Logg inn med Facebook eller Google!

Milos juli 2014

Started by anja_vangstad@hotmail.com, 19. Jan 14, 12:55:40

Previous topic - Next topic

anja_vangstad@hotmail.com

Vi er 2 barnefamilier, 4 voksne og 7 barn i alder 1-14 år. Vi kommer fra Naxos til Milos 7.juli. Vi ønsker tips om hyggelig bosted nær barnevennlig strand og gangavstand til byen. Vi ønsker å oppleve Sarakiniko beach og ønsker å vite avstand og fremkommelihget fra bostedet vårt til den stranda.  Frokostpå bostedet  hadde vært fint, men ikke et must. Leiligheter eller rom som tillater kokkemuligheter hadde vært fint.
Tips mottas med stor takk, vi gleder oss til tur og øyloffing med barn i sommer !!

Anja

Tjorven

Hei Anja, så koselig at dere er så mange som skal feriere sammen  :)  Jeg var på Milos i forfjor høst og bodde da på Floras Rooms i Pollonia. Et herlig sted rett ved stranda, men der fins kun 3 rom, så det blir nok i minste laget for hele gjengen  :-\  Men det fins mange bosteder på "utstikkeren" i Pollonia, der det også er bademuligheter ved klippestrendene der, eller ved hovedstranda rett ved, meget barnevennlig. Ser dere ønsker å bo nær Sarakiniko, og Pollonia er jo et stykke derfra, men anbefaler denne lille byen som base likevel, siden den er så rolig og trygg for barn. Det er gode bussforbindelser til de fleste steder derfra også, og tar ikke lange tida.
Ellers er jo Adamas knutepunktet og hovedbyen, som ligger nærmest Sarakiniko, men her er det mye mer trafikk og en travlere by.

Her er noen linker: www.milos-island.gr, www.milostravel.com, www.pollonia.com og www.athenatravel.gr.
Sistnevnte tilbyr også pakker med bosted/leiebil til gode priser (men jeg husker ikke om det gjelder i juli også)
There are no strangers, only friends we haven't met.

anja_vangstad@hotmail.com

Hei! Tusen takk for tips,- vi ender nok opp med å bo i Pollonia. Vi har tenkt oss til Antiparos etter uka på Milos. Har du vært der?
Anja😊

Rolf

20. Jan 14, 22:23:48 #3 Last Edit: 20. Jan 14, 22:28:30 by Rolf
Avstanden fra Pollonia til Sarakiniko er ca.9-10 km. Fra Adamas til Sarakiniko er det ca 4-5km og man tar av ved hovedveien hvor det står et skilt. Fra veiskillet er det et par hundre meter ned til parkeringsplassen og så må man spasere ned til stranda.
I denne videoen har jeg tatt en spasertur i Plaka+Pollonia+Sarakiniko hvor du får en ide om hvordan det ser ut. Fra pollonia går det ferje over til Kimolos.
Ikke visste jeg at dagen som gikk var selve livet!

anja_vangstad@hotmail.com

Takk for tips!! Anbefales kimolos? Dagstur eller lenger opphold?
Anja

Tjorven

Hehe, om jeg har vært på Antiparos?  ;D  Jeg har vært der hele juni de 5 siste årene + september de to siste årene. Har lagt ut mange tråder/reiseskildringer derfra, så ta gjerne en titt på dem  :) Og selvfølgelig fins det flere andre som også har har tråder derfra, var ikke meninga å drive egenreklame  ;) Jeg har aldri vært der i juli og august, så da er det nok ganske folksomt der, men øya er like trivelig uansett  :-*
En annen ting; hvis dere kommer fra Naxos, er det kanskje smartest å ta Antiparos først og avslutte på Milos? Både mht ferjeruter og hjemreise til Norge.
There are no strangers, only friends we haven't met.

anja_vangstad@hotmail.com

Oj, ja da har du sikkert mange tips!! Vi vurderer å se etter et utleigehusvære siden vi er så mange. Har du flydd fra santorini når du har vært på milos? Anja☺️

Tjorven

På Milos har jeg kun vært en gang. Da var ruta mi fly til Athen, innenriksfly derfra til Paros som er nærmeste flyplass, og båt over til Antiparos. Da vi skulle videre tok vi båt fra Paros til Sifnos, var der i 10 dager, så båt til Milos, 10 dager også, og så tok vi innenfriksfly derfra til Athen samme morgen som flyet vårt hjem til Norge gikk. Mener Olympic/Aegean Air har 4 avganger daglig tur/retur Milos. Men siden dere er såpass mange blir det kanskje rimeligere med ferje fra Milos til Pireus? Katamaran koster ca det dobbelte av vanlig ferjebillett.

Det er nok lurt å forhåndsbestille bosted på Antiparos i juli (ellers også, siden dere er to familier) Kan gjerne anbefale Marianos Apartments, email: antonismarianos@yahoo.gr. Der har jeg bodd flere ganger i studio i 1.etasje, men Antonis har også 4 leiligheter i 2.etasje med to soverom, stor balkong og havutsikt. Det ligger kun 100 m fra Psaraliki-stranda, og kort vei til sentrum. Meget rent og pent, og hyggelige eiere  :) Grunnen til at jeg flytta base derfa ifjor, var at jeg får en bedre pris som alenereisende hos ei venninne som har studioer i samme gata. Må tenke litt pris når man er der 3-4 uker i slengen  ;) I samme gate fins også Finikas, som jeg også tror er et trivelig bosted.
Det fins også flere bosteder i andre enden av havna, ved "Baby Beach"-stranda. Denne stranda egner seg veldig godt til små barn siden den er så langgrunn, mens voksne må gå gaaaaanske langt ut for å få dukka seg. I dette området ligger Kourous hotell, som også har leiligheter og basseng, noe som ikke er standard på Antiparos. Hotellet er ganske slitt og har fått blandede kritikker, men vet at folk også vender tilbake dit. Ville nok valgt noe annet hvis det sto om pris...

Hvor lenge skal dere være borte?
Legger ved en link der du finner en del bosted, med kart som viser hvor de ligger + annen info: www.antiparos-isl.gr.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Sunnaelskersol

21. Jan 14, 14:35:03 #8 Last Edit: 21. Jan 14, 14:40:23 by Sunnaelskersol
Det er flyplass på Milos, og vi flyr til den! 
Det begynte å bli utsolgt i juli da vi bestilte for noen uker siden! Prisen på disse billettene er ca. det samme som å ta hurtigbåt! På båten må man jo kanskje også ha noe mat + drikke osv, så det blir fort endel dyrere. Det er nok fint å ta båt til øya da, og mer miljøvennlig er det også!
Stadig på jakt etter gode reiseopplevelser og reiseminner

Tjorven

Vil nok også anbefale fly, da det gir muligheter for å komme seg hjem samme dag. Med ferje må dere også regne med en overnatting i Athen. Har sett at både Olympic og Aegean har rimelige flybilletter nå, men har ikke sjekka fra Milos. Flyene er ikke store, og har begrensa seteplasser, så det er nok lurt å bestille så snart som mulig.
There are no strangers, only friends we haven't met.

anja_vangstad@hotmail.com

Føler vi har det litt travelt nå med å finne sted å bo, siden vi er så mange! Skal være 3,5 uke, inkl oppholdet på Naxos. Tusen takk for alle tips, er til stor hjelp!!! Vi skal fly til og fra Santorini.

Tjorven

Quote from: anja_vangstad@hotmail.com on 22. Jan 14, 08:49:01
Vi skal fly til og fra Santorini.


Da stiller saken seg noe anderledes enn hva jeg anbefaler i tidligere innlegg, siden jeg antok at dere skulle reise via Athen. Når dere skal reise hjem fra Santorini, er det selvfølgelig bare å glemme innenriksfly til/fra Milos. Dere bør også starte på den øya som ligger lengst vekk fra Santorini, og "jobbe" dere tilbake mot avreiseflyplassen: Altså starte med Milos, dra så til Antiparos og avslutte på Naxos. Med Blue Star tar det ca 2 timer til Santorini, og dere må regne med en overnatting der siste natta før flyavgang.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...