Logg inn med Facebook eller Google!

Søkesider for båtruter

Started by Ole, 30. Dec 13, 12:56:17

Previous topic - Next topic

Ole

Er det mulig å få opp alle avganger fra en havn i løpet av en måned eller en uke på en søkeside? Jeg får opp for en dag, men det blir litt tungvint og uoversiktlig i planleggingen. Mener Marjana hadde en link en gang, men finner den ikke. Anyone?

marjana

30. Dec 13, 13:16:49 #1 Last Edit: 30. Dec 13, 13:27:25 by marjana
Hei, Ole! Jeg vet ikke helt hva du tenker på som en link jeg har lagt ut før, men en god måte å søke på "alt" på gtp.gr er å gå på hver havn sin Domestic arrival or departure, som er et klikk i overskriften helt til høyre i menyen. Nå legger jeg ut 15. juli fra Athens som et eksempel. Da får du opp alt, og da kan du jo se hvor og når båtene går i alle retninger. Jeg pleier å sjekke mot www.openseas.gr for å se om de legger ut annen info også.

http://www.gtp.gr/greekferries_searchresult.asp?Code=EGR1AA10ATHATC&AskDate=30%2F12%2F2013&DateShift=0&IsDep=True&GBP=&OR1=TA&ST=&ExArEn=-1&Day=15&Month=7&Year=2014&Submit=Refresh&P1F=0&P2F=0
Glika i zoi

Ole

Takk, Marjana! Det var noe slikt jeg tenkte på, men aller helst en oversikt som viser flere dager samtidig. F.eks. alle båter fra Milos til Sifnos i løpet av en måned eller en uke, men det finns kanskje ikke... ?

marjana

30. Dec 13, 14:44:43 #3 Last Edit: 30. Dec 13, 14:52:09 by marjana
Kanskje NEL LINES ruter du tenkte på?

Men denne må sjekkes opp mot www.gtp.gr og www.openseas.gr for det er vinterruter nå, og ingen vet hvordan det blir til sommeren med NEL LINES.

Her er ihvertfall en oversikt over rutene som går rundt til alle øyene i Kykladene: Aqua Jewel til de vestre øyene, og Aqua Spirit til de østre. Blue Star fergene går også året rundt.

http://www.nel.gr/routes/dromologia/en/syros-paros-naxos-folegandros-sikinos-ios-thirasia-thira-anafi_en.html
Glika i zoi

polyanna

Bruker ofte GTP først, her har jeg lekt litt med ruten Milos-Sifnos for juni 2014, da kommer avganger for hele uken opp.

http://www.gtp.gr/RoutesResults.asp?SchDay=0&SchMonth=6&SchYear=2014&CompanyID=0,2&SortType=1,2&AroundDate=0&Origin=EGRSKY42MIL,11873,7&Destination=EGRSKY44SIF,11927,7

Klikker en eks. på Ferry route details & Booking som står under hver enkelt kolonne, kommer hele den aktuelle ruten opp helt nederst på siden - med kart over anløp.

Svein~B

Hvis du går inn på "Ferry schedules" within Greece øverst kan du søke etter ruter for ei hel uke.

Tast først inn hvor du vil reise ifra og "search". Jeg tastet "Kimolos". Da får jeg opp alle steder som det går ferjer til fra Kimolos i til-feltet.

Velg så destinasjon. Jeg valgte Pireus.

Hvis du ikke legger inn noen dato, men lar det stå "All", får du opp alle planlagte avganger mellom Pireus og Kimolos. Jeg fant ut at det går ferje to ganger i uka mellom Kimolos og Pireus, men tilsynelatende bare ut året. Jeg regner det som veldig sannsynlig at det også kommer til å gå ferje to ganger i uka til sommeren.

Hvis du vil ha oversikt for ei uke, taster du inn en dato og krysser av på "Show around this date". Da får du hele uka.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Takk for tips, Marjana, Polyanna og Svein-B! Hadde håpet å finne noe mellom Milos og Paros, men det er vel for tidlig ennå.

Kristian

Quote from: Ole on 30. Dec 13, 22:56:36
Takk for tips, Marjana, Polyanna og Svein-B! Hadde håpet å finne noe mellom Milos og Paros, men det er vel for tidlig ennå.


Du kan også gå inn på OpenSeas.
Søk en reise fra Paros til Milos (Jeghar jeg satt opp 4.8 (NB) 2013 (2014 ikke kommet opp.)
Da får du turene den dagen. Så kan du gå framover rundt den datoen du tenker deg. I fjor var det i alle fall avganger søndager og tirsdager.

Ellers får du på GTP opp på høyre side varighet av rutene når du søker "around this date"
Kristian/Planer er til for å utsettes

kassja

Det gikk for noen år siden båt fra Korint til Egina videre til Agistri og gjennom Korint kanalen til Lutraki på hjemturen. Dette var en hel dagstur. Er det noen som vet om denne turen går ennå?
Evig opptimist !

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....