Logg inn med Facebook eller Google!

Spisesteder på Milos

Started by Solgry, 28. Jul 15, 09:09:20

Previous topic - Next topic

Solgry

Hei, vi drar til Milos i september, og det blir en ny øy, for oss.

Vi har "lest oss opp" på hva vi bør se på Milos, og gleder oss stort!
Skal bo i Adamas, og lurer på om dere har noen "favoritt-tavernaer" på Milos? Vi regner med at lunsjene blir tatt "litt rundt forbi" på Milos, men at middagene kommer vi nok til å spise i Adamas.

Alltid hyggelig å prøve nye spisesteder, men det hadde vært kjekt med noen tips om hvor vi bør spise, eller hvilke steder vi kanskje bør "unngå".

Hvis Milos har noen lokale retter, så hadde det vært OK å prøvd disse. Noen som vet?
Lodotter er englenes tøfler.....

Kenneth Skafsgaard

Archountoula oppe i Plaka er et sted vi alltid er innom. God mat og hyggelig personale. Ellers vil jeg også anbefale Flisvos i Adamas.

pippi1


Gratulerer med godt valg av ferieøy!
Husker ikke så godt navn på restauranter men "gyros-sjappa" i "main street" i Adamas har en koselig bakgård med tradisjonelle greske tavernaretter. Ellers kan jeg anbefale fiskerestauranten på havnepromenaden.
Ved vulkanstranden Paleochori lager de mat og steiker den i varme kilder under bakken. Vi har ikke spist der men har hørt av andre at den kan anbefales. Siden det har vært så folksomt der når vi har vært der har vi i stedet gått på en av tavernaene litt lenger fra stranda. Pelagos bl.a. husker jeg var bra. Trur det var der de hadde litt uvanlige varianter av både tzatzikien og den greske salaten.
Nå spurte du ikke om bosted, men hvis dere eller andre er på leiting etter det kan jeg anbefale Ageri. Verten står virkelig på og har alltid tips om strender og hva man kan se og gjøre. Ikke minst restaurantanbefalingene hans er verdt å få med seg.
Håper dere kommer til å like dere på Milos, det er en fantastisk øy og verdt å bruke tid på!

stein

Herlige Milos. Flere gode tavernaer ned langs kaia. Har aldri bommet for å si det slik.
Hvis dere liker å gå, ta en vandring opp i Plaka og helt opp på Kastroen. Super tur på ca 6km hver veg.
Et besøk i Kleftiko kan absolutt anbefales http://hellasforum.net/index.php?topic=5620.msg114970#msg114970

Navigare necesse est, vivere non est necesse

stein

Vi nattseilte til Milos i 2006. Da måtte vi så klart ha oss en skikkelig frokost. Nam :) Dette er nede på "havnepromenaden". Tror du vil kjenne igjen de grønne mursteinene som tavernaen er bygget av.



Navigare necesse est, vivere non est necesse

Solgry

Tusen takk for alle tips! Skal sjekke ut disse stedene!  :--
Vi har bestilt overnatting og skal bo på Hotel Eirini. Håper det blir bra!

Og Stein, det var litt av en frokost!!! ;D

Vi gleder oss masse til å prøve en ny øy, for oss, og nå er det bare 19 dager til vi er der..... :juble:
Lodotter er englenes tøfler.....

stein

Nesten så vi treffes da, Solgry. Vi kommer inn til Adamas på morgenen lørdag 29. august. Men seiler videre allerede dagen etter. Hvis vi spiser på noen bra steder, skal jeg rapportere. God tur til den øya jeg anbefaler alle å reise :-)
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Solgry

Tusen takk, Stein! Vi kommer til Milos søndag 6. september, med fly.
Gleder oss masse til ei øy, som ser fantastisk ut! :)
Lodotter er englenes tøfler.....

filhellener

Quote from: Solgry on 18. Aug 15, 10:26:59
Tusen takk, Stein! Vi kommer til Milos søndag 6. september, med fly.
Gleder oss masse til ei øy, som ser fantastisk ut! :)


Ja, du kan virkelig GLEDE deg, Solgry  :sol:

Adamas er også helt OK, og hotellet deres ser fint ut (googlet det nå)  :)

Vi har hittil bodd to ganger i Adamas, og en gang i Plaka  :)
Men det er, som du sikkert vet, selve ø y a og det unike Milos kan by på, som er helt fantastisk :smile12:

Og, en båttur rundt Milos, med lunsjstopp på Kimolos er et "must" anbefales  :) ...hvis det ikke blåser for mye!
Kari

filhellener

Quote from: stein on 17. Aug 15, 21:22:45
Vi nattseilte til Milos i 2006. Da måtte vi så klart ha oss en skikkelig frokost. Nam :) Dette er nede på "havnepromenaden". Tror du vil kjenne igjen de grønne mursteinene som tavernaen er bygget av.


Ja, dette var virkelig en skikkelig frokost, stein :) - og f i n e bilder  :sol:
Det er noen år siden sist vi var på Milos, så jeg husker ikke de grønne mursteinene, men derimot mannen med oransje shorts på det siste bildet, så  kjent ut ???
- og han med solbriller på det første da  ;)
Kari

stein

Quote from: filhellener on 18. Aug 15, 11:40:46
Quote from: stein on 17. Aug 15, 21:22:45
Vi nattseilte til Milos i 2006. Da måtte vi så klart ha oss en skikkelig frokost. Nam :) Dette er nede på "havnepromenaden". Tror du vil kjenne igjen de grønne mursteinene som tavernaen er bygget av.


Ja, dette var virkelig en skikkelig frokost, stein :) - og f i n e bilder  :sol:
Det er noen år siden sist vi var på Milos, så jeg husker ikke de grønne mursteinene, men derimot mannen med oransje shorts på det siste bildet, så  kjent ut ???
- og han med solbriller på det første da  ;)



hehe, ja, som vanlig med solbriller ja. Han i oransje shorts har initialene SG, kjenner du han?
Navigare necesse est, vivere non est necesse

filhellener

19. Aug 15, 07:51:32 #11 Last Edit: 19. Aug 15, 07:54:17 by filhellener
hehe, ja, som vanlig med solbriller ja. Han i oransje shorts har initialene SG, kjenner du han?

[/quote]

Jeg kan ikke si at jeg kjenner SG,at initialene hjalp,  men han virker s å kjent  :)
- kanskje han er en "lokal kjendis"? - at jeg kan kjenne fra media? -bor han  i din, eller min Mjøsby?
Kari

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...