Logg inn med Facebook eller Google!

Avlona och Olympos Sept. 2012

Started by Riitta, 31. Dec 12, 11:55:52

Previous topic - Next topic

Mikke

31. Dec 12, 19:42:09 #12 Last Edit: 31. Dec 12, 19:44:10 by Mikke
...hjälp, jag är pensionärs-och internetmobbad :help: av Karpathos Vandrar&FotoKlubb :fotograf:....... :hair:. ::) :o ;D.....bara för att jag är en ngt päronformad  :2skr: gubbe i sina mästa år, :grill: samt att jag fick tillfälle att (nästan) själver plonka å plinka på en partiellt trasig bouzouki.. :23:.. ;D ;D ;D ;D
Förrexten så ha ja knalla me Tompan Vroukoundas-stigen ända fram te kanten åv have, där den stora stenen står, omgärdad av cement, där vi satt å njöt vår vandrarmåltid :kaffe: :cheers3: och sparade sista biten ner till grottan/kapellet till nån annan gång.... :sleep:
Vad anbelangar mitt mer eller mindre stora (ev) salladsintresse, så stämmer det rätt bra att jag inte kastar mej över dylikt i ren entusiasm :bravo:, men jag är inte sämre än att jag kan (kanske&väääldit långsamt) ändra mej,för Georgios sallad var ju i första hand,eller vid första anblicken en fröjd för ögat :goodjob:. :bravo:...och med tanke på hur fort den försvann för det övriga sällskapet, även en njutning för gommen..... :kissand: :kissand: :ok67: :ok67: :ok67:

Ett Godt & Nydelit År tillönskes alle og enhver fra
Mikke   :yes:
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Tommy

Quote from: Mikke on 31. Dec 12, 19:42:09
...hjälp, jag är pensionärs-och internetmobbad :help: av Karpathos Vandrar&FotoKlubb :fotograf:....... :hair:. ::) :o ;D.....bara för att jag är en ngt päronformad  :2skr: gubbe i sina mästa år, :grill: samt att jag fick tillfälle att (nästan) själver plonka å plinka på en partiellt trasig bouzouki.. :23:.. ;D ;D ;D ;D
Förrexten så ha ja knalla me Tompan Vroukoundas-stigen ända fram te kanten åv have, där den stora stenen står, omgärdad av cement, där vi satt å njöt vår vandrarmåltid :kaffe: :cheers3: och sparade sista biten ner till grottan/kapellet till nån annan gång.... :sleep:
Vad anbelangar mitt mer eller mindre stora (ev) salladsintresse, så stämmer det rätt bra att jag inte kastar mej över dylikt i ren entusiasm :bravo:, men jag är inte sämre än att jag kan (kanske&väääldit långsamt) ändra mej,för Georgios sallad var ju i första hand,eller vid första anblicken en fröjd för ögat :goodjob:. :bravo:...och med tanke på hur fort den försvann för det övriga sällskapet, även en njutning för gommen..... :kissand: :kissand: :ok67: :ok67: :ok67:

Ett Godt & Nydelit År tillönskes alle og enhver fra
Mikke   :yes:


:ehdj: :dfdf: :sjampis: :blomst3: :sol2: :yourock:
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Riitta

Som sagt fortsatte jag och Leif till Olympos. Klockan var runt halv4 på em så alla turistbussarna hade lagon lämnat byn och lugnet hade lagt sig :D Alla sälgglada damerna hade nog dragit in sig i husen för en välbehövlig siesta så det var bara och går runt i gränderna och leta efter fina fotomotiver och det finns det ju ongen brist på där :)

Vi handlade lite i allafall. En badrumsmatta hem och så några små presenter till barn och barnbarn :) Lägger ut några bilder i taget, så det inte blir alltför mycket på samma gång :)


Niaas

Vakre bilder! Kjent og kjært!
Vi kom oss ikke til Olymbos i desember. Vi fikk så mye å gjøre med huset vårt, og det lå hele tiden masse skyer og dårlig vær nordover.
Fikk melding om voldsomt regnvær også. Så da holdt vi oss i sør..  Men til sommeren blir det nok en tur dit igjen!

Huset på bilde nr 3 er Hotel Aphrodite, det er der vi alltid pleier å bo!  ;D
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Riitta

Nina, ni fick ju besök av era Olymposvänner i ert lilla hus, så det gick ju bra ändå :)

Riitta

kaka

KariK

Riitta

Det är spännande och gå runt i gränderna på Olympos, fast man har varit där förut. Alltid hittar man något nytt eller någon ny vinkel på dom gamla motiven :)
Här kommer några till bilder:


kaka

Det er moro å kjenne seg igjen for en som bare har vært der på en "turistvisitt" også  :)
KariK

karri

KARRI

Riitta

Här kommer några till :)

Diddi

Takk for at du tas oss med på tur, Riitta  ;) Å, som det fristet å bli med den "gamle" damen over fjellet ;D -men stakkar for et skotøy hun hadde  :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Kjempekoselige bilder fra Avlona og et gjensyn med Olympos, Riitta, flotte bilder som alltid  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...