Logg inn med Facebook eller Google!

Rygge-Athen-SKIATHOS-Athen-Rygge

Started by Anne, 04. May 09, 06:04:08

Previous topic - Next topic

Torill

Eia var vi der :flower: Vet jeg har en Hellastur tilgode i år,men det er jo ikke Skiathos da :blackeye: Skulle gjerne hatt en september tur dit i år også :bounce:
Ingen kan alt - alle kan noe.

Annlaug

Nydelige bilder, Anne. Så rart å se havnen slik uten turistbåter og åpne tavernaer. Og grillen vår tom og stengt. En gang..... en gang skal jeg oppleve dette selv :)

Anne

Grillen vår var åpen om ettermiddagen og kvelden Annlaug. Dere ville likt øya i april. Det er veldig annerledes enn sommeren.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Annlaug

Åpen og åpen:) Det var ikke mye kjøtt der men nok til meg og jeg hadde vært der. Våren på øya frister og det gjør faktisk vinteren også Men når vi bare har noen få uker ferie så blir sommervarme og bading høyest på  drømmelista

Anne

Den var jo åpen da Annlaug og mett hadde du blitt....nammnamm!! :geek:

Så var hjemreisedagen der. Opp og hoppa :bounce: kl.06.00. Frokost til oss og kattene og så var det bare å stenge huset for denne gangen. Vaktmesteren fikk beskjed om å passe på og vi tok \"trillertene\" våre og la ivei til byen. Vi hadde ikke bestilt noe Taxi for vi skulle jo sitte i flere timer på båt og buss, dessuten så er det hyggelig og ta en siste titt på byen. Denne morgenen var det mange som solgte fisk og grønnsaker fra bilene sine nedover i gågata.
Det er alltid trist å reise fra Skiathos. Jeg lengter som regel tilbake på flyet hjemover. Vi var kommet til enden av gågaten og skulle runde for å gå ut på kaia da en dame ropte til oss...Are you going to Ag. Konstantinos?
Vi bekreftet det og damen vinket oss til seg. Det går ingen båt dit nå sa hun. Den ligger fremdeles på Alonnisos og den er kanselert på grunn av for mye vind. HVA!!!!! :headache: Tankene raste gjennom hode....hva gjør vi nå? Ingen grunn til panikk...flyet går jo ikke før 20.30 i kveld, vi tar neste båt. Vi skulle bytte billetter, men problemet var at uansett hvordan vi reiste så var vi tidligst i Athen kl.20.00. Håpløst!!! :banghead:
Vi fikk igjen pengene for billettene og tusla litt slukøra hjem for å tenke. En ting var helt sikkert...Vi satt værfast på Skiathos og flyet kom til å lande på Rygge uten oss. :sad1:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Anne

Vel hjemme igjen var det bare å pakke ut og innstalere seg på nytt. Litt mat måtte vi ha i huset (den som var igjen lå i søpla), så var det bare å ta fatt på omorganiseringen med hjemreisen :scratch:.

Første post på programmet var Norwegian :phone: ...håper det er ledige seter. Det var plass på flyet så da var det bare å lette litt på kredittkortet så var det iorden. Søndag 26.april kl.12.30 fra Athen :biggrin:
Neste post var jobben....og det gikk greit. Det ble ikke problemer for ungene som var \"kattepassere\" heller så...so far so good.

Vi trengte hotell i Athen fordi flyet går så tidlig på dagen at vi ikke rekker inn på søndag, men hvor...og hvilket? Vi pratet om å bare reise og lete opp ett, men ble enige om å prøve \"hjelpemiddelet\" ..ring en forumvenn, og det gjorde vi. Annlaug fikk vår \"hjelp\" telefon og hun sjekket opp på nettet. Vi ville ha så nærme Syntagma som mulig og så billig som mulig, vi var ikke vanskligere enn det.....heehee.
Vi fikk noen forslag, og endte opp med Pan Hotell. Vi tok sjansen på at det var ledige rom så vi bestilte ikke på forhånd.

Så satt vi der da med 2 ekstra dager og ny hjemreise ordnet, bortsett fra båtbillettene på lørdag. Vi gikk til byen igjen og kjøpte dem og så ble det en Gyros til lunsj.

Vi ble enige om at vi kunne stranda på langt værre steder enn dette. :cloud9:
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

brit

Ja,han kjenner vi Anne!
Har faktisk aldri sett noen kjøpe roser (ikke vi har kjøpt heller).....men siden han har gått der i alle år så må det jo lønne seg på et vis.

Nydelig å se øya igjen......håper at turen vår blir noe av.....det går ikke alltid slik vi planlegger.

Annlaug

Hadde ikke hatt mye i mot å strande der jeg:) Men det blir jo en omstilling igjen når man er innstilt på å dra og så må man endre dette til glede over å få være litt lenger. Men vet at den omstillingen tok ikke lang tid hos dere.
Så herlige bilder fra stranda vår. Tror du jeg lengter eller?

kaka

Ja, den blomsterselgende fotografen så jeg hver kveld i gamlebyen. Jeg lurt også på lønnsomheten i bedriften (Som enslig kvinne ble jeg heller aldri spurt om å kjøpe...!?)
KariK

Anders

Jeg har faktisk kjøpt roser av mannen!
(men ga dem til den pene piken som serverte oss :-) )

brit

Quote from: \"Anders\"Jeg har faktisk kjøpt roser av mannen!
(men ga dem til den pene piken som serverte oss :-) )

Så hyggelig gjort av deg Anders!!
Det sies at han gjør dette for å ha penger til utdannelse osv....for barna sine!

Anne

Det har blitt fredag og vi skulle vært i Norge og på jobb, men vi er fremdeles på øya. Ny pakking i kveld, for imorgen tidlig så setter vi oss på \"Dolphin\" med kurs mot Ag. Konstantinos og videre med buss til Athen. Vi fikk gjort noen småjobber i huset og på kvelden gikk vi til \"Chicken George\" og spiste deilig grillmat. Vår siste kveld på øya for denne gang.
Dette ble en tur med nye og spennende ingredienser. Vi fikk oppleve hvordan det er å bo på en øy med havet som transportvei og værgudenes makt.
Anne
Gud drømte...malte...og så skapte han Skiathos!
Member of
The Boomerange Club of Skiathos
Ο φιλος τον φιλον εν κινδυνοις γιγνωσκει.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...