Logg inn med Facebook eller Google!

Antiparos

Started by Svein~B, 16. Aug 12, 19:13:11

Previous topic - Next topic

Svein~B

Nei, vi hadde litt dårlig erfaring med mygg. Min eks fikk kraftige allergiske reaksjoner på Kreta noen år tidligere, noe som la en kraftig demper på ferien, og da opplevde vi også at de myggmidlene som vi fikk kjøpt i butikkene på stedet ikke virket mot den lokale myggen. De var tydeligvis immune. Men de myggmidlene som vi fikk kjøpt på apoteket på Antiparos virket heldigvis.

Denne restauranten ligger på havnepromenaden der du tar av hvis du skal til vaskeriet, til Antiparos Hotel og til sørlige bydel forøvrig. Vi spiste der bare en gang. Jeg spiste sverdfisk og syntes ikke det var godt. Jeg har ikke spist det verken før eller siden, så det kan jo hende at sverdfisk bare ikke er godt  :)
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Mitt favorittsted på Antiparos var dette: Nautica. Det ligger sentralt på havnepromenaden. Der hadde de veldig god kaffe og de viste fotball på storskjerm inne og på mindre skjermer ute, for det var fotball-VM mens vi var der. Den gangen hadde de bare baguetter og toast å spise, men sist jeg var der, så jeg at de også hadde fått andre slags matretter, som for eksempel pizza og pasta. Og kaffen var fortsatt like god.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Som Svein~B sier ikke det store middagsstedet, men bra til lunsj på vei fra stranda. Hyggelig
Fatøl så lenge det varer i september. Ellers bra Frappé
Åpent hele året.
Minibank og Reisebyrå i hjørnet bak til høyre
Og rommene ovenpå, vel to helt greie studios ut mot havna. På kvelden ser man til og med lysene fra BS Naxos/Paros og Delos.
Flere rom på baksiden med en stor felles veranda ut mot havna.
Alt familiedrevet, samt sigarettkjosken på hjørnet av Main Street.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Kiosken som Kristian nevner kan ses til venstre i dette bildet. Hovedgata går fra havnepromenaden og oppover i byen. Jeg vil si at sentrum er de delene av havnepromenaden som ligger nærmest hovedgata og omvendt. Til høyre er restauranten Anargyros som også leier ut rom med meget sentral beliggenhet.

http://anargyros.parosweb.com/
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

29. Aug 12, 08:56:20 #28 Last Edit: 05. Sep 12, 19:58:27 by Svein~B
Mantalena Hotel ligger også på havnepromenaden. I tillegg til at de har rom her, har de også leiligheter oppe i byen. Det er kafé i første etasje, men du kan også få frokosten servert på takterrassen ifølge hotellets hjemmeside. Da har du i hvert fall flott utsikt over havna og over mot Paros. Turoperatøren Apollo har hotellet på programmet.

http://www.hotelmantalena.gr/
http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/europa/hellas/antiparos/accomodations/pages/mantalena.aspx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

I nordenden av havna ligger dette området. Her ligger blant annet Hotel Artemis, Hotel Dimitra og Kouros Village. Vi bodde i bygningen lengst til venstre i bildet. Bygningen med baldakinene til venstre i bildet er restauranten Ayra. De leier også ut rom i andre etasje og leiligheter i den lave bygningen ved siden av.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Bør vel ikke rope for høyt, men søndag kveld så !!!
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

Quote from: Kristian on 30. Aug 12, 21:07:14
Bør vel ikke rope for høyt, men søndag kveld så !!!


... så er du på Antiparos? Kom gjerne med oppdateringer hvis det har skjedd noen forandringer der siden sist.

I nordenden av havnepromenaden ligger denne lille stranda. Den består av grovkornet sand. Jeg tror aldri jeg så noen som badet her. Stranda fungerer som snarvei til sentrum for de som bor i dette området. Bortenfor kaien vi ser i bildet går det vei, men det er altså et lite stykke uten akkurat her. Bordene på kaien tilhører, som det står på skiltet, restauranten Ayra som vi leide rom av. Inngangen til der vi bodde var porten vi ser til venstre i bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

Joda, flyet kl 0700 i morgen tidlig, og Anti omkring 2100. Tar Highspeeden ut.

De store forandringene er nok ikke skjedd bortsett fra bommen i "Streeten"

Forøvrig den lille stranda ser ut til å "tilhøre" gjessene. De  tar forøvring en morgensvøm hver dag bort til "Dampskipskaia" og tilbake.
Kristian/Planer er til for å utsettes

Svein~B

God tur, Kristian!

Her ser vi inn gjennom porten. Vi hadde leiligheten til høyre. På innsida av muren var det en liten innhegning. Der holdt det også til ei gås. Den var veldig pratsom, så hver gang vi gikk til eller fra, måtte vi stoppe og prate litt med naboen.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi tilbake mot havnepromenaden fra kaien utenfor Ayra. Mantalena er litt til høyre for midten av bildet. Anargyros er litt til venstre for midten av bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

05. Sep 12, 19:53:23 #35 Last Edit: 05. Sep 12, 19:57:20 by Svein~B
Rett ved siden av der vi bodde, ligger Artemis Hotel. Den gangen sto det hotellet i Ving-katalogen og jeg husker vi var inne der og bladde i informasjonspermene til Ving. Vi snakket med verten også. Ving hadde ingen representasjon på øya. De kom over fra Paros når det var noe. Nå virker det som Ving har droppet både Paros og Antiparos, men Apollo ser ut til å ha overtatt hotellet.

http://www.artemisantiparos.com/
http://www.apollo.no/no/hvor-vil-du-reise/europa/hellas/antiparos/accomodations/pages/artemis.aspx
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...