Logg inn med Facebook eller Google!

Pavlos Place - Antiparos

Started by Thine, 13. May 13, 11:58:28

Previous topic - Next topic

Thine

Hei, vi har bestilt 4 dager på Pavlos Place i starten av august. Rom med utsikt mot Psaraliki beach. Men, nå lurer jeg på om vi har leid på feil sted i forhold til mygg?? Dette er vårt første besøk på Antiparos, så det er vanskelig å vite hvor vi bør bo. Videre er det fullt på mange hoteller nå. Har dere evnt noen andre forslag på bosteder :D?

Kristian

Pavlos er hyggelig han, og raus med Ouzoen.

Men i august (varmeste og mest turistifiserte tida) ville jeg prøvd et mer åpent sted hvor selv en ørliten bris kan feie vekk mygg om det er fuktighet i lufta. Tjorven har et sted (bak vindmølla) og det er steder rundt havna og i særdeleshet på andre siden hvor mygg ike kommer fram.
AC (lukket dør), Myggmaskin og Autan er beste middel etter min mening
Kristian/Planer er til for å utsettes

Thine

13. May 13, 19:00:22 #2 Last Edit: 13. May 13, 19:04:17 by Thine
Hei Kristian,

takk for svar :)

Jeg har en veldig allergisk sønn, det var godt å få hvite at det kan være mye mygg ved Pavlos Place. Jeg har avbestilt og prøver å finne et annet sted å bo ved havnen. Skjønner at vi er lite sent ute med å bestille rom for første uken i august. Vi har på plass hotell/studio i Santorini, Naxos og Paros. Mangler bare Antiparos nå :). På de andre øyene har jeg bestilt etter anbefalinger fra dette forumet ;D. Blant annet fra Tjorven :D

polyanna

Sier meg enig med Kristian. Pavlos e r en strålende vert. Han gjør det meste for at gjestene skal være fornøyde, i tillegg litt av en gjøgler. Det var mye latter der. Absolutt verd et besøk.

Vi bodde der noen dager i mai-juni en gang, men myggen på rommet vårt ble for heftig. Til tross for en særdeles sjarmerende vert, endte vi opp bl.a. på Artemis ved havnen. Fordi vi ville bo bort fra 'myggområdet', men sentralt. Dvs. gåavstand til 'alt'.  Like ved Artemis finnes et hotell med basseng som barnefamilier ser ut til å trives på, husker ikke navnet. Det finnes flere ok steder nær havnen.  I det området bor jeg gjerne neste gang jeg besøker øya. Ellers er AC etter min mening absolutt nødvendig, enten det er juni eller august.

Thine

Hei Polyanna,

takk for tips. Skal prøve å finne et hotell i havnen. Svømmebasseng hadde vært topp!

filhellener

Quote from: Thine on 13. May 13, 22:55:07
Hei Polyanna,

takk for tips. Skal prøve å finne et hotell i havnen. Svømmebasseng hadde vært topp!


Vi bodde på Kouros, der er det basseng  :) -  og det ligger på "riktig" side av havna ifht til myggen :)
Kari

Tjorven

14. May 13, 15:49:03 #6 Last Edit: 17. May 13, 17:54:39 by Tjorven
Jeg pleier å bo på Marianos Apartments, som ligger ved veien bak kirka (mellom kirka og vindmølla, som Kristian sa) Der er det ganske luftig, men nær myggsumpen, så for å være på den sikre siden hadde jeg kanskje valgt noe langs havna er på motsatt side av byen. Legger ved en link med bilder av diverse bosteder, som viser på kart hvor de forskjellige ligger.
www.antiparos-isl.gr.

Første året jeg var på Antiparos, bodde jeg på Marias Place, som ligger mellom Artemis og Kouros. Rommene er ikke så store og uten kjøkken (men med vannkoker og kopper og fat) kjøleskap, ac og balkong samt en luftig fellesterrasse, som vi hadde for oss selv i juni. Stedet er rent og pent og rimelig, og vertskapet Athina og Spiros er kjempehyggelige.
Grunnen til at jeg bytta bosted var for å komme nærmere Psaralikistranda, da jeg til tider sliter med vonde bein. Ellers hadde jeg fortsatt å bo der, så anbefaler det gjerne til andre.

Selv om dere ikke skal bo på Pavlos Place, så MÅ dere besøke tavernen hans. Som andre sier, er han raus med å by både på seg selv og ouzo'n, og det er ofte levende musikk og dans der, topp stemnig  ;D  Sønnen Benos er en mester på bouzoki, og underviser ellers i musikk i Athen. Det har blitt fast takst at jeg spiser hos Pavlos første kvelden jeg kommer til Anti, og blir alltid møtt med åpne armer og gode klemmer av han, kona Dina og Benos  ;D  DA føler jeg at jeg har kommet hjem  :-* (Kjenner at jeg gleder meg masse nå, bare dager igjen til jeg er der)
Lykke til med bostedsjakten  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Thine

Takk for svar Tjorven,

Flott å få litt hjelp til hvor man bør bo. Har sendt forespørsel til Kouros pga at de har svømmebasseng. Det står høyt på ønskelisten til ungene:).

Kjenner du til om vi kan sjanse på å få et bosted på Antiparos i starten av august, istedet for å forhåndsbestille?

Jeg ønsker deg god tur til Antiparos. Gleder meg til å lese "reisebrevet" ditt fra turen din. Har kost meg med de andre reiseskildringene dine:)

Tjorven

Takk for god-tur-ønske og hyggelige ord, Thine  :)  Jeg har aldri vært på Antiparos i begynnelsen av august, men jeg ville nok forhåndsbestilt da. August er jo høysesong og feriemåneden til grekere og italienere, og jeg vet at det er mye folk der på den tida. Håper dere får et bra tilbud på Kouros, der vil nok ungene trives, og så er "Baby Beach" like ved.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Vegard

Hei
Vi har bodd på Artemis og det kan godt anbefalles, sammen med Mantalena :) Det ligger litt nærmere hovedgaten men fremdeles på den riktige siden i forhold til mygg. http://www.hotelmantalena.gr/ Veldig hyggelige folk og en deilig terrasse om kvelden om man ikke vil sitte nede i baren / resepsjonen.
Lykke til :)

Vegard

Thine

Hei igjen og takk for flere tips om bosted:).


Filhellener: kan du fortelle litt om standarden på kouros hotell? Hotellet har fått litt ymse kritikk på Tripadvisor. Sliten, rotete og mye bråk. Stemmer det synes du? Har fått et tilbud av de, så de har ledige rom:).

Har også sendt en forespørsel til Artemis og Hotel Mantalena.

Tror dere at Antiparos er en fint sted for en aktiv, snart 15 år gammel gutt?

filhellener

Quote from: Thine on 15. May 13, 13:44:02
Filhellener: kan du fortelle litt om standarden på kouros hotell? Hotellet har fått litt ymse kritikk på Tripadvisor. Sliten, rotete og mye bråk. Stemmer det synes du? Har fått et tilbud av de, så de har ledige rom:).


Hei Thine :)
Vi bodde på Kouros siste uke i september 2008, det var absolutt lavsesong på Anti Paros da, det overrasket oss litt !
- utover i uka stengte "det ene stedet etter det andre", det ble mørkere og mørkere i hovedgata om kvelden, men fortsatt var det nok åpne tavernaer og butikker for oss  :)
Altså en helt annen situasjon enn i begynnelsen av august, det gjaldt "Kouros" og, kafeen var stengt for sesongen, for uten oss var det voksne gjester på et par av rommene, resten var tomme.

"Vi" var  min mann og jeg  og vår datter med familie, mann og tre barn mellom 5 og 12 år.
Vi har sjelden bodd bedre, fikk hele 3 etasje ( over kafeen) som består av en 2 roms leilighet med stor og deilig terrasse og ett studio med en enda større terrasse m/ to solsenger i tillegg til bord og stoler, og, ikke minst en fantastisk utsikt, standarden på studio og leilighet var også bra  :)
- siden det kun var en fhv lav mur som skilte terrassene , var det perfekt for oss som reiste sammen!

Før jeg booket på  "Kouros" den gangen leste jeg også blandede tilbakemeldinger, noen fikk ikke fullrost stedet, mens andre skrev temmelig negativt!
-  jeg tok "sjansen", som viste seg å ikke være noen sjanse å ta den gangen, alle i vår familie var altså kjempefornøyde.

Men, hvordan de andre rommene/leilighetene der er vet jeg ikke, om vi hadde vært fornøyde med dem?
- heller ikke om det er mer "slitent" nå enn i 2008?
Og, i begynnelsen av august har vi aldri vært hverken på Anti Paros, eller andre steder i Hellas, så jeg føler ikke at jeg kan hjelpe deg, dessverre!

Jeg ønsker deg/dere lykke til  :) - håper dere får det veldig bra der dere velger å bo :sol:

Kari

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...