Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Anders

Mener å erindre at jeg betalte 690 nedover og 720 hjemigjen fra Santo for noen år siden... billettene kjøpt fire(?) dager før avreise. Det lønner seg garantert å ha litt is i magen og vente til ut i februar/mars og følge med på prisutviklingen. 16-18 hundre t/r pro pers må man nesten regne med...

siljemyrland

takk for råd, da får jeg prøve å ha litt is i magen. Problemet er bare at vi gleder oss _så_ mye til vår tur at vi gjerne skulle hatt billettene i håndene og reist ca i dag:-) Men over 6000 og veldig lang flytid og mange stopp gjør det litt lettere!
Blir spennede å se når de respektive legger ut sine flybiletter!

stelios

Quote from: Anders on 10. Sep 12, 20:54:14
Jeg vet ikke hvordan det er andre steder, men i Spania er det nærmest en opplest og vedtatt sannhet at Ryan "jukser" seg til kjappere landinger... de flyr til Kanari-øyene uten drivstoff nok til å nå fastlandet hvis problemer skulle oppstå... Ryan er tull og tøys fra ende til annen i mine øyne og det er tross alt de jeg ser med...


Det eneste som er tull og tøys er desverre ditt innlegg.  Rapport fra spanske myndigheter måtte gi Ryanair rett i både fuelmengde og procedure - og til og med Aftenposten måtte krype til korset. Les f eks Aftenposten på nett idag - evt www.check-in.dk

Anders

Du har sikkert rett. Forholder meg bare til utsagn fra de ombord.

mouche

Quote from: stelios on 21. Sep 12, 13:37:10
Blir spennede å se når de respektive legger ut sine flybiletter!


Både ja og både nei? Skal jeg reise i en periode hvor det er lite etterspørslel etter reiser så venter jeg så lenge jeg tør, og er det i en periode med stor etterspørsel så booker jeg så fort som over hodet mulig. Erfaringsmessig (min erfaring) gir dette de billigste billettene.

Litt som at jeg alltid fyller bensin søndag kveld/mandag morgen.

bengalow

22. Sep 12, 13:10:25 #29 Last Edit: 22. Sep 12, 13:19:27 by bengalow
Ryanair i blåsväder - igen. Hur många "nödlandningar har dom gjort i år? Denna gång rekommenderar "Resemagasinet" att kunderna bör hålla sig borta från vad man kallar "förnedringsflyget". Kunderna har nästan aldrig rätt till ersättning, enligt flygbolaget. Det nästan hur många artiklar som helst om hur illa dessa behandlar sina kunder, som råkat i kläm, pga bolagets hantering. Jag håller med Anders! Aldrig Ryanair, om jag inte tas ombord i en trälåda...
Dessutom tycker jag att bolagets VD gör ett obehagligt intryck på mig. När han kallar passagerarna för "korkade", så säger det mer om honom än om deras kunder. Detta gjorde han, när en passagerare från Bristol inte kunde boka in via internet, pga obefintlig uppkoppling, och fick betala 800 kr pr biljett EXTRA...

http://www.aftonbladet.se/resa/article15486091.ab
Varför planera - när det ändå inte blir som man tror


siljemyrland

Da var Apollos ruter til Santorini lagt ut- Til avskrekkende priser( i allefall for min lommebok) 8000 t/r (for 2)i slutten av mai. Juni over 11000.(for 2) Her må man ha is i magen:-)

stelios

Dette er like tullete hvert år. "Alle" vet jo at kun fly-prisene i mai og beg av juni  kommer til å droppe  til  max 1.995  når røyken har lagt seg.

Og apropos Ryanair-diskusjonen: Tør vi fly med SAS?  SAS hadde nok en "sikkerhetslanding" idag!

Steven Patrick Morrissey

Noen som vet når Ryan Air legger ut billetter Rygge-Chania for sommeren 2013?

Marit

29. Sep 12, 20:21:05 #34 Last Edit: 29. Sep 12, 20:28:57 by Marit
Ser av flyprogrammet til Ving for sommeren 2013 at de har satt opp Kos kun i perioden 28. juni til 9. august (altså skoleferien). Det er jo et voldsomt kutt synes på jeg i tilbudet (og de bruker ikke Thomas Cook, men SAS). Godt at Apollo i alle fall har en lengre sesong til Kos (slutten av mai til begynnelsen av oktober), men regner med at det vil bety at prisene blir deretter. Også Apollo bruker SAS i 2013.

Spies har Kos på programmet fra både København og Billund til ut i slutten av september.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

siljemyrland

Ser nå at når du søker på apollo sine sider på bare fly så får man opp 6 plasser igjen. det er jo ikke veldig mange. Er det noe de justere opp og ned litt? eller har de kun 6 plasser med bare flybiletter på denne flvningen? eller kan det være at hvis de ikke får fullt opp med fly&hotell at de da legger ut noen flere bare flyseter?:-) Noen som vet. 6 plasser var liksom ikke mye:-)

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....