Logg inn med Facebook eller Google!

Afytos-Halkidiki

Started by IreneB, 31. Aug 10, 22:13:13

Previous topic - Next topic

IreneB

Den 25.September drar vi til Afytos i ei uke. Har kun vært på Kreta tidligere, men ønsker nå å oppleve noe nye steder. Er det noen som har tips til utflukter, steder å spise osv.

kaka

Jeg var en ivrig gjest i Afytos i mange år, men har ikke vært der på en stund nå. Mulig mye er forandret. I hvertfall er min kjære taverna (ovenforCorner) nedlagt, men jeg tror Christos fortsatt holder det gående, opp gaten forbi apoteket.. Koselig fyr!
Så vil jeg på det varmeste anbefale deg å ta turen opp til det gamle huset, på høyden bak kirken. Hvis det fortsatt er drift på det stedet, er det et fantastisk sted å sitte mens kvelden siger på. (ikke spisested, men vakker musikk, om det fortsatt drives av samme eier!)
Min anbefaling er å bruke tid på å gå rundt i den lille byen og \"snuse\" på stemningen.
Går dere ned til den minste stranda (ned bakken til venstre), og de to brødrene fortsatt driver tavernaen over stranden, er det fornøyelig å spise lunsj der!
En tur til Thessaloniki er absolutt å anbefale. Leier dere bil, vil dere stå friere til å komme dere rundt, - og helst også en tur opp til gamlebyen ved borgmuren.

Ønsker dere en ritkig god tur, og er spent på hvordan dere vil like dere i den byen jeg en gang var så utrolig glad i :flower:
(Det ligger en d del bilde her http://hellasforum.net/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=3461 men, som sagt: det er lenge siden jeg avr der nå
KariK

IreneB

Tusen takk for svar.
Vi har tenkt oss en tur til Thessaloniki,tenker det blir buss dit.
Ellers så blir det vel å rusle rundt å se seg om, elsker stemningen, luktene,maten i Hellas.
Vi skal reise med Lilleputreiser,greit at alt er ordnet på forhånd.
Drømmen er vel etterhvert å kunne prøve seg på øyhopping.

IreneB

Får prøve å laste opp et bilde fra Afytos igjen da :cheese:

kaka

Så spennede med bilder fra et område jeg en gang kjente så godt.
Håper det kommer masse mer, IreneB!
Jeg er spent på hovrdan dere likte Afythos og området, - om dere kom dere til Thessaloniki, - og, i det hele tatt!
KariK

Ole

Det ser skikkelig grønt ut i Afytos. Er det slik som på dette bildet ellers også?

IreneB

Kommer tilbake med masse bilder og inntrykk fra turen.
Men det blir en annen kveld...tidlig opp og på jobb i morgen.
Det var så fint og grønt nesten overalt og det var forskjell fra hva jeg opplevde på Kreta.

Tjorven

Se der ja, nå har du lært deg \"kunsten\" du også, IreneB. Ser fram til å se bilder og beskrivelser fra turen din  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

IreneB

Her kommer en serie med bilder fra stranden...utsikten...bygninger osv.
Vi hadde en fantastisk fin tur, det var så grønt og fint i Afitos.
Var på en busstur til Thessaloniki. Fem timer til rådighet på egen hånd......skulle gjerne hatt fem timer ekstra, var veldig store muligheter til shopping der, og jeg hadde med meg to shoppingglade damer :cheese:
Vi var også på gresk aften i Miko\'s vinhus en kveld. Fantastisk god mat og god vin :drunken:
En restaurant vi spiste på flere ganger var Christos.....veldig god mat og kjempekoselig vertskap :cheese:

kaka

SÅ koselig å se bilder fra Afythos!
- og så hyggelig at dere trivdes hos Christos. Han ble jeg først kjent med da han jobbet som kelner på To Perasma (som er lagt ned). Han var veldig stolt da han etterhvert åpnet sin egen taverna. Kjempehyggelig fyr!
KariK

IreneB

Her kommer noen flere bilder :cheese:

Tjorven

Så flotte bilder fra Afythos  :D  Jeg har ikke vært der selv, men syns alltid det er gøy å se nye (for meg) steder. Har forstått at det er veeeeldig bratt ned til stranda fra byen, og det er jo tydelig på bildene dine. Er det like bratt ned fra alle kanter, eller?
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...