Logg inn med Facebook eller Google!

Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien

Started by Marit, 28. Apr 07, 16:11:38

Previous topic - Next topic

marjana

Plutselig ble reiseplanene helt snudd om. På grunn av en vannskade på kjøkkenet mitt her i Oslo, så blir hele kjøkkenet en byggeplass, og her er det helt forferdelig å være pga. en tørkemaskin som støyer voldsomt og bør stå på så mye som mulig.

Etter en samtale med de ansvarlige i forsikringsselskapet så fikk jeg grønt lys for å dra til Hellas! Drar neste søndag 31.mars og har fått rom i Galissas for hele april. Får derfor med meg den greske påsken, og våren der, og blir i Hellas til 27.juni.

Det kostet 600 kroner å endre billetten med Norwegian, men nå spørs det om de flyr til Athen da. Vet ikke om det er et MAX-fly eller ikke.

Noen som vet litt om flyvningene til Athen nå for tiden?
Glika i zoi

mouche

Vet hva om flyvninger til Athen for tiden? Første flight for året dit for Norwegians del er jo nettop 31.mars, og man kan kjøpe billletter til denne for 599 kroner i følge deres hjemmesider.

stein

Vi flyr til Athen en søndag 4 uker etter de, Marjana. På den flighten er det satt opp Max8, men vi får sikkert en 800 i stedet. Det er ikke så lett å finne ut om det er Max8 eller 800 på flightene, men jeg har funnet ut at Maxen har 32 seterader, mens 800 har 31 seterader. Så da kan man se det der man reserverer seteplass.
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Frynse

Om du går til www.seatguru.com kan du legge inn selskap, flightnummer og dato.
Da ser du flytypen.

mouche

I den situasjonen som Norwegian nå er i så er det vel nokså vanskelig å si med noen grad av sikkerhet hvilken flytype som settes inn på hvilken rute frem i tid. I alle fall når man leser hva Norwegian selv sier mht utnyttelse av sin flyflåte.

marjana

Prøvde seatguru:

https://www.seatguru.com/findseatmap/findseatmap.php?airlinetext=Norwegian+Air+Shuttle&carrier=DY&date=03%2F31%2F2019&departing=03%2F22%2F2019&flightno=1884&from=&from_loc=OSL&to=&to_loc=&search_type=flight

Tusen takk for tipset!
Regner med at dette går bra siden det ikke er et MAX-fly!
Glika i zoi

TOMS

Då var vårturer bestilt. Det blei Karpathos og Parasol hotel, 17.mai veka. Spanande med ei ny øy.  :) Apollo hadde har gode priser. 4000 PR.pers 1 veke med halvpensjon er veldig bra. Men var endå billigare for ein månad sidan. Restplass priser. Men så var det å bestemme seg då  8)

Diddi

Ja, da ser det foreløbig greit ut for vår flyvning 19. mai -en 800 :) men de kan vel fort rokere om på dette.
Utrolig hva man finner ut her på Hellasforum  ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Diddi

Quote from: Diddi on 22. Mar 19, 22:44:56
Ja, da ser det foreløbig greit ut for vår flyvning 19. mai -en 800 :) men de kan vel fort rokere om på dette.
Utrolig hva man finner ut her på Hellasforum  ;D


Da må jeg bare få komme med en anbefaling. Hvis dere får tid, så reis opp til Avlona, ta vandringen ned til Vrykounda-et utrolig flott sted. Spis gjerne på Tavernaen i Avlona, et minne for livet :)
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Katherina

 :juble: Nå nærmer det seg! Bare 4 uker igjen til vi er på plass på Pierides. Gleder oss til å feire påske sammen med vennene våre der, før vi kan ta fatt på det som har vært vår drøm i flere år.
Endelig kan vi få realiseret den. Ruta er lagt, bil og hoteller er booket og reiseperm med tips er laget. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.  ::)
Vi har 5 uker på oss til å krysse Fastlandshellas. Begynner i vest i Messolongi og overnatter nede ved den store lagunen. Deretter går turen nordover og vi snirkler oss østover til Kavala. Her har vi 5 døgn helt nede ved stranda! Så går ferden videre til Halkidiki og her blir vi i 10 døgn. Også nede på stranda. Da er det på tide å vende mot Athen igjen. De siste 4 døgnene har vi også bestilt oss et strandhus.  :solbriller:
Her er ruta:
1. Mesolongi - 1 natt
2. Ioaninna  - 3 netter
3. Metsovo - 2 netter
4. Meteora (Skal bo i Vasiliki)- 3 netter
5. Kastoria - 2 netter
6. Edessa - 2 netter
7. Kavala (Nea Karvali) - 5 netter
8. Xanthi - 2 netter
9. Halkidiki (Nea Poteidaia) Hadde vanskelig for å bestemme oss for et bosted her, men tror det blir bra nå. 10 netter
10. Vergina - 2 netter
11. Glifa - 1 natt
12. Chalkoutsion - 4 netter

Har dere noen tips, så tas det i mot med takk! Som dere ser så skal vi innom kjente steder. Men vil også veldig gjerne mindre steder, fjellandsbyer og ting som ellers ikke er så godt kjent. Steder som ikke er nevnt på diverse hjemmesider.

Ellers er livet mitt stort sett slik: :dream: Både natt og dag. Drømmer og dagdrømmer.



Ole

Dette høres fantastisk ut! God tur når den tid kommer! :)

Kabi

Når dere er på vei sørover fra Halkidiki til Aten, vil jeg anbefale å ta turen innom Pelion og den utrolig sjarmerende byen Makrinitsa. Den ligger ovenfor Volos og har en spektakulær utsikt, der den klamrer seg til fjellsiden. (Både Tjorven og Bengalow skrevet om området.) Vi var der for snart 1 år siden, og ble helt betatt ;) Pelionhalvøya er verdt en ferie alene!

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...