Logg inn med Facebook eller Google!

Paros

Started by Svein~B, 26. May 12, 11:22:22

Previous topic - Next topic

Svein~B

Jeg viste bilde av bystranda på side to. Jeg sto med ryggen til sentrum og tok det bildet. Her står jeg i den andre enden av stranda og tar bilde motsatt vei, det vil si mot sentrum.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Slik ser det ut inne i venteskuret på ferjekaien. Hit går du når ferja legger til kai, for da er det ikke lenge til portene åpnes og du kan gå ombord. Noen er opptatt av å komme først om bord for å sikre seg den beste plassen på dekk, men jeg gidder ikke å stresse med det. Jeg sitter på kafé eller går omkring og fotograferer fram til det er like før. Men jeg holder meg i hvert fall i nærheten, så jeg kan følge med og vite når det er like før.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

kaka

Synes jeg kjenner igjen den stemningen, SveinB  :)
KariK

Tjorven

Helt enig, Svein  ;)  Jeg gidder heller ikke å stresse, eller å stå i evigheter i kø. Mye hyggeligere å sitte i havna og se på folk, og så tusle ombord når køen er i framsig  :)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Jeg viste hjørnet på Oasis hotell på side 1 og på forrige side hadde jeg rundet hjørnet og vi kikket litt oppover. Her står jeg et stykke opp i gata og ser nedover igjen, mot ferjekaien. Så dette er ei gate du trygt kan rusle i, uten å komme for langt fra kaien. Til venstre her er stedet du må gå for å kjøpe utenlandske aviser. Vi har også et reisebyrå til venstre og jeg regner at det selger billetter til alle ferjene, bortsett fra de lokale. Vi har også to banker her. Det er i dette området du finner bankene, i denne gata og rundt torget.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

27. Jul 13, 15:34:29 #113 Last Edit: 27. Jul 13, 17:52:43 by Svein~B
Her er den gamle ferjekaien sett fra soldekket på Nissos Mykonos. Det har kommet en ny kai som går mer på langs i forhold til havnepromemaden som de store ferjene bruker, men katamaranene legger til på hitsida av den gamle kaien. Det tror jeg de gjorde før den nye kaien kom også. Vi ser venteskurene som jeg har nevnt noen ganger. Ferja til Antiparos og badebåtene ligger inne i hjørnet, like bortenfor venteskurene. Oppe til høyre ser vi den berømte kirka, Ekataontapiliani, som jeg også har nevnt noen ganger. Livadia ligger utenfor bildet til venstre, altså videre innover bukta, helt innerst. Naoussa ligger på den andre sida av fjellet vi ser på bildet.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Svein~B

Her ser vi den vestlige delen av den nye ferjekaien og vi ser busstasjonen. Som jeg har sagt tidligere i tråden, er det en egen port fra kaien til busstasjonen, så hvis du skal ta buss til en annen del av øya, går du bare til høyre og ut porte i enden av kaien, så er du der. Vi ser også noen av serveringsstedene som ligger ved strandpromenaden, de som ligger nærmest kaien.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Kristian

For dem som skal ha med seg litt å spise ligger det et minmarked rett over streeten, med hovedvekt på det flytende
Kristian/Planer er til for å utsettes

Siste innlegg i forumet

Artikkel om buegangene i Ano Syros
by marjana | 24. Apr 24, 16:02:28
Her er en grundig artikkel om historien rundt alle...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...