Logg inn med Facebook eller Google!

Re: Loppemarkedet i Monastiraki, Athen

Started by xristina, 13. Feb 08, 08:21:47

Previous topic - Next topic

xristina

Noen som har et forslag på hvor vi bør gå å spise i Plaka på en fredagskveld?

gesse

Quote from: \"xristina\"Noen som har et forslag på hvor vi bør gå å spise i Plaka på en fredagskveld?

En taverna som heter \"Psarra\". Der har vi ofte vært sammen med greske venner. Da spiser vi gjerne blekksprut i forskjellige varianter samt masse grønnsaksretter. Og til blekksprut drikker man ouzo.

Har også sett tavernaen nevnt i forskjellige guide-bøker.

En annen taverna, som jeg ikke helt husker hva heter, \"........ to Goria\" (tror jeg) med musikk, dansere, veggmalerier. Kjempekoselig miljø, maten kanskje ikke så veldig spennende, men vi trives likevel godt der. Kan av og til være masse turister der, men har sett grekerne dukke opp sent på kvelden - spesielt fredagskveldene.

Men vår favoritt er: \"Restaurant of the Gods\". Ligger ikke i Plaka, men ligger vis-a-vis det nye Akropolis museet. Tror gata heter Makrigianni (eller noe lignende). :flower:

xristina

Og hvor ligger Akropolisk-museet? :-)

Sognekaten

Quote from: \"xristina\"Og hvor ligger Akropolisk-museet? :-)

Det ligger ved siden av Akropolis Metro stasjon. :cheese:
Sjå alltid framover!

Tommy

Hej Xristina

Något matställe i Plaka tänker jag inte rekommendera, inte för att där inte finns några bra, o säkert inga fel på dom som Gesse tipsat om :-)

Men förra sommaren, innan jag for hem, var jag på ett ställe i Monastiraki ( i lopphandelskvarteren ) som heter Oyzoy Melatron ( Ouzopalatset ? ). Där var mest greker och åt, menyn utanför var bara på grekiska, men den fanns på engelska när jag väl vågat mig in och frågat. Där åt jag en underbart god Pilaff, stället var väldigt \"Jugend\", det är ju förresten hela kvarteren där. Det ligger på en gata som heter Agiou Fillipou ( jag har märkt ut med ett litet rött kryss var på kartan här nedanför :D )

 Läste en rekommenation av stället på webben ;

 \"Ouzou melathron is a great restaurant to sample greek cuisine. It\'s more an ouzeri than a restaurant ,it\'s name means the mansion of ouzo drink , it is very popular among the locals , it\'s not very expensive , and it is easily accesible from the subway , as it is situated in between the stations of thisio and monastiraki. Everything is great , and the staff is very helpful. If you ever come to athens , you should certainly try it

Theme: Local
Price: US$11-20    » Currency Converter
Comparison: about average
Address: Agiou Filippou and Astiggos , Monastiraki
Phone: 2103240716\"


http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Greece/Prefecture_of_Attica/Athens-426812/Restaurants-Athens-MISC-R-1.html





Sedan vill jag nämna att utmed Adrianou ( som löper utmed kvarteren med utsikt mot den antika agoran ) ligger det många matställen, bland annat en taverna som heter just Adrianou, kan också rekommenderas :-)

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"


gesse

Quote from: \"Sognekaten\"
Quote from: \"xristina\"Og hvor ligger Akropolisk-museet? :-)

Det ligger ved siden av Akropolis Metro stasjon. :cheese:

Hvis du ser på kartet til Tommy, ovenfor, så ligger det rett nedenfor den røde firkanten (som er Akropolis). Bydelen heter Makrigianni.

Kan se at Akropolis-museet er avmerket på kartet, litt på skrå nedenfor høyre hjørne av den røde firkanten.

Kan sitte ute på fortauet og se rett opp på Akropolis. :flower:

gesse

Jeg vil prøve tavernaen i Monesteraki som du skriver om, Tommy.
Virker veldig all right.  :flower:

xristina

Takk og takk - jeg plotter inn på kartet og noterer ned navn og adresser. Tusen takk alle sammen. :-)

Ole

Video fra taverna Akropol i Plaka. Det er sikkert litt for kaldt til utendørs dans når dere er der, men kanskje det er musikk eller dans inne?


Tommy

Quote from: \"Ole\"De er sikkert litt for kaldt til utendørs dans når dere er der

Det behöver det inte alls vara, tror jag  :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Admirala

Enig med Tommy, jeg ville heller ikke spist i Plaka. Klart det kan vaere unntak, men generelt er maten overpriset og kjedelig (dvs anpasset tunger fra alle verdenshjoerner).
Det er mange gode spisesteder i Thission. Foelg f.eks Adrinaou fra Plaka og videre nedover til dere kommer til nummer 9. Der ligger Kouzina, et alldeles fantastisk sted med mat som er umiskjennelig gresk men likevel annerledes. OG FANTASTISK GOD. Har spist der ofte, og alltid vaert totalt euforisk. Moderne interioer og moderne gresk mat. En opplevelse!!! Jeg lover  :compress:
What is beautiful is good and who is good will soon be beautiful. (Sappho)

http://www.visitnafplio.net
http://godgreskmat.wordpress.com

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...