Logg inn med Facebook eller Google!

Båttur rundt Milos

Started by Ole, 21. Jul 14, 00:20:48

Previous topic - Next topic

Ole

Vi fortsetter på sørsiden av Milos.....


Ole

Tsigrado! Det er nesten umulig å komme seg ned til stranda!

Fia

FOR en natur, og så flotte bilder!! :) Her må det jo være ekstra morsomt å knipse i vei, med motiver overalt. Koser meg veldig med denne tråden, Ole!  :juble:
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Diddi

Nei, jeg prøvde ikke engang  :) Kjempefine bilder, bra telelinse du ?
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Tusen takk for hyggelige kommentarer! :)

frudiddi: 200 mm tele

filhellener

24. Jul 14, 11:16:29 #17 Last Edit: 25. Jul 14, 09:18:51 by filhellener
Fantastiske flotte bilder  :smile12:  - fra en uforglemmelig båttur  :sol:

Vi tok den  i sept 2000  :) - trodde i mange år at ingen annen båttur kunne matche den  :) - og kanskje ikke  :-\

Men, siden det har vi vært på flere fantastiske båtturer  :) - fra Lipsi til Arki og Marathi   :sol: -  fra Parga til, og rundt Paxos,  :sol: -   fra  Nidri, langs Lefkaskysten  til Kefalonia og Ithaka :sol:,

Jeg vil ikke rangere dem, er så g l a d jeg har opplevd alle  :smile12:

Minnene/ Bildene er "etset" på netthinna for alltid  :sol:
Kari

Ole

Vi fortsetter videre på sørsiden av Milos, og vi kjører bl.a. forbi det berømte "øyet".

Ole

Så var det Paliorema.

Tjorven

Mmmm, nyter alt jeg ser  :-*  Det "øyet" var helt utrolig, med øyenvipper og det hele  ;)  Jeg har også vært på en del båtturer rundt om i Hellas, men ingen ting kan slå selve landskapet på Milos. Variasjonen av formasjoner, fargergene og naturen som stadig skifter karakter er helt spesiell her  :-*  Og det sier jeg etter "bare" å ha sett nordøst-siden (samt deler av Kimolos og noen ubebodde øyer i tillegg) på to turer. Når skal jeg få rota meg til å legge ut bildene mine fra disse turene  :-[  Men foreløbig koser jeg meg med Oles herlige bilder  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Vi går til Kimolos for lunch. Ok å ha satt foten på den øya også, men forstår egentlig ikke hvorfor dette gjøres! Kanskje kapteinen er i slekt med en tavernaeier på Kimolos?? Havnebyen på Kimolos var ikke spesiell vakker, og denne avstikkeren gjør turen lengre enn det som er nødvendig. Man kunne kuttet ned turen med en time om man hadde tatt lunch i Pollonia. Vi forlot Adamas kl. 09:00 og var tilbake litt før kl. 19. Det syns jeg er i det lengste laget, selv om det selvfølgelig var en fantastisk tur!

Med et stopp på 90 minutter kunne vi selvfølgelig ha utforsket øya en smule, men det var ikke så fristende da vi var sultne og hadde barn med oss.

Noen bilder fra Kimolos:


filhellener

Quote from: Ole on 27. Jul 14, 09:03:39
Vi går til Kimolos for lunch. Ok å ha satt foten på den øya også, men forstår egentlig ikke hvorfor dette gjøres! Kanskje kapteinen er i slekt med en tavernaeier på Kimolos?? Havnebyen på Kimolos var ikke spesiell vakker, og denne avstikkeren gjør turen lengre enn det som er nødvendig. Man kunne kuttet ned turen med en time om man hadde tatt lunch i Pollonia. Vi forlot Adamas kl. 09:00 og var tilbake litt før kl. 19. Det syns jeg er i det lengste laget, selv om det selvfølgelig var en fantastisk tur!

Med et stopp på 90 minutter kunne vi selvfølgelig ha utforsket øya en smule, men det var ikke så fristende da vi var sultne og hadde barn med oss.



Jeg er enig med deg, Ole,  det er ikke verdt tiden det tar å inkludere Kimolos på denne fine turen for kun å spise og se havnebyen! - jeg synes heller ikke den er særlig sjarmerende.
- men jeg forstår godt at dere likevel ble der, siden dere hadde barn med :) - varmt var det vel og?

Fordi vi visste at turen inkluderte Kimolos, var vår plan å bruke tiden i Chora, tror det var bare oss + et par til som dro opp dit.

Vi så etter, og fant, rom i Chora, og reiste dit noen dager senere :) 

- tror vi hadde minst 2 timer der, i alle fall, vi rakk å spise lunsj   :) - tror likevel vi var tilbake i Adamas tidligere enn dere, ikke senere enn kl 18, kanskje l i t t før? En annen båt kanskje?
Kari

Ole

Så var det klart for Glaronissia. Vanskelig å ikke bli imponert over dette! :)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...