Logg inn med Facebook eller Google!

Parikia, Paros

Started by Svein~B, 01. Jun 12, 18:22:16

Previous topic - Next topic

Svein~B

Vi er fortsatt i det samme området. Butikken til høyre selger blant annet sandaler. Ellers ser dere jo at gatene til dels er veldig trange, så det sier seg vel selv at det ikke er noen motorisert trafikk her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her har vi postkontoret i Parikia. Det ligger litt øst for sentrum, like ved marinaen. Det vil si at du går litt innover langs bukta, cirka 200 meter fra vindmølla. Som dere ser, er det minibank også her.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

18. May 13, 14:10:07 #26 Last Edit: 19. May 13, 11:48:07 by Svein~B
Her er vi innerst på torget, der gågatene starter. Vi ser fra gågata ut over torget. Til venstre har vi en kafé som jeg tror heter Espresso Coffeshop. Der har de god kaffe. Til høyre har vi et bakeri og konditori.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg har påstått i en annen tråd at det i hvert fall er nok butikker som selger bijouteri i Parika og jeg har ikke blitt motsagt enda jeg ba om å bli motsagt. Jeg hadde trodd at den eller annen shoppegal person skulle si at det aldri kan bli nok butikker som selger bijouteri. Så da er det kanskje nok butikker da eller kanskje det ikke er de rette folka som leser trådene mine.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders

Kikker innom alle trådene dine, jeg Svein... men du bruker sånne fremmedord..."shopping" ???  :-)

Svein~B

Quote from: Anders on 20. May 13, 18:06:39
Kikker innom alle trådene dine, jeg Svein... men du bruker sånne fremmedord..."shopping" ???  :-)


Jeg skjønner hva du mener, Anders, og jeg er ikke sikker på om jeg egentlig vet hva jeg snakker om, selv heller. Men jeg har erfart at det fins folk som liker å shoppe litt når de er på tur. Og det er i grunnen helt greit for meg, bare jeg slipper å være med.

Her er enda ei av de trange gatene.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Shopping er vel mest en "kvinneidrett" ja, og er nok et fremmedord for de fleste menn  ;D  Men etter en del Hellasturer har jeg lært meg å styre unna de typiske turistsjappene  ;)  Har man sett en, har man som regel sett alle.... Men det fins jo mer spennende butikker, med diverse fristelser, og eh....man skal jo ha med seg noe til de der hjemme også  :P
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: Tjorven on 25. May 13, 01:51:24
Shopping er vel mest en "kvinneidrett" ja, og er nok et fremmedord for de fleste menn  ;D  Men etter en del Hellasturer har jeg lært meg å styre unna de typiske turistsjappene  ;)  Har man sett en, har man som regel sett alle.... Men det fins jo mer spennende butikker, med diverse fristelser, og eh....man skal jo ha med seg noe til de der hjemme også  :P


Det har du sikkert rett i, Tjorven. Jeg tror stort sett alle menn hater shopping og at det i hvert fall fins en del kvinner som elsker det. Men folk får få være som de er og gjøre som de gjør. Jeg vil i hvert fall at de som liker shopping skal vite at det på Paros først og fremst er Parikia som er stedet for å gjøre det.

Jeg har vel sagt her i denne tråden at noe av sjarmen ligger i variasjonen. Jeg har sagt i en annen tråd at noen av det som gjør Naoussa enda mer sjarmerende enn Parikia er all vegetasjonen i gatene. Men det er slett ikke fritt for vegetasjon i Parikia heller og det er sjarm nok i massevis her også.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Jeg tror forøvrig at det er bra for Hellas' økonomi om flere nordmenn drar til Hellas for å shoppe.

Jeg tror også det er ganske vanlig at de som ferierer på Antiparos en gang eller to i løpet av ferien drar til Parikia for å shoppe. Og jeg tror også at det er bra, at de drar på utflukter og får sett litt mer av Hellas samtidig som de bidrar til å "holde hjulene i gang".
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Tjorven

Bare et lite apropos; det er fullt mulig å shoppe både det ene og det andre på Antiparos også  ;)  Nok av butikker å velge mellom for min del iallfall, jeg har aldri mangla noe der  ;D
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Til venstre her ser vi to forskjellige butikker som selger håndsydde tøyvesker i forskjellige størrelser og farger. Til høyre har vi en butikk der du kan designe din egen t-skjorte og få den trykket mens du venter. Noe for enhver smak med andre ord.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Fia

... og det var nok i en av butikkene til venstre jeg kjøpte ei ordentlig fin sånn veske i fjor i august...! ;) Gleder meg til å bruke den nå i sommer, blir nok ganske alene om å ha en slik her i byen. :D (Bare for å illustrere dette med shopping og shoppingglede...  ;) :D) :yeah:
Den som er lei av å reise er lei av livet...

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...