Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

mouche

Det er underlig at Tyskland nå nærmest skal kritiseres for at de holder orden på sine finanser og dermed skal betale regningen for alle de som ikke gjør det.

En krone spart er ikke en krone tjent, men en krone spart! For å tjene en krone må man foreta seg noe, bidra aktivt på et eller annet vis, i alle fall i min "verden".

mouche

13. Aug 15, 07:58:51 #1321 Last Edit: 13. Aug 15, 08:01:09 by mouche
Ja, og jeg vil også hevde at det blir en eple/banan-sammenligning. Det må dog ikke bli ansett som på noe sett eller vis¨å forsvare de handlinger som landet begikk på et litt tidligere tidspunkt!
Nå er jeg fortsatt av den overbevisning at Hellas vil få ettergitt ytterligere gjelde utover de 100 milliarder de allerede har fått ettergitt, men det betinger nok at Hellas får orden på sitt bo (som de absolutt ikke har eller har hatt!) før det vil skje. Jeg tillater meg også å påpeke at i de betingelsene som Hellas har på sine lån i dag ligger det et meget betydelig element av subsidiering av renen samt vilkår på betaling av selve hovedstolen av lånet som ikke er i nærheten av "vanlige" betingelser for lån som land tar opp eller har tatt opp. Vedien av disse betingelsene i kroner og øre har jeg ikke sett noen beregning av, men slikt opptar nok ikke så mange som helst bare vil se "den ene" siden i saken.
SKal man se historisk på denne saken så kan man kanskje også ta med seg at Hellas har gått konkurs en del ganger tidligere og fått betydelig hjelp tidligere fra flere av de samme landene som nå blir sterkt kritisert.

Skal Norge, og eventuelt en del andre land, også gjenoppta forhandlinger som ble avsluttet av våre besteforeldres generasjon?i

Frynse


kaka

Fristende, Frynse
KariK

kaka

KariK

dagstaalesen@hotmail.com

Det viser seg Kaka at turist tilstrømningen så langt i år til Hellas har vært enorm og bare fortsetter.
Dag.

kaka

Jeg leste nettopp det, Dag. Veldig godt med posititve medlinger innimellom. :)
KariK

mouche

Litt overraskende med slike tall siden alle steder jeg har vært i Hellas i februar, påsken juni/juli så meldte de om at det var stille, stillere enn vanlig og dette inkluderer bl.a. øyene Kreta, Paros, Naxos, Ios og en del andre mindre øyer.

polyanna

17. Aug 15, 23:46:13 #1328 Last Edit: 17. Aug 15, 23:48:19 by polyanna
Quote from: mouche on 17. Aug 15, 14:19:53
Litt overraskende med slike tall siden alle steder jeg har vært i Hellas i februar, påsken juni/juli så meldte de om at det var stille, stillere enn vanlig og dette inkluderer bl.a. øyene Kreta, Paros, Naxos, Ios og en del andre mindre øyer.
[/quote.                                                                                                                                                  Litt overraskende for meg også, men har ikke lest tallene det refereres til. På Kalymnos ble det sagt at juni og juli var stillere enn normalt. En skyldte på været. En annen bar/hotelleier fortalte om 50 prosents nedgang for denne sesongen, han var ganske fortvilet og skyldte på den nye regjeringen. Og litt på båtflyktningene. MEN sistnevnte sa at det er et fåtall der som satser på charterturister, målgruppen for hotelleierne er uavhengig reisende.Sikkert er det at det v a r stillere.  Det er uansett diskrepans mellom det som står i media og erfaring med enkeltperson. Kanskje det er charterturister som gir de gode tallene?        (PS mouches sitat og mitt innlegg kom ut i en grøt,hvorfor vet jeg ikke)


Kristian

EU har oppnådd hva de ville. Det er ikke demokrati
Kristian/Planer er til for å utsettes

mouche

Hellas kunne vel ha sagt nei, hvilket regjeringen lovet i valg å gjøre, men valgt ikke å gjøre?

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...