Logg inn med Facebook eller Google!

Hotell i Athen

Started by Anne, 31. Jan 08, 14:39:02

Previous topic - Next topic

Anne

Jeg skal til Athen og videre til Skiathos med overnatting i Athen nå på våren. Vi tar buss fra Athen og kjøper billetter på Alkyon Travel med adr. Akademias 97/ Platia Kaningos pluss at jeg fikk Omonia nevnt. Det jeg lurer på er: Hvordan tar vi oss fra flyplassen og inn til Athen enklest. Kjenner noen av dere et greit hotell like ved billettkontoret? Jeg er takknemmelig for all info jeg kan få, for dette er første tur som ikke er charter. Håper noen kan hjelpe meg. :sunny:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

bengalow

Absolut enklast är med tåget/metron. Hållplatsen vid flygplatsen ligger vid det stora hotellet mitt emot. Med tåget kommer du hela vägen till Omonia. Sedan kan du ta tåget ner till Pireus dagen efter. Det är det absolut smidigaste, och fort går det!!
Ett väldigt lagom hotell 150 meter ifråm Omonia, bakom gamla rådhuset på Athinas, heter Economy. Du hittar det på webben och kan boka där också.
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror

Anne

Takk for svar Bengalow. Jeg skal sjekke ut hotellet du nevnte. Ligger Alkyon Travel ved Omonia? Vi skal ta bussen derifra og til Agios Konstantinos for så å ta båt ut til Skiathos. Bussen stopper vist utenfor eller like ved billettkontoret. Fant et hotell på nettet som heter Novotel Athenes, kjenner noen til det og hvor det ligger iforhold til den adressen jeg oppga.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Jeg skal til Athen og videre til Skiathos med overnatting i Athen nå på våren. Vi tar buss fra Athen og kjøper billetter på Alkyon Travel med adr. Akademias 97/ Platia Kaningos pluss at jeg fikk Omonia nevnt. Det jeg lurer på er: Hvordan tar vi oss fra flyplassen og inn til Athen enklest. Kjenner noen av dere et greit hotell like ved billettkontoret? Jeg er takknemmelig for all info jeg kan få, for dette er første tur som ikke er charter. Håper noen kan hjelpe meg. :sunny:

Hej Anne
Det är inte alls långt från Omonia till Platia Kaningos där Alkyon tavel ligger, kolla tidtabeller i förväg är bäst, för Alkyon travel har inte öppet tidigt på morgonen då den första bussen avgår som ansluter till Båt mot Sporaderna I Agios Konstaninos. Så det kan vara bra att ha köpt biljett hos Alkyon dagen innan. Sedan går inte tåget/Metron från flygplatsen till Omonia som Bengalow skrev, det går till Monastiraki. Men det är i och för sig enkelt att byta metro där, och ta sig vidare därifrån till Omonia som bara ligger en station ifrån Monastiraki. Men jag tycker det kan vara lika smidigt att ta flygbussen X95 som går till Syntagma-platsen o ta metro därifrån till Omonia, ifall det är där ni vill bo. Annars är det heller inte särskilt långt ifrån hotellen som ligger närmare Monastiraki och Plaka, Omonia kan opplevas som ett lite ruffigare område. Hotel Carolina ligger till exempel närma monastiraki, o så har ni nära till Plaka på kvällen när ni ska äta, om ni vill göra det där, jag tror ni tycker det är mysigare än oppe vid Omonia.

Du kan läsa här hur jag gjorde, där finns en karta som kan vara till hjälp också ;  http://www.hellasforum.net/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=593 Tyvärr har en del bilder försvunnit, men jag kan lägga in dom här igen ifall du vill se dom.

Länk till Alkyon travel ; http://www.alkyontravel.com/en/Services/

Länk till hotel Carolina ; http://www.hotelcarolina.gr/

Länk till Hotel Cecil på Athina ( Nära Monastiraki ) ; http://www.cecil.gr/

Länk till Hotel Attalos ( Granne med Cecil ) ; http://www.attaloshotel.com/

Tommy
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Tusen takk for info Tommy. Jeg har aldri vært i Athen på egenhånd så jeg vet ikke hva som er best og hvor. Det koster vel ikke allverden å ta taxi fra Monastiraki/ Plaka til bussplassen om morgenen. Jeg hadde håpet at vi slapp overnatting i Athen, men hvis ikke rutetidene forrandrer seg etter 15.mars så må vi. Vi lander i Athen kl.11.30 på en søndag, men det gikk ikke å komme til A. Konst. samme dag. Skal sjekke all infoen din.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Tommy

Quote from: \"Anne\"Tusen takk for info Tommy. Jeg har aldri vært i Athen på egenhånd så jeg vet ikke hva som er best og hvor. Det koster vel ikke allverden å ta taxi fra Monastiraki/ Plaka til bussplassen om morgenen. Jeg hadde håpet at vi slapp overnatting i Athen, men hvis ikke rutetidene forrandrer seg etter 15.mars så må vi. Vi lander i Athen kl.11.30 på en søndag, men det gikk ikke å komme til A. Konst. samme dag. Skal sjekke all infoen din.

Naej det är inte särskilt långt, någon kilometer och lite till kanske, så det kan inte kosta mycket med taxi. Jag gick dit längs en gågata opp till Omonia från Monastiraki där mitt hotel låg. Det var tidigt på morgonen, och bara skönt med en liten promenad innan morgonruset satte igång längs gator och vägar i Athen :D
\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Har sjekket Hotell Carolina og synes det så greit ut Tommy. Venter spent på nye bussruter som gjelder fra 15.mars, kanskje vi slipper overnatte. Fra Carolina må det være greit å gå til bussen tror jeg. Takk for info, det var til stor hjelp. :sunny:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Marit

Det er også mulig å ta buss fra flyplassen, rute X95, som går til Syntagma. Derfra tar dere t-banen fra Syntagma t-banestasjon til Omonia (2. holdeplassen, tar bare noen minutter).

Har bodd i området rundt Omonia før, og det ene hotellet jeg bodde på var Hotel Parnon. Jeg betalte, i 2006, €48 for et enkeltrom.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Tommy

Quote from: \"Anne\"Har sjekket Hotell Carolina og synes det så greit ut Tommy. Venter spent på nye bussruter som gjelder fra 15.mars, kanskje vi slipper overnatte. Fra Carolina må det være greit å gå til bussen tror jeg. Takk for info, det var til stor hjelp. :sunny:

Varsågod :-)
En av de stora fördelarna med forumet är ju att vi kan vara varann till hjälp med tips, så det är bara skojigt om de erfarenheter man gjort kan komma andra till gagn. Hotel Carolina är ett bra övernattningshotel, och har ett bra läge som du kan se på deras webbsida, och det stämmer med verkligheten också.

Denna bilden är tagen från min balkong då jag bodde där några nätter :-)



Här är en  bild från Kaningo torget, Alkyon ligger i riktning rakt fram längs gatan där bussen står.



Jag har funnit det :D

\"Det är aldrig försent att ge upp :-)\"

Anne

Jeg kommer til å smile bredere enn deg når (hvis) jeg finner Alkyon. Er ikke reisevant og har kun vært i småbyer. Har såvidt vært i Oslo, men det er alt. Tenker jeg kommer til å føle meg liten og bortkommen i Athen. Har jo vært der, men det var trygt plassert i en buss. Har ruslet på Akropolis og i Plaka. Det var alt, også var det tilbake i bussen. Jeg har jo kjørt strekningen Skiathos-- Athen og retur så der har jeg erfaring. Skikkelig \"bondfrø\" altså. Gleder meg med skrekkblandet fryd. Men, men hva er det værste som kan skje---- at jeg ikke kommer til Skiathos,hehe!!
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Ole

Ser at Bengalow nevner hotel Economy. Dette hotellet bodde vi på i fjor, og det har en fin takterrasse med nydelig utsikt 360 grader. Her er noen bilder tatt fra taket av Economy:

Magnolia

Quote from: \"Anne\"Jeg kommer til å smile bredere enn deg når (hvis) jeg finner Alkyon. Er ikke reisevant og har kun vært i småbyer. Har såvidt vært i Oslo, men det er alt. Tenker jeg kommer til å føle meg liten og bortkommen i Athen. Har jo vært der, men det var trygt plassert i en buss. Har ruslet på Akropolis og i Plaka. Det var alt, også var det tilbake i bussen. Jeg har jo kjørt strekningen Skiathos-- Athen og retur så der har jeg erfaring. Skikkelig \"bondfrø\" altså. Gleder meg med skrekkblandet fryd. Men, men hva er det værste som kan skje---- at jeg ikke kommer til Skiathos,hehe!!

Jeg er sikkker på at du finner hotellet greit og at alt går helt fin. Skal si jeg kjenner følelsen. Det er både spennende og utfordrende å ta ut på sin første reise aleine. Jeg kan forsikre deg at det er ikke så avskrekkende som du tror. Skrekkblandet fryd er nok riktig ord akkurat nå, men du skal se det forandrer seg til fryd når du har mestret det. :)
Til Skiathos kommer du helt sikkert. God tur. :)
Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...