Logg inn med Facebook eller Google!

Villa Mina

Started by Ole, 17. Jul 14, 22:00:40

Previous topic - Next topic

Ole

Da vi var på Milos, bodde vi på Villa Mina: http://www.villa-mina.com/ Hotellet ligger i bakkene ovenfor Adamas, med fin utsikt over Milos-bukten. Det tar ca. 15 min. å gå til Adamas, og 15 min. til Sarakiniko. I nærheten av hotellet r det ingenting annet enn noen jorder og bolighus. Nærmeste butikk var i Adamas, så akkurat det var litt tungvint når man skulle handle mat. Ellers var hotellet veldig fint, rene og pene rom, og ikke minst store rom. Vi bodde fem personer i vår leilighet, stuen var gedigen, vi hadde to bad, to soverom og fire verandaer! Dette er det beste stedet vi har bodd i Hellas, ved siden av husene vi leide på Lipsi i 2008. For dette betalte vi 100 euro pr. natt.....altså en god del mer enn det vi bruker å betale, men når man deler det på fem personer, så blir det ikke så galt likevel.

Servicen på hotellet var god, men engelsken til innehaveren var ikke den aller beste. Men det var ikke noe problem. :)

Her er noen bilder fra hotellet:

kaka

Du verden. Det så lekkert ut!
KariK

karri

Veldig fint 8) Men, hvordan var stupe-formen din Ole?  ;)
KARRI

filhellener

Et spesielt og lekkert sted å bo dette  :)
Men kanskje ikke h e l t perfekt beliggenhet, men du har kanskje unger som liker å gå i varmen, eller kanskje bil :)
Kari

Ole

Quote from: karri on 19. Jul 14, 19:46:27
Veldig fint 8) Men, hvordan var stupe-formen din Ole?  ;)


Hehe! Det ble lite stuping de første dagene! Og det ble lite svømming også. To dager før vi skulle reise til Hellas, var jeg utsatt for en sparkesykkelulykke/uhell. Når gamle menn skal prøve barnas leketøy er det ikke alltid det går så bra. Sparkesykkel har jeg brukt noen ganger, og til og med brukt det fremkomstmiddelet til jobb. Men denne gangen var det sisten på sparkesykkel, og da Selma sprang over et område med grus, måtte jeg følge etter. Sykkelen bråstoppet, jeg føyk framover og landet med brystet på styret til sykkelen. Smerte, smerte, smerte...... Tror ikke jeg har slått med så mye før, i alle fall ikke de siste 35 årene! De neste dagene var jeg ganske lite mobil, men jeg kom meg i alle fall til Hellas. Stuping var ikke noe tema de første dagene, og brystsvømming var nesten umulig! Å snu seg i senga tok ca. 1 minutt! Nå en måned etter er jeg nesten helt bra, men kjenner det godt når jeg nyser. :) Om noe var brukket eller bristet vet jeg ikke, men ett eller annet var det. :) Mot slutten av ferien ble det litt stuping på Paros,,,,men ingen bilder av det... :) Jeg får komme sterkere tilbake ved en senere anledning! :)

Ole

20. Jul 14, 23:48:21 #5 Last Edit: 20. Jul 14, 23:56:28 by Ole
Quote from: filhellener on 20. Jul 14, 23:25:10
Et spesielt og lekkert sted å bo dette  :)
Men kanskje ikke h e l t perfekt beliggenhet, men du har kanskje unger som liker å gå i varmen, eller kanskje bil :)


Ikke perfekt beliggenhet! Første dagen handlet vi mye mat og tok taxi tilbake til hotellet. Bil hadde vi en dag, så da ble det litt handling. Å gå til Adamas var ikke noe problem, men det måtte planlegges. Barna takler nok varmen bra.....verre med oss gamlinger! :) 

kaka

Kan jo ikke akkurat trykke liker på historien om uhellet med sparksykkel. Det hørtes ganske heftig ut, - risikosport!
KariK

karri

Nei, ble litt galt å trykke liker... selv om noe inni meg smiler litt ;) Hørtes ikke godt ut det der... bra du er sånn ca 100% igjen etter tryninga! Og at dere i det hele tatt kom dere på tur!! Så får det heller være med den stupinga.....
KARRI

Tjorven

Jeg har "god" erfaring m.h.t ribbensbrudd, (spesielt i Hellasferier  :-\ ) Høres ut som det var det du pådro deg, og sånt tar litt tid før det leges  :(
Resten var jo ren fornøyelse, bosted mener jeg....
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | Today at 09:48:51
Håper vi kan følge deg i Kardamili! Det er minst...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...