Logg inn med Facebook eller Google!

Mikke helser fra Karpathos....

Started by Mikke, 11. Oct 07, 19:29:33

Previous topic - Next topic

Mikke

Hej hopp!!
Naa er eg paa ein av mine sellsynte besok i byn....Till min forskrekkelse ser eg att det gatt tre uker allerede...huff og puff, som Mix sier... :D Di forste ti dagene var Lenas, d.v.s hunn fick bestimme vad som skulle skje, og det gjorde hunn. Vi for runt, bl.a med PEO og fru Marie.Da var vi nokk ute i syv timer og for runt hele oya, haha....En dag for vi till den mytomspunne norre delen, som egentlig aer ein helt egen oy, Saria. Daer bor ingen, men noen gjetter eller far finns daer, da di fra Olympos av gammel hevd faar ha dyra daer.....Na, vi simma og dykkte dypt og langt in i bjerge, minsann. Peo tog ei masse billeder, som vi sikkert far se framover.....Di 10 dagene gick fort, vi bodde helt alleine pa Florida Studios, som ligger naere Alex Hotel, og daer bruker alle Apollo-gajdene bo, men denne gang slapp vi dem, haha....Lena og eg hade huse helt alleine.Vi fick lane to cykler av Andreas, og eg hade med baklys og framlys fra BilTema, da det blir temli svart om natta....Etter vert blir man vant me og cykle, og tunga hang ikkje saa langt ner paa bryste etter noen dager, haha......Den 30 september gick eg upp vid sextia og cyklet upp till Manolis Panaretos hus, daer hans bil stod med nykklen i. Sen tog eg den og for hjem till Florida Studios, daer Lena hade pakket faerdigt.Sen for vi,ganske roligt, over berge till flyplatsen.Lena kunde sjekke in sen direkt paa Rhodos for flyet till Gothenburg og sen SJ till Karlstad, og fanken om hunn ikkje var flink nokk till att finne ett tiligere taag.....Sa det gick fint hele veien!! Etter dette blev det litt ensomt (snyft) pa Florida, sa eg fick flytte till Garden Villa, daer eierne ,Minas og Sophia, bor i kjellern under sesongen. Etter noen dager sa begynte eg jobbe litt, og naa har eg skrapa,slipa og oljet 18 stoler fra Cafe Scala, som Andreas fatt av eieren Minas. Sex av dem skall upp till Andreas og Marias hjem, og resten blir kvar paa Garden Villa i pergolan. Morgens skall eg male grinder, sa nokk finns det litt att gjore, hvis man har lust. Fast 8 timer om dagen blir det ikkje.....Snart skall eg kolle pa flygturer hjem,ha det godt alle !!
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Barbro

Koselig å høre fra deg,Mikke :iconbiggrin: ,høres ut som om du har en aktiv ferie :iconbiggrin: !
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Mikke

....tja....eg vokner vid 10-tia.....og sovner vid 2-tia.....
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Barbro

Ser ut som om du koser deg i allefall,men du begynner kanskje å få hjemlengsel? :iconbiggrin:
Med sunn galskap og dårlig hukommelse blir livet en fantastisk reise..

Gita

Roligt att höra från dig Mikke! Så du har cyklat och fått kondis... det är bra!

Jag har just ingen kondis nu, jag är konvalecent efter galloperation. Oj vad många, fina, stora stenar det kom ut! Jag tog hem dem, precis som du sa, Mikke...

Gita

Roligt att höra från dig Mikke! Så du har cyklat och fått kondis... det är bra!

Jag har just ingen kondis nu, jag är konvalecent efter galloperation. Oj vad många, fina, stora stenar det kom ut! Jag tog hem dem, precis som du sa, Mikke...


Mikke

Hej alla !!
Nej, jag har inget att klaga peau, utan vistelsen har varit trevlig som vanligt och dom 10 dagarna med Lena gick galant. Idag hade jag fyra svenska damer hemma paa Lofbergs kaffe, det var trevligt!! Det var min tidigare granne, svigermora till min Moss-granne Christian Opperud.Hon hade hort mina tirader om Karpathos, och tog med sej tre vaninnor.Dom reser hem imorrn och har ocksa haft det trevligt. Idag bidde det inget malande, utan jag var nere paa Zephyros och hjelpte Nadja, staederskan, med att plocka ihop solstolar, parasoller, pallar och stolar.Nan dag ska vi tomma poolen ocksa och kolla alla rummen. Imorrn aer det sista dagen eller kvellen paa Pelagos, sa da kommer det nog en massa greker ocksa.Sen ska ju det staellet tommas och staedas och laeggas i ide for vintern. Vaedret aer fint med lagom vind och temperaturer runt 25. Jag aer ensam gaest paa Garden Villa, men endera dan kommer det ett engelskt par som hyrt rum 8 (mitt favvo-rum) hela vintern fram till april,inte illa !! Dom ska visst flytta hit och ska leta hus under tiden.
Att cykla funkar bra, man far kondition,det aer tyst, ingen bensin och skulle man mot formodan peta i sej for manga pilsner, sa gar det fint att leda hojen, men man ska nog ha bade ljus fram och bak och gaerna reflexer i hjulen, for det blir sa vaeldigt morkt fram pa hostkanten.... :D
Mikke
Mikke
...dagen idag är en underbar sak,
evighet fram och evighet bak....
(Alf Henriksson)

Utan tvivel är man inte klok....
(Tage Danielsson)

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...