Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 3: MILOS

Started by Tjorven, 12. Apr 13, 20:00:00

Previous topic - Next topic

Tjorven

Pøs på med alle Milosbildene du har, frudiddi  ;D  Du tar jo så nyyyyydelige bilder, så de vil nok både jeg og alle andre se  :-*  Og så er det ekstra artig å mimre gjennom andres bilder også  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Hei igjen, etter et langt opphold. Det ble ikke tid til mer fra Milos før jeg dro på årets første tur  :P  Og jeg rekker ikke å bli ferdig med alt jeg har derfra før min neste tur heller  :-[  (Blir endel reising, innenlands, nå i juli også) Derfor avslutter jeg denne tråden med diverse fra Pollonia, og oppretter en ny tråd med de "forhåndsreklamerte" båtturene senere en gang. De turene med kaptein Andreas og båten hans Perseas fortjener faktisk en egen tråd, så jeg håper dere blir med for å oppleve det fantastiske og varierte landskapet av Milos og områdene rundt, sett fra sjøsiden også. Når vi nærmer oss vinter igjen....

Men nå er vi i Pollonia, og ferien nærmer seg slutten. Vi hadde fått opplevd og sett mye av Milos, så de siste dagene tilbrakte vi i byen (og til sjøs)
Late dager med sol og bad, og gode måltider om kvelden. Vi hadde hørt om en taverna som lå i en hage i andre enden av havne"stripa", og spiste der noen ganger, Apanemia tror jeg den heter. Selve tavernaen lå koselig til, men verken maten eller servicen imponerte meg noe videre  :(  Mulig jeg var uheldig med matvalget..... det var iallfall alltid fullt her.

Dessert i stil med interiøret. Foto Sisi


Foto Sisi




Men naboene våre på Flora, engelske Glynn og Ray, likte seg godt her, og her har vi en hyggelig kveld sammen med mye latter  ;D

There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Favoritten vår blant alle tavernaene ble Kapetan Nikolas, en av de første som ligger ved havna. Denne oppdaga vi dessverre i seneste laget, etter å ha møtt innehaversken, Roula, på den først båtturen vår. Et fyrverkeri av ei dame  ;D Hun kom forøvrig anstigende båten antrukket i hvit morgenkåpe, flippflopps og en svær gul stråhatt! Vi spekulerte litt på hva slags figur dette var  ::) og på turen fikk vi svar; hun var bare helt herlig! Og en ypperlig kokk, fikk vi erfart samme kveld. Da måtte vi jo sjekke tavernaen hennes  ;)

Her er vi en kveld det var litt kjølig ute ved vannkanten, så vi inntok måltidet inne. Middagen er fortært, og vi koser oss med dessert on the house  :)


Skipper Andreas var også innom. Bildet skulle liksom være av han og Roula, men snedig med speil, her dukker både fotografen med blitzende kamera opp, mens Sisi titter fram bakenfor  ;)


Her er kokka i full sving på kjøkkenet en dag vi var innom.


Og mannen Nikolas har sine gjøremål utenfor.


Dette bildet har jeg lagt ut tidligere, men legger det til likevel for at dere skal se hvor tavernaen ligger. Etter denne lunsjen kom Roula med nystekte paier til oss som vi kunne ta med oss hjem til senere  :-*  Makan til oppvartning!


There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Fra det ene til det andre  ;)  En dag var det tydeligvis noe spesielt som skjedde nede i havna. Folk stimla sammen, og vi gikk nærmere for å se hva som "sto på". Det viste seg at det skulle være panagyri et annet sted på øya, og hovedgjestene ankom sjøveien, med ikon og det hele  :) Jeg rakk å forevige noen glimt av de geistlige, før de fortsatte innover byen. (Selve panagyrien foregikk et annet sted på Milos)







There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Så var våre 10 dager på Milos over, og det var også slutten på vår herlige månedslange ferie. Nå er både myggallergi og ribbensbrudd glemt, og vi sitter igjen med masse gode minner, fulle av inntrykk etter alt vi har sett og opplevd, og ikke minst alle hyggelige folk vi har møtt på Antiparos, Sifnos og Milos. Og vi mimrer fortsatt over de fredfulle og deilige bostedene vi kunne vende tilbake til etter alle utfluktene på Sifnos og Milos  :-*

Nå gjenstår det bare å ta farvel med vertskapet vårt på Flora, før vi må opp grytidlig for å ta innenriksflyet til Athen, og videre hjem til Norge.
Her er datter i huset, Roula, med sin skjønne sønn Georgious. Han gjørde alt han kunne for å sjarmere oss, og det klarte han til gangs  ;D :-*



Her har han laget alskens godsaker av modell-leire, som dere ser byr han både på souvlaki, gyros, kalamari, gresk salat og pizza  ;D


Vi nyter en stille stund på benken ved strandkanten en siste kveld.....


Før vi går ut gjennom den blå porten neste morgen (selv om bildet er tatt en annen ettermiddag)


Takk til alle som har fulgt oss på tur, og til mitt kjære reisefølge Sisi, for en uforglemmelig ferie  :-*  8)   ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

kaka

Vemodig vakkert!
Jeg tror jeg må bla meg gjennom på nytt her  :)

Utrolig herlig smil på lille Goergious!
KariK

Tjorven

Jeg måtte bla tilbake jeg også, kaka, men det var for å sjekke hvilke bilder jeg hadde lagt ut og ikke  ;)
Ja, det var vemodig å måtte reise derfra, spesielt fordi det var feriens siste stopp og for at hjemme lå en lang vinter foran oss  :'(  Men nå er den også glemt, og snart ligger en ny rundreise foran oss  ;D ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Det var en svært kreativ, nydelig liten gutt. Med et stort smil og skinnende øyne  :) Ikke rart du ble sjarmert der, Tjorven  :-*
Takk for turen, da gjør jeg meg klar til å sette sjøbein sånn etter hvert da  ;)
KARRI

Katherina

 :kd66: Så vakkert! Nå har jeg kost meg med hele tråden din på nytt. Her var det mye både vakkert og artig!

Sisi

Tusen takk for turen Tjorven, og mimringa i reiseskildringa di  :)

carin

Tusen takk for omvisningen på Milos, Tjorven. Dit ska vi absolut ta oss en tur, det har du klart å vise med din rundtur på øya  :D

Tjorven

Takk igjen for hyggelige kommentarer og alle "liker"   ;D  Det har vært til stor inspirasjon og motivasjon at så mange har fulgt oss på turen  :-*
Milos har så mye variert å by på, og vi så jo bare en brøkdel, så hit vil jeg tilbake for å utforske mer  ;D  Etter endelig å ha vært der selv, er jeg overraska over at Milos er såpass "undervurdert" som reisemål. Øya er jo så allsidig, og jeg anbefaler den sterkt. Vi var der i 10 dager, og skulle gjerne ha vært lenger for å utforske mer, men så er heller ikke øya "oppbrukt" når jeg kommer tilbake neste gang  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...