med panoramautsikt over Kretahavet ?
Velkommen til våre nyoppussede ferieleiligheter i Villa Marella i Tavronitis på Kreta:
http://www.villamarella.no
http://www.facebook.com/villamarella

Greece-Traveller

Som tidligere nevnt her i forumet - jeg er ikke på Facebook, og kommer heller ikke til å registrere meg der.
Lykken er ikke en stasjon du kommer til; det er en måte å reise på

Siste innlegg i forumet

Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 29. Mar 24, 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...