Logg inn med Facebook eller Google!

Taverna FENGARI

Started by ROLLE, 19. Jun 18, 11:29:12

Previous topic - Next topic

ROLLE

Hej
till er alla Pigadiaresenärär.  Då jag själv tänker resa i september igen till mitt ofta besökta Karpathos och sneglat på vad som händer och ser på öja, ifall det skulle dyka upp något nytt eller nygammalt., märkte jag till min fasa att det inget stod om Tavernan FENGARI ? Kanske ett av de äldsta innehavar familjerestaurangerna där. Samma familj hyrde tidigare Zacharisas taverna nuvarande något om ÄNGLAR vid kyrkan på nedre gatan. Fengaris ägare är tredjegenerationen som driver tavernan .
Har själv spisat där de senaste åren middag minst 3 till 4 ggr i ugen till ett fördelaktigt pris. Det är ett av de få ställen som du själv kan välja och se vad du vill äta.
Du kan välja mellan 5-7 olika maträtter dagligen vilka varierar också från dag till dag. Du kan också önska dej  följande dag vad du vill äta ifall du berättar  personalen vad du önskar.
Kan  garantera att du kommer igen också en annan gång.

PS Fengari har också ett annat namn men alla känner till denna enkla taverna.

ROLLE

Hej

Kan gott förstå att ingen av er ens varit på Fengar,i då ni nog spankulerar förbi kanske alla dar för att snabbt komma ner för att bli indragna  på Acropolis för att se Norsk fjersyn ? De har ju dessutom något de kallar mat där också ?
Ta o försök stanna en gång o granska Fengaris urval av maträtter vilka du kan se med egna ögon till ett rimligtpris.

filhellener

Quote from: ROLLE on 28. Jun 18, 09:54:46
Hej

Kan gott förstå att ingen av er ens varit på Fengar,i då ni nog spankulerar förbi kanske alla dar för att snabbt komma ner för att bli indragna  på Acropolis för att se Norsk fjersyn ? De har ju dessutom något de kallar mat där också ?
Ta o försök stanna en gång o granska Fengaris urval av maträtter vilka du kan se med egna ögon till ett rimligtpris.

Jeg kan love deg at jeg bruker å gå en omvei, for å unngå Acropolis når jeg er i Pigadia!

Vi liker enkle steder, bl a  « Psiloratis» 👍
Nå er ikke vi så ofte på Karpathos, husker ikke Fengari.., får heller ikke treff når jeg googler..
Hva er det andre navnet?
Kari

ROLLE

Hej

Var själ v för 20 år sedan på Acropolis, då utan Fjernsyn.

Fengari ligge på vänstre sidan av vägen då du kommer från busstationen, Det finns tvenne tavernor som ägs av döttrar till Zacharis med barn barn som tår för dem. Följande två efter Maloftis tidning(pappershandel), Alla vet var Fengari finns men ingen hursker det andra namnet. Har också giros !! inne på tavernan.
Greker och andra öbor spiser där.

ROLLE

Hej ! Äntligen måste jag resa till Karpathos och kolla vad "gamla"Fengari heter nuförtiden. Tavernan heter VALA !!! Då svärsonen övertagit stället av Feggari "familjen" och envisas med att namnet då det passar honom.  Maten var kanske bättre än förut då nuvarande kocken Stamatis vet hur man tillräder "riktig" genuin grekisk mat. + dessutom är derasgiros i klass med Eresmias, då måste de vara goda, om inte bättre !?
Nyss hemkommen måste jag meddela om namnbytet.
Skall senare berätta om resan mera detajlerat.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...