Logg inn med Facebook eller Google!

Andros september 2012

Started by Anders, 04. Oct 12, 21:59:39

Previous topic - Next topic

Anders

Etter en behagelig overnatting i Rafina fikk vi en like så behagelig overfart til Andros med Blue Star Ithaki. Den gikk "sånn passe" langt utpå morgenstunden til at det ikke ble noe stress. Det mest "stressende" var faktisk at idet skuten begynte å tørne inn mot Gavrio og vi begynte å gjøre oss klar for avgang, så ringte min vertinne Sofia fra Naxos og lurte på hvor vi var!

Turen over gikk iallfall som en drøm. Knapt en krusning på havet, en god del med små fiskebåter å se på, og ganske så rolig og avslappet ombord også.

Gavrio... ble en udelt positiv opplevelse! Vi tuslet i land og så noen skilt med "hotel" men tenkte at vi hadde god tid og ville nå få litt oversikten først. Så det ble en fem minutters rusletur bortover... da var det slutt på byen :-)
Ikke at det gjorde noe altså... det var varmt og godt og "fina været" og godt å være i Hellas. Så vi tok oss en røyk og kikket på en gubbe som plukket små "ting" fra sjøen (antar det var noe han mente var spiselig  :D ), før vi ruslet tilbake mot fergekaien og skiltene med hotel...

Var nå egentlig bare to-tre stykker da... vi valgte det som så lettest ut. Hotel Galaxy... og der bodde vi i to netter og hadde det bra og fikk sett litt av Andros og her følger noen bilder og videoer og litt sånn...

Utsikten fra balkongen var jo av det slaget jeg liker... med sjø og havn og folkeliv og "note-ark"...









Så her kommer mer etter hvert fra årets lille rundreise... håper noen finner noe de liker. Andros var iallfall ny for oss, og vi stillte med åpne sinn og glade forventninger.

Ole

Var dere borte på den stranda vi ser på det siste bildet? Var det mulig å bade der?

Anders

Rent bortsett fra at strand ikke var så viktig akkurat da, så var vi faktisk ikke bortover der... og tror ikke jeg ville ha badet noe særlig i den der bukten uansett. Sjøen så jo bra ut, sånn umiddelbart, men med jevne mellomrom fløt der rundt "flak" av fett (det er et fag-uttrykk som på en pen måte omtaler menneskets avfallstoffer), så...  Var nå forresten ingen andre som badet der heller :-)

Ole

Ok, da blir det IKKE badeferie i Gavrio neste sommer! :)

Anders

Hehe... fullt mulig å bade i Gavrio... men på andre siden av neset! (Det er iallfall min anbefaling...)

Sånn ser bukten ut helt innefra... ser trangt ut mellom moloen og andre siden, men de digre fergene passerte hverandre der i et tempo som antydet at de hadde hele Egeerhavet å ta av...


Litt mer til venstre...


Og havnegaten, med Hotel Galaxy midt i. 30€ natten, for to personer... det var da vi regnet oss frem til at rommet var billigere enn konjakken i Namsos!


Ellers var det egentlig et veldig okay bosted. Fine og greie rom, litt slitte kanskje, men med taverna/restaurant/bar i etasjen under, og supermarked i nabohuset, så ble det hele ganske "sutalaust".

marjana

Kjempefint å få bilder og rapport hvordan det var i Gavrio, og gleder meg til mer fra Andros! Jeg så jo bare Gavrio fra båten i havn, men syntes absolutt at Gavrio virket grønn og sjarmerende. (Men kanskje ikke etter beskrivelsen din av badevannet)....

Glika i zoi

Anders

Joda, Gavrio var et trivelig sted (skal ikke driste meg til å kalle det noe større...)
En lang rekke med bevertningssteder langs havnen, pluss ørlite mere av slikt man normalt trenger i hverdagen (tannkrem og dopapir og snadder og snacks og denslags... butikk m.a.o.)
Her noen flere bilder fra den der "strandstripen"....













Og denne "damen" tror jeg har vært fremme på forumet før...


Anders

Og her er "damen" sett bakfra... hun har fin utsikt selv om gaten er smal :-)


Vi tok oss en liten spasertur "oppi haugen" for å få litt oversikt...














Anders

På sørsiden av haugen/neset fantes det noen mere "typisk turistiske" bomuligheter og bedre badeplasser. Og iallfall laaaang utsikt nedover :-)














Ett og annet og se på også... og ikke bare "streit" kykladisk bygging heller.







Joda... Gavrio hadde absolutt sine gode sider, som gjorde stoppet der verdt det!

Anders

06. Oct 12, 17:25:06 #9 Last Edit: 06. Oct 12, 17:30:59 by Anders
Og her skal det ligge noe video... dette er "råfilm"! Har rett og slett ikke noen programvare som takler HD eller fil-formatet, så jeg må enn så lenge forholde meg til det heller "spinkle" programmet som fulgte med kamera. Så her er det "bang-i-gang" og ikke mye pynt underveis... 1:50 ca av den der spaserturen.


 

Atle

Fårkje opp videoen akuratt nå, må venta te eg sitte på ein vindus maskin. Stussa litt øve det eina bildet ditt, e det der de lagge adle de små minnesmerkene ( små kirkene til minne over de omkomne ) som me ser langs veien øve alt ?
Jeg har den unike evnen at jeg på under 15 minutter kan si om det er en rød eller hvit vin hvis det er bra lyst i lokalet.
Sitat: Torkjell Berulfsen

Anders

Om de lager dem der vet jeg ikke, men det virket iallfall som et slags "utsalg"...

Vi ruslet iallfall tilbake mot havnen, gikk "rundt" i stedet for over...





Ikke bare porten som fikk seg en oppfriskning...










Og norske priser på drivstoffet...



Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...