Logg inn med Facebook eller Google!

Gjensyn med Afytos - med mollstemt bakteppe

Started by kaka, 03. Aug 11, 20:32:57

Previous topic - Next topic

kaka

07. Aug 11, 13:15:15 #24 Last Edit: 29. Mar 14, 12:30:44 by kaka
Før jeg avslutter \"informasjonsdelen\", tenkte jeg å legge ut et svært forelnklet kart over Afytos. Jeg har føyet på Jannis, Chsitopher, - i tilleg til Christos taverna nedenforinternettcafeen .
Kartet er ikke helt beskrivende (kan faktisk virke forvirrende for kjentfolk også ifht den rettvinklete stranden m m).

Fikk ikke lov å videreføre kartet fra Google, ser jeg  >:(

Det andre kartet kommer vel tilbake når bildene kommer?? (eller ble denne tråden plutselig helt billeddløs?)  :-\
Da legger vi inn det forenklete bykartet på nytt  :D
KariK

Tjorven

Det ser ut til at du bodde ganske sentralt, kaka, med både stranda, super\'n og bakeri like ved  :)  Balkongutsikten midt imot var jo ikke så mye å rope hurra for   :???:  så det var nok godt å kunne hvile øynene på bakhagen istedet   :lol:  Men det er deilig med egen balkong, og stor inneplass hadde du også!
Som jeg har forstått, ligger selve byen på et \"platå\" med bratt vei til stranda nedenfor? (syns jeg husker å ha lest det i Lilleputkatalogen en gang)
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

07. Aug 11, 15:47:13 #26 Last Edit: 01. Sep 11, 20:38:38 by kaka
Jeg bodde veldig sentralt ifht det meste, ja, men stranda- eller de alternative strendene, er nok lenger unna enn det kan synes som. Uansett hvilke du velger, er det bratt, og et godt stykke å gå (kjennes særlig slik ut når du skal opp igjen  :oops: )
Supern så jeg rett inn i. Kjempehyggelig fyr som driver det. Det var han som flirte bredt, da jeg for mange år siden kom en morgen for å kjøpe frokostbrød. Jeg var temmelig trøtt, og sa det på gresk, - trodde jeg. Bare det at jeg hadde sagt at jeg var veldig skilt. Ikke rart han flirte  :lol:

Jeg legger ved bilde av et bosted til, Aegean Sun/eller var det Aegea Blue, kanskje.. (mer info til en som kanskje lurer). Dette stedet ser jo lekkert ut med en upåklagelig utsikt( og er nok i en litt høyere prisklasse, tenker jeg). Det ligger litt utenfor sentrum.
KariK

kaka

31. Aug 11, 20:23:36 #27 Last Edit: 01. Sep 11, 13:38:45 by Ole
Jeg ser at de fleste bildene i denne tråden har blitt borte "under oppussingen", og innlegg og kommentarer synes å henge litt i løse lufta.
Litt kjedelig, men jeg får jo forsøke å ta opp tråden igjen på et vis. (vet liksom ikke helt hvor...)

KariK

Anders

Tror vi skal gi Ole litt mer tid... det gamle albumet kommer snart på plass, og jeg tror vel at mange gamle bildelinker vil dukke opp også. Jeg ser jo at mange av mine bilder innimellom tekst har forsvunnet også, og det har skjedd en del andre ting som gjør innlegg litt forvirrende. Det går seg nok til... til tross for mitt livs reisefølges hårdsnakkede påstand om at det gjør det aldri! (med det mener hun at man alltid må gjøre noe aktivt for å få ting slik man vil ha dem...:-) )

Ole

Quote from: kaka on 31. Aug 11, 20:23:36
Jeg ser at de fleste bildene i denne tråden har blitt borte "under oppussingen", og innlegg og kommentarer synes å henge litt i løse lufta.
Litt kjedelig, men jeg får jo forsøke å ta opp tråden igjen på et vis. (vet liksom ikke helt hvor...)


Send meg en PM om hvilke innlegg som mangler bilder.....

kaka

01. Sep 11, 20:29:19 #30 Last Edit: 19. Sep 11, 22:48:36 by kaka
D`ække så farlig, Ole. Jeg har forsøkt å friske opp noe selv, etter hukommelsen, og kan fortsette med det. Som Anders var inne på, har du sikkert nok å gjøre.
Vi må respektere de som jobber   ;)


(selv om dette førte til at vi måtte vente med å komme avgårde til Theassaloniki)
KariK

kaka

Et lite kveldsbilde fra Afytos, mens jeg igjen nyter musikken til Eventhia Reboutsika.
KariK

kaka

Bildene fra stranda ble borte ved overgangen, så da legger jeg inn noen bilder igjen fra denne stranda som var blitt så shinet opp at jeg neste ikke kjente meg igjen.
Løpende service direkte til solsenga, reservasjon av plasser, og i det hele tatt.
I tillegg må de ha fyllt på så mye sand at deler av stranda ble helt borte ved høyvann

Her var det bare å vente på servering
KariK

Diddi

 8) 8) 8) Så herlig stemning-kan nesten ikke fatte jeg skal sitte på en gresk strand om 14 dager  :-* Dette var jo skikkelig lengte-bilder!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

kaka

14 dager går fort, frudiddi. God tur!

Den stranda er fortsatt ganske rolig, selv om den var skikkelig stæsha opp.

Noe annet er det med stranda jeg møtte reklame for "over alt: Liothi.

Første gang jeg var nedove, var det ingen aktivitet der, bare masse valmuer og et lite kapell.
her gikk jeg tur, helt alene, bare med følge av en liten hund


Nå er det en strand som dekker at alt for stort område, - særlig hva gjelder høyttalere.
Det dundrer musikk fra utallige høyttalere. Ikke mulig å finne " et stille hjørne" der.
Slikt liker jeg særdeles dårlig  >:(
KariK

Diddi

Nei,huff.....dette er ikke noe å drømme om, selv om mange nok liker seg der også :P

Dette blir nesten flaut,er jo forsåvidt i Hellas om 14 dager også,men vi reiser jo allerede om en uke  :-[ :-[
Bare å se til å stramme opp de små grå  ::) 8) ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...