Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic

tovenor

En person med universitetsutdannelse med ca 5 år i arbeidslivet har en netto månedslønn 495 euro. Brutto lønn er 860 euro. Det sier seg selv at dette ikke er nok til en gang å betale de månentlige utgiftene...

kaka

Det er vanskelig å tenke seg hvordan leve for så lav lønn, ja.
KariK

Anders

Jeg VIL det ikke, men ser snart ingen annen råd enn at Hellas går ut av Euro-samarbeidet og får råderett over egen valuta. Det vil bli ettpar knallharde år, før det tar seg opp igjen....

telma

Quote from: Anders on 26. Feb 15, 22:16:59
Jeg VIL det ikke, men ser snart ingen annen råd enn at Hellas går ut av Euro-samarbeidet og får råderett over egen valuta. Det vil bli ettpar knallharde år, før det tar seg opp igjen....


Hvem skal da sørge for finansiering?

For øvrig er det ikke ønsket til den greske finansministeren Yanis Varoufakis ;

http://e24.no/makro-og-politikk/finansminister-varoufakis-hellas-vil-gjoere-sitt-ytterste-for-aa-forbli-i-eurosonen/23403810

Anders

Det er ikke ønsket til den jevne greker (eller noen andre heller, for den saks skyld).En eventuell drakme vil bli vurdert så langt ned allerede før den er trykket at det blir nesten umulig for Hellas en periode å importere varer. Finansiering av eget samfunn med egen kapital er ikke det helt store problemet. Dette kan John S mer om enn meg, men jeg antar at det vil gå ettpar år før "billiglandet" Hellas har fått folk i arbeid og økonomien opp og gå.

Anders

Og det å få ned importen og øke eksporten er jo ikke så ille.... hvis det ikke var for Hellas sin avhengighet av å importere fx olje og annen energi. Skal man være "konkurransedyktig" idag trengs det energi til foredling av eksportvennlige varer... det har ikke Hellas pr nu og må jobbe knallhardt for og få det til. Men vi mennesker er jo sånn skapt at vi finner de veier som finnes, og Hellas vil helt sikkert klare det. Men med mye lidelse....

tovenor

En satirisk, ironisk og morsom video laget av tyskere.....




bengalow

Quote from: tovenor on 27. Feb 15, 07:29:30
En satirisk, ironisk og morsom video laget av tyskere...

Jag kan inre se det ironiska, eller satiriska i filmen, och jag tvivlar på att det är tyskar som gjort den - men greker som spelar tyskar.
Att skådespelare gör allt för att komma i rampljuset är känt. Dom drar t.o.m. ned byxorna för att bli omtalade, säger inget om deras kvalitet.
Just skådespelare - världens räddare i demokratien, som dom kallar sig själv, tillsammans med "konstnärer" (jfr Lars Vilks i Sverige) är
ofattbart. Dessa vuxna "barn" tillför inget till världen. De väcker knappt uppmärksamhet, utom när journalister får fatt i dem, för att gör sina
"scoop". Pussy Riot i Ryssland? Var det något att överhuvudtaget lägga märke till, mer än att västerländska journalister fick lite bensin att
hälla på brasan?
Den som genom överilade handlingar ser till att skapa "sensation" gör det oftast bara för att själv bli mer känd. Och tjäna mer pengar...
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

tovenor

Etter hva jeg har fått informert er videoen laget av en statlig tysk TV- kanal ( de er ikke grekere) :) Ellers skjønner jeg ikke helt hva du mener.....

tovenor

Jeg synes videoen er veldig ironisk både mot Hellas (og fenomenet Varoufakis) og mot Tyskland.....men det har vel noe med hvordan hver enkelt oppfatter det...

bengalow

Klart att det är, men att kalla detta konstfärdigt eller djupt, är att förakta kultur - den verkliga kulturen. Att sparka på någon som redan ligger, eller att skämta om fattigdom är mer eller mindre hädelse. Att någon överhuvudtaget spelat in detta, för att återge, är billigt - skadeglädje kanske?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...