Logg inn med Facebook eller Google!

Hvordan kan vi støtte Hellas på generel basis

Started by Heidrun, 29. Feb 12, 23:35:22

Previous topic - Next topic

Heidrun

Ja hva kan vi gjøre. For det vi gjør er jo faktisk bare en dråpe i havet. Hele landet er pill råttent og korrupt. Folk vil ikke betale skatt osv. Men så har de ikke et system som gjør dete på en riktig måte heller da.
Det siste jeg leste idag var at poltikerne og toppene flytta penga sine ut fra Hellas fordi de visste at landet snart var ute av Euro samarbeidet. Personlig så kanskje vi burd spise på den lokale familietavernaen og heller drite i om de putter penga i lomma osv. For det å forlange kvitteringer betyr jo nada allikevel når penga forsvinner i det store mørke hull
Yamas til livet og til

mouche

Det beste vi kan gjøre er vel å reise dit? Var nettop på Kreta i nesten tre uker og kjøpte mye av både det ene og det andre, og la merke til at alle steder, tavernaer, butikker osv ga meg uoppfordret en ordentlig kassakvittering! Stor endring fra bare et år tilbake, heldigvis!

stelios

Enig. Det beste vi kan gjøre er å reise dit. Gjerne med Ryanair fra Rygge - da får man overskudd som kan brukes på øyene eller i Athen. Eller  med Olympic eller Aegean (fra ikke-norske flyplasser), bo  Ikke prutte på den siste euroen, men gjerne be om kassalapp. Og kjøpe alt man har råd til!

Jori

Quote from: stelios on 01. Mar 12, 10:54:03
Enig. Det beste vi kan gjøre er å reise dit. Gjerne med Ryanair fra Rygge - da får man overskudd som kan brukes på øyene eller i Athen. Eller  med Olympic eller Aegean (fra ikke-norske flyplasser), bo  Ikke prutte på den siste euroen, men gjerne be om kassalapp. Og kjøpe alt man har råd til!
Eller ta Norwegian fra Gardemoen til Athen.
Hadde dere betalt skatt om ikke ligningskontoret fantes? Hadde vi betalt skatt uten skatteseddel? Tenk over ditt eget svar, før vi klager på grekerne.

mouche


tovenor

De fleste grekere betaler nok skatten sin, det er vanligvis de som er selvstendige næringsdrivende som klarer å lure seg unna. Men også mange av de betaler skatten sin.
Det er den statlige sektoren som er i krise. Mange statsansatte, mye sløsing, lite organisert. Det ble så ille etterhvert at det har gått utover den private sektoren også. Med så mange lån, lite inntekt og så store statlige utgifter. Mange politikere lovet jobb i staten for stemmer...etterhvert ble det mange sittende i stillinger i staten som  det egentlig ikke var behov for. Selv om en stor del av befolkningen betaler skatt (selvsagt er det mange styrtrike som aldri har betalt skatt) er det ikke nok. Krisen i Hellas er ikke bare økonomisk, men også politisk.
Enig i at det beste nordmenn kan gjøre for å støtte Hellas er å reise  dit. Forresten det siste er ikke at alle politikere har sendt sine penger til utlandet. Det var mannen til en av parlamentsmedlemmene som hadde sendt en million euro ut av landet.

IngeS

Nå synes jeg ærlig talt at noen bør sette seg inn i virkelighetens Hellas i stede for å slenge rundt seg med svada og overdrevne påstander uten hold. Det som serveres her er så dumt og unødvendig at tråden egentlig ikke har sin berettigelse. Det finnes flere tråder i forumet om landets økonomiske situasjonn. La oss forholde oss til dem.

Mente ikke deg Tovenor, du kom meg bare i forkjøpet mens jeg skrev
Athen, Pireus, Samos, Ikaria, Patmos, Marathi, Lipsi, Kalymnos, Telendos, Fourni, Leros..........    www.pithagorio.net

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...