Logg inn med Facebook eller Google!

Hvor ønsker du å reise?

Started by Ole, 28. Sep 07, 17:18:49

Previous topic - Next topic

Riitta

Det är för att vi åkte dit första gången ca 20 år sedan och fick vänner,som vi fortfarande har. Det känns som att komma hem :icon_smile:
Jag tror att om man inte faller för någon ö första gången så gör man det inte sedan heller zxcqqqaaaaaaaa  :icon_smile:

Aten blev jag kär också vid första ögonkastet ztweeeeeeeee  :iconbiggrin:

Riitta

xristina

Men om hun bare har vært rundt Pothia, Riitta, så er det kanskje ikke rart at ho ikke synes det er noe fint? De fleste Kalymnos-frelste jeg kjenner, synes dette er den verste delen av øya. At det er helt annerledes når man kommer rundt mot Telendos osv. Jeg synes jo Vathi på Kalymnos er vakkert, men Pothia er \"helvetes forgård\"...  :rocklicker:

Riitta

Kan tänka mig att man kan känna att man är på ett annat hett ställe,om man är i Pothea i sommarhettan ztweeeeeeeee  :iconbiggrin:
Den staden är så vacker och se på när man kommer med båten :iconbiggrin:  Trevlig och vistat några timmar på,men för varmt och bo på sommartid. Även många av stadsborna flyttar till sina sommarhus runt om på ön under sommaren.

Emborios är min favoritställe på Kalymnos. Lugnt och skönt. Man hör bjällrorna från getterna, tuppen gal, någon hund skäller och man bara slappnar av :iconbiggrin:

Och vara på Telendos ger också frid i själen :icon_smile:
Tycker det är svårt och beskriva Kalymnos. Jag har bara en känsla, som man inte kan överföra. Det har vi ju många fast för olika öar :icon_smile:

Riitta

Tjorven

Helt enig,Riitta. Det er bare noen steder man føler seg hjemme,selv om man aldri har vært der før. Jeg flyr helst rundt sm en sommerfugl for å se og oppleve mest mulig,men noen steder setter seg bedre fast enn andre. Og så kommer det også an på hva man ønsker av ferien sin,det er jo veldig subjektivt. Noen ganger er det vakre omgivelser,andre ganger mennesker mstan har truffet osv som \"gjør\" stedet. Heldigvis er vi forskjellige med våre egne minner,ellers hadde vi kanskje endt opp på samme sted hele gjengen :) Det fine med Hellas er at det er så mye å utforske og velge mellom,og takk for det!
There are no strangers, only friends we haven't met.

JohnS

Vi har nesten helt sikkert bestemt oss for at neste tur (mai/juni) blir til Kos, kanskje med en avstikker et par dager til Kalymnos.

Ellers er det Kefalonia og Skiathos/Skopelos som står høyt på prioriteringslista, i tillegg til at man selvfølgelig må tilbake til Kreta innimellom.   Dessuten er det fryktelig mye fastland vi må innom en gang, med Meteora som det viktigste målet.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Ingeborgimevind

Vi hadde siste havn på Folegandros forrige uke. Selve havna var ikke så attraktiv, men fredelig nok, men byen  :iconbiggrin:  - den vil vi gjerne besøke igjen!!

Nå kom vi oss ikke opp dit med buss før det ble mørkt, og vi fikk en fin spasertur på 3 km tilbake til havna langs den månebelyste landeveien etter at vi hadde sett oss rundt og spist utmerket mat, men stemningen i byen må være syntesen eller konsentratet av det kykladiske. Mer om det når vi skriver om turen.
 :icon_smile:
Mette og Øyvind
LG7509
MMSI: 258123660
http://www.ingeborgimevind.blogspot.com

Sjøløve

Quote from: \"Ingeborgimevind\"Vi hadde siste havn på Folegandros forrige uke. Selve havna var ikke så attraktiv, men fredelig nok, men byen  :iconbiggrin:  - den vil vi gjerne besøke igjen!!

Nå kom vi oss ikke opp dit med buss før det ble mørkt, og vi fikk en fin spasertur på 3 km tilbake til havna langs den månebelyste landeveien etter at vi hadde sett oss rundt og spist utmerket mat, men stemningen i byen må være syntesen eller konsentratet av det kykladiske. Mer om det når vi skriver om turen.
 :icon_smile:

 :icon_smile:   Jeg gleder meg til å høre mer om Folegandros og Chora.      
Øya står ganske langt opp på listen over steder jeg ønsker å dra  til.        
Det blir nok en tur til Kykladene neste år også, kanskje anledningen byr seg da  :icon_smile:
Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

Søren Kierkegaard

Athina

Quote from: \"Riitta\"Aten blev jag kär också vid första ögonkastet ztweeeeeeeee  :iconbiggrin:

Riitta

Det ble jeg også    :profileright:  :profileleft:

Og så ønsker jeg å oppleve en del av det nordlige fastlandet, og da spesielt noen av de små fjell-landsbyene der.
Den som kan se skjønnheten i de små detaljer, vil alltid finne noe å glede seg over.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....