Logg inn med Facebook eller Google!

Vår \"hjelp...vi kjøper hus\" historie.

Started by Anne, 17. Mar 09, 13:12:00

Previous topic - Next topic

Tzasiki

:flower:
Dette er spennende lesing !!,  venter på mer..... :flower:

\"Selv en reise på tusen mil, begynner med et lite skritt\" :compress:  :compress:  :flower:

Anne

Takk for flere hyggelige tilbakemeldinger :flower:

Vi ble ferdig med visningen i gamlebyen og jeg begynte å lengte til stranda. Det var varmt og jeg følte at vi nå kastet bort både Vickis og vår tid, men huset ved Megali Ammos området ventet. Vi hoppet inn i bilen til Vicki og avsted bar det. Vi var jo godt kjent i dette området for hotellet som vi bodde på lå jo der. Vi passerte Lalaria hotell og så butikken \"vår\" og så svingte Vicki inn gjennom en port....og der lå det. Grekerne kaller det hus, men det er egentlig et rekkehus med 4 leiligheter. Det var litt igjenngrodd der og det bar preg av at ingen bodde der. Det første jeg virkelig la merke til var en STOR Gardenia utenfor inngangsdøra. Jeg har et meget spesielt forhold til den blomsten etter en opplevelse året før, og tok dette som et tegn. Det var fikentre, nektariner, appelsiner, sitron og druer + en stor buske med rosmarin utenfor inngangen. Vi gikk inn. Leiligheten var ikke stor, men stor nok, og det var noe der som \"klikka\" for meg. Jeg begynte straks å se noe for mitt indre øye som ikke burde være der. Jeg så meg selv bo der......Vi skal ikke ha noe!!!!! Vi gikk ut i hagen og da ble jo ikke lysten noe mindre. Hagen var forholdsvis stor. Den var jo også gjenngrodd, men med et enormt potensiale. Det sto et enormt oliventre der og et valnøttre. Fersken og aprikoser og flere druer. Det var et kunststykke å ikke vise Vicki at jeg hadde veldig lyst på dette. Vi pratet litt frem og tilbake uten noe konklusjon hverken den ene eller andre veien. Idet vi skulle gå sier Vicki at hun har visning på leiligheten neste dag og at det skulle komme et engelsk par for å se på den. Hun lurte på om ikke vi kunne stikke opp også hvis vi ville se mere. Vi sa vi skulle tenke på det og så rusla vi hjem til hotellet.....og tenkte det gjorde vi!!!! Ikke skulle vi handle, men dette hadde jo en beliggenhet som ikke dukker opp ofte og i allefall ikke til den prisen. Vi ser ikke vannet, men lukter det og det tar under 2 min. å gå ned til Megali Ammos stranden. Det tar 10 min å gå ned til byen og havna...perfekt!  Du gode som vi tenkte. Vi bestemte oss for å gå på visningen dagen etter...eller......
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Maritsa

Så spennende historie Anne, godt fortalt.  Kommer fortsettelsen i dag mon tro?

Ingeborgimevind

Du er en spenningens mester; så mange cliffhangere i en tråd, da gitt!!

Mer!
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Tjorven

Mer, mer..... Snakk om å gjøre det spennende, Anne ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Anne

Takk, takk alle sammen :flower:

Jeg våknet tidlig på lørdag og hadde en sånn ekkel følelse i magen. Sånn som kommer når man både gleder og gruer seg til noe. Vi hadde tenkt og prata og var vel blitt enig om å slå det fra oss enda vi skulle jo ikke handle nå. Vi hadde lest frem og tilbake i boka vår og alt vi gjorde var \"feil\" bortsett fra megleren, men det eneste vi viste om henne var at hun var tysk og at hun også drev året før(da var hun sikkert på riktig) Morgenbad og frokost ble unnagjort og vi pratet litt frem og tilbake med foreldrene mine som bodde i rommet ved siden av oss. De var jo litt spent på denne leiligheten da så før jeg viste ordet av det så var vi alle klare for å gå på visning igjen.
Vi møtte opp og det gjorde engelskmennene også. De så seg rundt sammen med Vicki, men vi tusla på egenhånd. Når seansen var over dro de engelske med en gang. De var litt interessert, men hadde 2 steder til som de skulle se først. Før vi skilte lag med Vicki så sa hun at vi hadde huset på hånden til søndag formiddag, da måtte hun ha et bud fra oss hvis vi var interessert hvis ikke så gikk det videre til de engelske. Tror ikke det er sånn der at man har budrunder. Du gir et bud som eieren må godta eller forkaste før nestemann på lista slipper til. Vi var først og hadde førsteretten.
Vi gikk hjem igjen og da startet den virkelige tankekrigen. Vi var ...JA...NEI...KANSKJE; DERSOM..JA...NEI....HUFFFF!!!!!

Neste formiddag så hadde vi bestemt oss. Masse talte for..økonomisk hadde det skjedd et par ting de siste 2 årene som gjorde det mulig, beliggenheten var perfekt, huset var lite, men koselig(synes jeg),deilig hage og mye mere.
Det var også ting som talte mot..Vi skulle ikke handle nå, vi hadde bare vært på øya 3 uker tilsammen og sist men ikke minst...VI SKULLE HJEM PÅ TIRSDAGSMORGEN!!!!!
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

Helt sprøtt, impulsivt og vågalt. Men det ble jo såååå bra

Turid

Så spennede dette var da :)

Jeg venter på fortsettelsen!
Det er etter regn at fuglene synger!

Katherina

:cheese: Venter med spenning på fortsettelsen! :cheese:
Fantastisk måte du formidler dette på

Gro

Jo eldre man blir, jo mer føler man at det å nyte øyeblikket er en nådetilstand, en gyllen gave...

Anne

Det var blitt søndag og etter hundre runder hadde vi bestemt oss for å droppe hele greia. Vi spiste frokost og det var påfallende stille rundt bordet. Riktig hvordan det skjedde vet jeg ikke, men før fristen gikk ut hadde vi ringt inn et bud. Vi la oss litt under og håpet kanskje at bestemmelsen skulle gli ut av våre hender. Vicki skulle ringe til Maria, som befant seg i Estland, og formidle tallenes tale. Jeg ringer i ettermiddag med svaret sa hun. Dagen gikk og magen knytta seg. Milde himmel....hva er det vi driver med. Så ringte telefonen og nr. begynte med +3069...... Hjerte sto nesten stille og i hode surra det ...si nei, si nei.
Livet ble aldri det samme etter den samtalen. Maria godtok budet deres sa stemmen i telefonen. Imorgen får vi en hel....dag for å rekke det vi må før dere reiser. Møt meg der og ta med det og det og det....ha det! Vi satt i hver vår stol med store øyne og måpende munn.....Herre G vi har kjøpt oss hus i Hellas, også vi som aldri hopper ut i noe før alt er 100% under kontroll.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

xristina

Herlig, Anne!!! Dette er skikkelig morsomt å følge med på... :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...