Logg inn med Facebook eller Google!

Hellas i pressen

Started by operafantomet, 07. Apr 08, 06:04:46

Previous topic - Next topic


Ole

Kanskje ikke "Hellas i pressen", men her er i alle fall Toyas blogg om late grekere: http://blogg.hellasguide.info/#post16

Anders

Et kjempeinnlegg "Fru T." har skrevet her!

Anita

Quote from: Ole on 07. Nov 11, 23:25:22
Kanskje ikke "Hellas i pressen", men her er i alle fall Toyas blogg om late grekere: http://blogg.hellasguide.info/#post16


Joda ... den forteller det jeg allerede har kjent til om Grekerne... ikke noe lett dagligliv  ....

... men det bloggen ikke forteller... er hvordan i alle dager har de klart å få til en så ufattelig gjeld... som de ikke klarer å administrere uten å nesten ta "kverken" på befolkningen?
Pengene må jo ha blitt brukt til noe..?  Eller...?

... og det må være mye skattesnusk... har reist til Hellas siden 1981 og stort sett på hver tur opplevd "cash is best" og håndskrevne kvitteringer - hvis noen kvittering i det hele tatt.

Uansett å føler jeg virkelig synd på dem for tiden ... de får skylda for det meste i Europa og det er IKKE rettferdig  :-\

Anita
med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise

mouche

Quote from: Anita on 08. Nov 11, 17:04:04
Pengene må jo ha blitt brukt til noe..?  Eller...?


Ja, blant annet til å betale ikke bærekraftige lønninger til offentlig ansatte, gode pensjoner til arbeidsdyktige 55-åringer i det offentlige osv Greske politikere har overgått hverandre i å love/gi bort goder til "alle" for å sikre stemmer og et videre politisk liv i posisjon, dessverre!

Anders

http://www.abcnyheter.no/abc-penger/oekonomi/2011/11/14/papademos-mener-tiden-er-knapp

Beklager å si det, men denne Samaras øker min tro på at det blir drakmer til sommeren...
Her sitter Hellas med "ræven i fatle" og han vil forhandle???
Landet subber rundt i sementsko og staten har lenge vært bankerott og han vil gi skattelette????
Til hvem da? De som syns grekere er for dyre å ansette, så de smugler heller inn noen langtvekkistanere???
Å hildrande du... hvem trenger vel fiender når man har slike venner...

marjana

Her er det endelig noen som tenker utenfor boksen!
På tide at andre enn politikerne kommer med løsninger for Hellas. Hellas må fornyes som merkevare:

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite4_1_15/11/2011_414933

Et kort klipp fra artikkelen:
"The way to do branding is a public-private partnership. It should be collaborative. To have brand leadership in political hands is wrong. It's not because politicians are incapable, it's because politics is by nature about opposition, politics is by nature about a four-year term, politics is by nature about making and building political capital. We need to build brand capital, which extends beyond four years," says Economides.

The brand strategist, however, stresses that the attempt to rebrand Greece must be about much more than just selling it as a tourist destination. "There are two stages in this: involving the people in the development of the brand and then disseminating the brand so it becomes a behavioral or image guide for people to use generally," says Economides.

"It's not to sell tourism. It's to guide the actions of society. It's about changing the way people think and feel. Although the way out of crisis is economic, if you don't feel good, you're not going to do good things. I read the other week that half an hour of worry is more tiring than a week's work. This is a very worried nation and we need to get the worry out of the way. When you have vision, you can do amazing things."

Glika i zoi

bengalow

Ja, det var en riktig "tulipanaros"! Att kritisera andra för att ha gjort fel, med facit i handen, är nog det lättaste som finns...att komma med lösning på problem tycker jag inte att artikelförfattaren gjorde. Snarare spädde bensin på elden...
Om Samaras (ND) hade haft känsla för det grekiska folkets uppoffring, istället för sin egen framgång, så hade han böjt sig och tagit fatt i det som hans parti en gång vid makten nu har skapat. Och skall sanningen fram så är det den nye premiärministern, en gång opolitisk (!!!???) riksbankschef, som "trollade" med Greklands siffror det begav sig. Han om någon bör väl vara diskvalificerad till jobbet att återställa Greklands ekonomi. Det var ju han som lömskt lånade pengar från alla banker som fanns och var villiga, och som sedan gömdes undan som inkomster utan angivelse av ränta eller upphov. Men OK, han kanske har en egen källa att ösa ur. Fan tro det!
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

marjana

Jeg er litt usikker på hva du kommenterer i innleggene dine over, Bengalow.

Jeg syntes faktisk artikkelen som jeg har lagt ut fra http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite4_1_15/11/2011_414933
hadde mange gode synsvinkler.

Glika i zoi

bengalow

Ja, det kanske blev lite utsvävande och oförståeligt. Jag menade, att journalisten har receptet, men kan han laga mat? Att kritisera går bra, men att göra vad som behövs, är en annan sak. Att grekerna genom årtionden har misslyckats med att hushålla, är inte så enkelt att återupprätta, som reportern beskriver. "-Gör si, gör så....så blir allt bra!" Det systemfel som finns i det grekiska samhället tar årtionden att bryta ned och omforma. Det räcker inte med att komma med ett pekfinger och säga "fy, fy!", eller "-vad var det jag sa!". Det är som att försöka stoppa en oljetanker inom 200 meter...Jag misstror i princip journalister, och speciellt som dom kan ge en klar lösning till ett problem som existerat i Grekland sedan slutet av 1800-talet (då Grekland också var konkursmässigt). Varför steg han inte fram för 10 år sedan och gav "recept på ekonomisk framgång"?
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

marjana

Bengalow, du har fortsatt ikke lest artikkelen jeg henviser til, for hvis du har lest den, så kan du diskutere den på en skikkelig måte.
Glika i zoi

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...