Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven på Antiparos - igjen - juni 2013

Started by Tjorven, 03. Aug 13, 01:40:36

Previous topic - Next topic

Tjorven

Det er vel ingen overraskelse at jeg nok en gang kommer med en reiseskildring fra Antiparos  ;)  Til glede for noen, håper jeg  ;D mens andre kanskje er blitt luta lei  :-[  Jeg tar nå sjansen likevel, og lover at det blir en del bilder fra byen som jeg aldri har vist dere tidligere. Håper det veier opp litt  ;)

Etter en laaaaang vinter, og en traurig såkalt vår med mange personlige utfordringer, var jeg nå klar for ny Hellastur. Men, dagen før avreise fikk jeg en meget trist beskjed. Min datters kjære farfar døde, etter å ha blitt sendt til sykehus uka før. Derfor klarte jeg ikke helt å glede meg til turen den siste uka, og det var med veldig blandede følelser jeg dro avgårde dagen etter at han døde  :'(  Jeg ønska jo så gjerne å være der for dattera mi og barnebarna i tida som kom, og selvfølgelig også delta i begravelsen. Jeg hadde liten lyst til å reise akkurat da, men dattera mi satte foten ned, og "befalte" meg til å dra. Hun har en stor familie på farssiden som tar godt vare på henne og guttene, og som også viste full forståelse for at jeg dro på min planlagte ferie.
Så jeg dro, men jeg følte ingen glede da jeg satt på flybussen tidlig neste morgen, og visste at datter og barnebarn var på en helt annen type reise samtidig, fra Sverige til Trøndelag.....

Jeg beklager å starte denne reiseskildringa på en så trist måte, men dødsfallet, sjokket, sorgen og fraværet mitt prega også mye av ferien min, da spesielt tida fram mot begravelsen. Tankene mine var stort sett hos dem der hjemme, og det føltes til tider nesten absurd der jeg satt alene på Antiparos. Ikke videre oppløftende å dele slikt med andre heller, folk drar jo på ferie for å ha det hyggelig og glede seg over livet.
Så det ble en del flere hjemme-alene-dager/kvelder enn vanlig, og med flere telefonsamtaler til Norge. På begravelsesdagen bare gråt jeg, men fikk samtidig ut masse følelser som hadde bygd seg opp. Det gjorde også godt å gå ned til kapellet og tenne et lys for E, og ha en stille stund til ettertanke og hedre minnet om han der.

Men nå skal jeg ikke "plage" dere med mer triste ting, for selv om omstendighetene var slik de var, opplevde jeg mye positivt, traff hyggelige folk og hadde fine stunder med mye glede også  :)
Og kryss i taket, jeg hadde INGEN uhell eller skader i løpet av ferien   ;D

Det ble ikke så mye bading den første uka, det blåste en god del og lufta var kjølig, særlig på kveldstid. Det var siste uka av mai da jeg kom, så jeg regna med litt ustabilt vær. Men det var likevel helt andre temperaturer enn det kalde og regntunge Trondheim jeg reiste fra  8)

2.juni fylte jeg år, uten den sedvanlige "feiringa". Men jeg hadde likevel en hyggelig kveld i selskap med gode vennner, på Pavlos' Place, kvelden i forveien i stedet. Pavlos' yngste sønn Apostolis har bursdag den 1. og feiringa hans skulle foregå på tavernen denne kvelden. Pavlos visste at jeg hadde bursdag dagen etter, men jeg hadde fortalt han tidligere at jeg ikke skulle ha noe party i år. Han ville likevel gjøre litt stas på meg, så han foreslo at han kunne komme med en liten oppmerksomhet til meg ved midnatt, for da er vi jo inne i din dag, sa han  ;)
Som sagt, så gjort. Ved midnatt ble lysene dempa på nytt, og nå var det min tur. En smilende Pavlos kom bort til bordet for å gratulere, og severe oss is - med lys på den som var min  ;D Og litt påfyll av ouzo  ;)

Koselig bursdagsmiddag med mine gode venner Tony, Nigel og Elisabeth på Pavlos' Place


Her kommer sjefen sjøl med med is, gratulasjoner og en god klem  :-*


Bursdagsbarnet har fått "kake" med lys på  ;)


Apostolis og jeg gratulerer hverandre med dagen  ;D


Familien er samla for å feire Apostolis, og bror Benos er selvfølgelig på plass med bouzokien sin. For en gangs skyld er mor Dina også gjest, hun holder seg ellers mer tilbaketrukket på kjøkkenet og i resepsjonen, men er alltid på plass med en god klem når jeg kommer  :-* Han i midten kjenner jeg ikke, men det er vel hans barn som ser heller trøtte ut her. Ikke så rart, det var langt utpå kvelden.


Her har endelig Pavlos også fått satt seg, og mannen på hans høyre side drar sikkert noen også kjensel på. Det er Yorgis, eieren av tavernaen med samme navn i hovedgata, og i familie med Pavlos. Og selv om han har bursdag, er det Apostolis som står for serveringa  ;) Sånn er det når man jobber i en familiebedrift.







There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Trist start på ferien da, Tjorven. Men gleder meg til å høre mer og kanskje plukke opp noen tips fra en AP-kjenner til jeg selv skal dit igjen i september! :)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Tjorven

Er det noe du lurer på ang Antiparos, så bare send meg en PM du, Fia  :) Når er du der, forresten? Sisi og jeg drar dit etter forumtreffet på Naxos  ;D
Det ble en ganske så trist start på ferien ja, men det gjorde likevel godt å være på Anti, og få tankene over på andre ting. Selv om man er lei seg, nytter det ikke å gå rundt å sture i lengden. Etter hvert kom det flere kjentfolk også, og det ble varmere i været. Mye varmere plutselig, og da var det deilig med avslappende stranddager og ei bok  8)  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

03. Aug 13, 19:50:56 #3 Last Edit: 03. Aug 13, 19:52:39 by Tjorven
Jeg har ikke bada siden jeg var i Hellas, så jeg får mimre meg tilbake til strandlivets late dager på Anti. Jeg fant den faste kroken min helt i starten av stranda, der jeg koser meg med bok, ser på omgivelsene, nyter stillheten og bølgeskulpet mot steinene på land og bader masse  8)

Litt av kroken min, med Pounta på andre sia av sundet


Er vel litt "steintullat" men liker å se sjøen rulle over disse små steinbergene, selv om det ikke er noe spesielt med dem. De bare hører til der, rett ved der jeg ligger  ;) Det er vel noe med gleden over de små ting  :D




Ofte var det også gode værforhold for kitere og vindsurfing. Disse brettseilerne koste seg tydeligvis.
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

03. Aug 13, 19:55:16 #4 Last Edit: 03. Aug 13, 20:28:10 by kaka
Nydelig, Tjorven! Skjønner godt at du nyter livet der.
KariK

Tjorven

Jeg bodde som vanlig på Marianos, og fikk samme rommet på forsiden som jeg bodde på i fjor (siste uka) Studioet har jeg vist bilder av tidligere, men her kommer et lite utvalg av bilder fra terrassen til forskjellige tider på døgnet.
Men først et av Antonis som alltid har noen prosjekter på gang. Her tar den nye resepsjonen i kjelleren form.


Tidlig morgen, og en titt gjennom buegangen


Sola prøver å bryte gjennom skydekket om morgenen. Jeg ble litt fasinert av stemninga og skyformasjonene, og det er ikke hver dag jeg er vitne til morgengryet så tidlig  ;)






There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Her er det midt på dagen, og jeg har tatt bildet inne fra rommet mitt og ut mot terrassen.


Utenfor i hagen, koser Svartpus seg under hibiskusen til Katharina.


Det hendte jeg fikk snarbesøk av pusene i området, som tok veien via terrassen min, men de stakk fort avgårde igjen. Men Svartpus ble tydeligvis trygg på at jeg ikke var farlig, og holdt meg med selskap innimellom  :-*  Ekstra godt med en pust i bakken når man venter små  ;)




Jeg nyter alltid fargene når den rosa timen legger seg over landskapet, og her har fullmånen dukket opp også.


Samme motiv, men nå har mørket lagt seg.


Det virker som om det er fullmåne flere dager på rad i Hellas. Disse er tatt et par dager senere, og nå var månen kjempestor og gul der kom stigende opp. Og det gikk fort! Det var et flott syn, men dessverre kommer det ikke like godt fram på mine bilder  :-[


There are no strangers, only friends we haven't met.

Fia

Takk for tilbudet, Tjorven, har forresten kosa meg med å lese de gamle trådene dine fra Antiparos om igjen.:) Jeg trivdes så godt der i fjor, så har lyst til at venninna mi også får oppleve øya. Vi drar dit dagen etter Den Store Happeningen på Naxos.:) (Håper ikke ferja går på et altfor ukristelig tidspunkt...!) ;)
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Kristian

Kiterne og Surferne kommer fra http://www.beachreport.gr/?page_id=409
Paos Kite center.
Sees hele sommeren nå det er vind.

Steinene du viser er praktiske når jeg skall skylle av meg sanden for å ta på meg skoan for videre oppmarsj til en kald eller to på Nautica,
Kristian/Planer er til for å utsettes

Sisi

Koser meg med reiseskildringa di og ikke minst bildene dine Tjorv, av katta "mi" og treet "mitt" :-) Du skal se det blir kattebarn på oss i september ;-) Fia, vi treffes nok på Anti også.

Diddi

Blir jo aldri lei deg og dine reiseskildringer da, Tjorven. Veldig tungt å være på ferie når det skjer slike ting hjemme. Det har vi fått erfare mang en gang i det siste, men godt du fikk oppleve mye hyggelig på Anti også  :hjerte: Gleder meg til MER  ;D ;D
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Takk for hyggelige kommentarer og liker  :)  Får se om jeg rekker å legge ut mer i morgen. På tirsdag drar jeg for å besøke Sisi noen dager, så fortsetter jeg når jeg kommer hjem igjen  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...