Logg inn med Facebook eller Google!

Ryktebørs og fakta, flyruter 2013

Started by Ole, 09. Sep 12, 12:01:46

Previous topic - Next topic

Marit

Ser av tråden for 2012 at jeg har skrevet om et nyhetsbrev fra Norwegian (vedrørende sommeren 212), og at jeg fikk denne e-posten i slutten av oktober 2011. Kanskje Norwegian legger ut neste sommers ruter ca. samme tid i år - uke 42-44.

Mener å huske at charterselskapene legger ut resten av sine sommerdestinasjoner for salg i tidsrommet 40-43, så det er mulig oktober er en måned at alle avtaler, flytidspunkter osv er klarlagt.

Gjelder å smøre seg med den berømmelige tålmodigheten, som alltid er mangelvare når en venter på noe godt, og vente til slutten av oktober. Og skulle noe skje innen den tid så er jo det bare en bonus.
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

Niaas

Ja, Ving tar ut Karpathos fra sitt program neste år, desverre. Dette er ille for hotellene Ving har avtale med, og for øya i sin helhet. Heldigvis fortsetter Apollo, med større fly, og også med fly fra Trondheim. Godt det. Og enkelte av hotellene er i gang med å prøve å få avtale med Apollo for neste sesong.
Now, I have decided, I am Olymbitic.
Because I, myself am iron, and your place, magnetic!

Marit

Norwegian har jo flyvninger til både Kreta og Rhodos (som de forhåpentligvis fortsetter med i 2013 også), så det er vel muligheter til å komme seg til Karpathos fra en av disse øyene (Rhodos har best fergeforbindelse?).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

polyanna

Quote from: Marit on 11. Sep 12, 23:07:44
Norwegian har jo flyvninger til både Kreta og Rhodos (som de forhåpentligvis fortsetter med i 2013 også), så det er vel muligheter til å komme seg til Karpathos fra en av disse øyene (Rhodos har best fergeforbindelse?).

I tillegg er SAS et godt alternativ  til diverse destinasjoner, blant annet oslo-københavn-athen-rhodos er i hvert fall prismessig langt gunstigere enn charterselskapene om man vil være borte i en tre ukers tid. :vinke:

5ifamilien

Noen som har erfaringer med Airbaltic - er det et "alà Ryanair" selskap? De har iallfall veeldig billige reiser til Athen.. ???

filhellener

 Sitat fra: 5ifamilien på I dag kl. 08:23:18
Noen som har erfaringer med Airbaltic - er det et "alà Ryanair" selskap? De har iallfall veeldig billige reiser til Athen.. ???
   
Vi reiser gjerne med AirBaltic igjen  :)   - reiste med dem til Athen i juni 2010 da vi skulle på øyloffing med barnebarna  :)   Like bra som "alle andre" selskaper vi har reist med!
- det som er nytt siden 2010 er at AirBaltic, som Norwegian, tar betalt for innsjekket baggasje.
ha det " i bakhodet" vd prissammenligninger.
Nå skal jeg se etter billige billetter  :)   
Kari

Kristian

Skal ikke si noe om AirBaltic, men skal du komme under 24 i reisetid har man 25 minutter på mellomlanding i Riga. Da skal man ha gode garantier for å få med seg baggasjen til Athen.
Kristian/Planer er til for å utsettes

filhellener

Quote from: Kristian on 12. Sep 12, 11:35:46
Skal ikke si noe om AirBaltic, men skal du komme under 24 i reisetid har man 25 minutter på mellomlanding i Riga. Da skal man ha gode garantier for å få med seg baggasjen til Athen.


Vi hadde 25 minutter på mellomlandingen og det gikk fint på alle måter/ uten stress  :) 

For en tid siden hadde Admirala ( tror jeg) et godt tips om man har kort transfertid  :)

- det var at man kontakter personalet i gate'n og spør "er baggasjen vår kommet ombord" og fortsetter med å si at man  skal videre fra Athen med engang til et "kronglete" sted, slik at det er i flyselskapets interesse å slippe å ettersende baggasje!

Men vi gjorde ikke det, og det gikk fint likevel  :)
Kari

Ole

Vi har reist med Air Baltic to ganger, og har ingenting å utsette på dem. Flyplassen i Riga er ganske liten og oversiktlig, så det går fort å komme seg fra et fly til et annet. 25 minutter høres imidlertid veldig lite ut. Reiser man Ålesund-Riga-Athen, så har man ca. en time i Riga, og det har holdt i massevis de to gangene vi har reist den veien.


På hjemturen i fjor høst var flyet fra Athen til Riga forsinket. Det hadde vært streik i Hellas dagen før, og det var fortsatt kaos på flyplassen i Athen. Mange grekere oppførte seg som galninger da de ikke kom seg dit de skulle. Men det er en annen historie..... Jeg landet i Riga 10 min. etter at flyet til Ålesund hadde gått, men det ordnet seg veldig bra. På flyet fikk jeg beskjed om å henvende meg i AirBaltic-skranken på flyplassen, og der lå det to billetter og ventet på meg. Den ene sto den Riga-Oslo på, og det andre var Oslo-Ålesund. Dermed kom jeg meg hjem samme kveld! Da er vel AirBaltic med i Star Alliance?? AirBaltic er absolutt å anbefale! Uansett høres 25 min. transfertid veldig lite ut......

Marit

http://www.apollo.no/NO/tilbud/ukens-kampanjer/Pages/publiseringsdato.aspx
Salgsstart for sommeren 2013 hos Apollo (Skiathos/Skopelos og Karpathos i uke 41).
It ain't no sin to be glad you're alive

If I should fall behind, wait for me

siljemyrland

Inne å småsnuser litt på flybiletter til sommeren 2013,. etter mye lesing har jeg ikke lyst til å reise innom Athen, men lyst til å reise rett ut til santorini. Billigste jeg har funnet til nå er 6000 kr for 2. Huff det var dyrt synes jeg:-) Apollo legger vel ut sine flyiletter til santorini nå til uken. Norwegian sier at de ikke har noen eksat dato enda.

Noen som tidligere år har fått restplass biletter til feks santorini til en billig penge i beg av juni?

mouche

Det har i alle fall vært billige billetter til Hellas i begynnelsen av juni siste to årene uten at jeg kan si noe helt konkret om Santorini. Selv ville jeg ikke ha vurdert å kjøpe noen billetter for den perioden før april/mai til neste år.

Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....