Logg inn med Facebook eller Google!

Tjorven og Sisi på turne i Kykladene høst 2012, part 1 (Antiparos m.m)

Started by Tjorven, 23. Nov 12, 21:03:45

Previous topic - Next topic

Tjorven

Quote from: Ole on 24. Nov 12, 10:31:56
Er det Pita Hellas dere er på? http://hellasforum.net/index.php?topic=7452.0


Helt korrekt, Ole  ;D  Det ble dessverre ikke tatt flere bilder derfra, så fint at du la inn linken din med både gyrosen og selve tavernaen  :)  Vi satt på forsiden mot havna. Denne tavernaen besøker jeg gjerne igjen!
Ja, karri, NÅ følte vi at ferien hadde starta for fullt  8)  Reisa hadde gått i ett, swupp swupp med flybuss, tre flyvninger, taxi, og båttur, så det var deilig med en liten pust i bakken nå. Bare en liten halvtimes tur til sjøs sto igjen før vi var i mål.

Vi var de første som gikk ombord på Expressen, og på dekket kom kameraet fram igjen.

[attach=1



Vi svinger ut fra kaia


Og legger Parikia bak oss.





There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Her ble det en liten teksnisk leif  :-[   Det siste bildet ble selvfølgelig tatt mens vi ennå lå til kai.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Etter hvert som vi nærma oss Antiparos samla det seg fler og fler sommerfugler i magen min, og jeg klarte nesten ikke å sitte stille  :P  JEG visste jo hva som venta meg, men det gjorde ikke Sisi. Jeg var SÅ spent på hva hun ville synes om øya "mi", og jeg huska førsteinntrykket mitt da jeg så denne perlen fra båten for aller første gang  :-* :-* :-*

Her er det like før vi runder neset og Antiparos kommer til syne. Ei spent Tjorven venter med lengsel og spenning  ;) Foto: Sisi



Jeg trengte ikke å "engste" meg  ;)  "Åh, så vakkert det er her" var hennes første kommentar da vi nærma oss. Sommerfuglene la seg endelig til ro i magen min, og jeg kunne nyte innseilinga sammen med henne for fullt, som jeg alltid gjør når jeg kommer "hjem".

I havna var det liv og røre, og allerede på kaia traff jeg kjentfolk som hilste oss velkommen  :)  "Jøss, så koselig å bli ønska velkommen sånn da", kommenterte Sisi, og følte seg visst litt hjemme hun også  :)  Deretter rusla vi oppover til Marianos, der vi ble tatt imot med åpne armer og klemmer av Antonis og mor Katharina.  :)  ENDELIG!
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

Rørende velkomst og helt sikkert et flott første møte for Sisi  :'( :-* ;) :) 8)
KARRI

Tjorven

Ja man blir tatt godt imot på Antiparos, og velkomsthilsningene er mange (særlig første kvelden, når man møter alle kjente igjen)  :-*   På hotell Chrisoula har de til og med hengt opp et skilt på norsk! Hm.



Tidligere har jeg kun vært på Antiparos i mai/juni, og jeg var litt spent på hvordan det var der i slutten av august. Sant og si merka jeg ingen stor forskjell. Den store augusthorden av turister var reist (Puh) Istedet venta det meg en positiv overraskelse, da jeg møtte flere av mine gamle venner nå  ;D  Uventa, og veldig hyggelig. Nye forumvenner ble vi også kjent med, som dere får se senere  ;)

Nå var det godt å kunne slappe av noen timer, og la roen senke seg med den rosa timen.



Foto: Sisi


Fast takst er middag på Pavlos' Place første kvelden, og heldigvis ble Sisi like begeistra for både maten og vertskapet som jeg er  :-*   Jeg hadde nesten regna med å finne Nigel der, men han var ikke langt unna, vi traff han på Babel etterpå  ;)  Derimot var de første jeg så da vi kom inn gamle venner fra min første sommer. Det var spesielt gledelig, siden de ikke var der i juni som de ellers pleier. Da jeg spurte etter dem da, opplyste jungeltelegrafen at de skulle komme i september, etter at babyen til Eleni og Pavlos på Babel var født. Men her satt de allerede  ;D
Sisi fant raskt tonen med Elisabeth og Geir, og vi hadde flere hyggelige stunder sammen med dem.



Trenger vel ikke å si det, men vi avslutta kvelden på Doors  ;D  ;D

;D ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

karri

KARRI

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Kristian

Quote from: karri on 25. Nov 12, 18:42:34
Nest siste bilde var super fint!! I LIKE !!  :juble: :hjerte: :juble:

Og det var bra at forgrunnen ikke var "opplyst". Man må løfte blikket fra Marianos for i forgrunnen er det en beklagelig samlig av søppel og la meg si: eldre biler
Kjerka og Vindmølla er det man kan fokusere på på den lille "øya"
Kristian/Planer er til for å utsettes

karri

Quote from: Kristian on 26. Nov 12, 15:14:20
Quote from: karri on 25. Nov 12, 18:42:34
Nest siste bilde var super fint!! I LIKE !!  :juble: :hjerte: :juble:

Og det var bra at forgrunnen ikke var "opplyst". Man må løfte blikket fra Marianos for i forgrunnen er det en beklagelig samlig av søppel og la meg si: eldre biler
Kjerka og Vindmølla er det man kan fokusere på på den lille "øya"


Ikke ser jeg søppel, og fotomotiv av eldre bilder kan da være flott nok i seg selv. Og på DETTE   bildet var fokuset (mitt) på treet, månen og den opplyste bakgrunnen. ;)
KARRI

Tjorven

Søppel utafor Marianos, Kristian??  :o  Det har iallfall ikke jeg registrert de 4 gangene jeg har bodd der. Og jo, det er parkeringsplass for biler på andre siden av veien, men de er nå i bruk. Bortsett fra denne bilen da, den trengte sårt en vask og ser ikke ut til å ha kjørt i det siste  ;) 
Sisi tok noen flere bilder fra terrassen, men hvor er søpla?





There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Og slik ser gata ut som Marianos ligger i (tatt i juni i år) Første bilde tatt øverst i veien, det andre motsatt vei fra nederst i gata. Kan ikke se noe søppel her heller jeg...





Og så kan man alltids fokusere på de fine hibiskusene til Katharina når man sitter på terrassen  :-*
There are no strangers, only friends we haven't met.

Tjorven

Det var forresten flere som likte seg i den lille hibiskushagen  :)  Foto: Sisi


There are no strangers, only friends we haven't met.

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...