Logg inn med Facebook eller Google!

Da er Hellasforum (light) på plass igjen

Started by Ole, 11. Apr 14, 22:26:24

Previous topic - Next topic

Ole

Tenker jeg åpner sjappa, så får jeg legge til det som mangler etterhvert.....

Rapport:
-Bildeopplasteren som jeg hadde lovet inneholdt bugs som gjorde at det ble umulig å bruke den. Sløste bort mange timer på den, så derfor tok det litt tid før jeg kunne åpne igjen.

-Tonnevis med unødvendige filer og database-tabeller er slettet, og forumet er forhåpentligvis raskere enn noen gang.

-Bilder opp til 7 Mb kan lastes opp, og de forminsker seg til 800 px i bredden. Vær imidlertid obs på at laster du opp 10 store bilder (70 Mb), så er sjansen for avbrudd i sendingsprosessen større enn med mindre bilder. Ta i tilfelle en kopi av tekst, i alle fall hvis den er lang.

-Mobilutgaven er ikke klar. Bilder skal ikke forminske seg til 800 px der, men til telefonens bredde.

Tjorven

Bra jobba, Ole,  :) synd med det unødvendige arbeidet, men hører vel med det også  :-\  Er iallfall veldig glad for at forumet er oppe og går igjen, så ikke abstinensen ble så langvarig  ;D 
Ser at "liker" har blitt engelsk :you like this  ;) Fikk heller ikke skrevet i hurtigsvarboksen, men kanskje det bare gjelder dette innlegget? Det var det første jeg gikk inn på, så får se hvordan det funker på andre innlegg. (det med billedinnlegginga får jeg sjekke ut senere)
Heia Ole, og ha ei fortreffelig fin helg  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole


Tjorven

Får ikke til å scrolle nedover til "siste innlegg" etter at jeg har vært inne på forskjellige tråder. Og etter at jeg har posta innlegg, må jeg derfor klikke på returknappen. Trodde innlegget mitt ble borte første gang, men det var heldigvis på plass da jeg gikk inn i tråden etterpå, selv om det ikke kom fram på siste innlegg-lista. Skriver ikke dette for å "syte", antar at ting faller på plass igjen etter hvert, men vil bare si fra  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Billedopplasteren kommer til å bli ustabil en time eller to framover. Jeg vil anbefale å ikke bruke den inntil videre.

Kristian

Forstår det slik at vi ikke trenger den tilpassingen av bilder vi har gjort til nå?
Kristian/Planer er til for å utsettes

Ole

Ja, det stemmer, Kristian! Men det går jo fortere å laste opp et bilde på 200 kb enn et på 5 Mb, så jeg kommer i alle fall til å laste opp komprimerte bilder. Når jeg har vært i Hellas forandrer jeg størrelsen på alle bildene jeg har tatt og legger de i en egen mappe med tanke på å legge ut i forumet. Da slipper jeg å tenke på størrelse og komprimering hver gang jeg skal legge ut et bilde.

Bildene blir litt store hvis man bruker Inline Attachments, men de fleste har vel større PC-skjerm enn med (13,3"). Hvis man ikke bruker ILA vises de i 800 px.




Ole

Et lite spørsmål til de som vil svare: Får dere opp nye varsler oppe til venstre? Eller er det bare de gamle varslene som ligger der? Jeg tenker da om f.eks. noen trykker "Liker", om det da kommer opp et varsel???

karri

Quote from: Ole on 13. Apr 14, 11:16:59
Et lite spørsmål til de som vil svare: Får dere opp nye varsler oppe til venstre? Eller er det bare de gamle varslene som ligger der? Jeg tenker da om f.eks. noen trykker "Liker", om det da kommer opp et varsel???


Hos meg står det "No Alerts", men kan jo hende ingen har "laika" det jeg har kommentert...
Ta dette innlegget som en test da Ole, og trykk liker, så skal jeg si i fra hva som skjer....  :)
KARRI

kaka

KariK

karri

Quote from: karri on 13. Apr 14, 12:48:52
Quote from: Ole on 13. Apr 14, 11:16:59
Et lite spørsmål til de som vil svare: Får dere opp nye varsler oppe til venstre? Eller er det bare de gamle varslene som ligger der? Jeg tenker da om f.eks. noen trykker "Liker", om det da kommer opp et varsel???


Hos meg står det "No Alerts", men kan jo hende ingen har "laika" det jeg har kommentert...
Ta dette innlegget som en test da Ole, og trykk liker, så skal jeg si i fra hva som skjer....  :)


Kaka har helt rett, det vises ikke.
KARRI

Ole

Inntil videre kan man aktivere det selv ved å trykke på ikonet oppe til venstre, velg Alerts settings og merk av alle. Lagre.

Siste innlegg i forumet

Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...
Re: Godt Nytt År 2024 !
by Katta | 21. Jan 24, 21:34:43
Litt i seineste laget, men Godt Nytt År 2024 ...