Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

tovenor

Synes denne diskusjonen begynner å bli tåpelig. Synes hver og enkelt skal holde seg for gode til å dra diskusjonen ned på dette nivået. Hellas er temaet og alle burde få si sin mening uten at det blir surt...
Litt fakta: Albanerne begynte først å komme til Hellas for ca 25 år siden. De har sine papirer i orden og har lik rett til å jobbe i det greske samfunnet som alle andre. Min sønn har både gått på skole og studert på universitetet sammen med barn av albanske innvandrere. Albanerne er kanskje den gruppen av innvandrere som har klart seg best i Hellas, og jeg synes de er både hardtarbeidende og trivelige folk....

mouche

Vel, nå har jo både Anders og Bengalow stor glede av å æreskjelle meg og kalle meg alt fra å inneha nazisympatier til "bare" å være uetisk, mangle empati osv og håper at denne muligheten til å ytre seg i all offentlighet gjør at de får ut noe av sin aggresjon og gruff og dermed avstår fra å begå andre handlinger av en eller annen negativ art.

Hva "mitt handlande" angår og som Bengalow fortsatt gnåler om så er det at jeg har valgt å benytte arbeidskraft som ikke er etnisk greske, men regner med at han selv vil kjøre med en buss som føres av en ikke-etnisk svensk eller handle i en butikk hvor betjeningen er ikke-svenske rent etnisk sett for man er vel ikke rasist? For egen del har jeg ikke hatt noe problem med å handle i norske butikker fra svenske ansatte selv om også vi har en viss arbeidsledighet her i landet!

mouche

Greek local authorities were on the brink of revolt Tuesday against the central government's move to use cash reserves from state agencies "" including hospitals and kindergartens "" to help the country make ends meet.

http://www.chaniapost.eu/2015/04/21/greek-mayors-on-the-brink-of-revolt-over-government-grab/

De lokale borgermesterne har min store sympati for dette er helt uhørt oppførsel av den nye regjeringen!

samina

Bravo Tove :yourock:   Albanere er gode og snille folk som har vært igjenom mye.....      :haveaniceday:


Veldig mange av de har høy utdannelse.
Hilsen

Samina

bengalow

Quote from: mouche on 22. Apr 15, 10:41:52
Hva "mitt handlande" angår og som Bengalow fortsatt gnåler om så er det at jeg har valgt å benytte arbeidskraft som ikke er etnisk greske, men regner med at han selv vil kjøre med en buss som føres av en ikke-etnisk svensk eller handle i en butikk hvor betjeningen er ikke-svenske rent etnisk sett for man er vel ikke rasist? For egen del har jeg ikke hatt noe problem med å handle i norske butikker fra svenske ansatte selv om også vi har en viss arbeidsledighet her i landet!


Menar du att ett svenskt affärsbiträde är underbetald i Norge, på det sättet som albaner och bulgarer är i Grekland? Du slingrar dig som en ål!  "Alla" vet att det är svart arbetskraft det är frågan om, då det gäller "okvalificerat" jobb i Grekland. Att dom är ihärdiga och trevliga har inget med deras arbetssituation att göra. Jo för resten - hur hade det sett ut om dom INTE vore det? Sura, besvärlig arbetskraft vill väl ingen ha!
Tove & Samina: jag har inte sagt något nedsättande om albaner som folk, men jag avskyr när människor utnyttjar dem för egen vinnings skull. För mig är det snudd på "slavarbete"! Mouche uppvisar en moral, som jag måste reagera mot. Han kastar ur sig sina sanningar, som om det är det enda giltiga. Man har två ögon och två öron, för att kunna se och höra bättre, men han är nog blind på minst ett öga, och dessutom döv. Det finns alltid två sidor av ett problem, men han ser bara en - "den enda riktiga"! I sanning en rabiat hållning!
Nu lägger jag ner denna diskussionen - jag vill inte bli spottad på, eller överdrivet missförstådd längre.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

mouche

Jeg vet ikke hva albanere og bulgare tjener i Hellas, trolig gjør heller ikke du det (?), men til orientering så er den lovfestede minstelønnen i Hellas nå 3,50 euro per time.
I motsetning til deg så fremsetter jeg ikke bare tomme påstander, men dokumenterer disse med kildeangivelse. Hva du synes og/eller mener er meg forøvrig litt uinteressant, egentlig revnende likegyldig, da du stort sett kommer med insinuerende påstander, personlige ufyselige påstander og udokumenterte påstander, ikke akkurat imponerende!

polyanna

22. Apr 15, 14:08:00 #1194 Last Edit: 22. Apr 15, 14:10:46 by polyanna
Quote from: tovenor on 22. Apr 15, 09:29:45
Synes denne diskusjonen begynner å bli tåpelig. Synes hver og enkelt skal holde seg for gode til å dra diskusjonen ned på dette nivået. Hellas er temaet og alle burde få si sin mening uten at det blir surt...


Er enig med Tovenor. Kanskje på tide å starte en egen tråd for diskusjonen som ser ut til å ha tatt litt av???  :) :)

mouche

Ja, jeg deler det synes og oppfordrer herved Anders og Bengalow til heller enn å forsøple forumet ytterligere å sende sine beklagelser om/over meg direkte per melding for jeg tror det store flertallet her egentlig driter en lang marsj i hva dere måtte mene om meg og/eller mine påståtte holdninger og/eller sympatier!

Frynse

22. Apr 15, 16:17:03 #1196 Last Edit: 22. Apr 15, 16:19:17 by Frynse
Har gjort klar en stor bøtte

Marit

It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

mouche

Government hauls in Leonidas Bobolas for unpaid taxes.

http://apokoronasnews.gr/?p=792

mouche


Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...