Logg inn med Facebook eller Google!

Oppleve Patmos!

Started by Diddi, 27. Mar 11, 17:25:10

Previous topic - Next topic

Svein~B

Sagittarius har god kaffe i hvert fall  :)  Det er 200 meter dit fra Irini.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Ole

Jeg tror jeg vil utdype litt det jeg sa om at du får sett hele Patmos på en dag med bil. Det jeg egentlig mente var hele Patmos bortsett fra Skala og Chora. Det er ingen vits i å ha leiebil for å utforske disse to \"byene\". Går ut fra at dere skal bo i Skala (etter min mening det eneste fornuftige stedet å bo på Patmos), og dermed utforsker dere Skala hele tiden til fots. Chora er stort sett bilfri, og dere kommer dere enkelt opp dit med buss eller taxi fra havna. Det er også fint å gå opp til Chora eller ned igjen. På veien kan dere stoppe i grotta.

Den fineste stranda på øya, Psili Ammos, er utilgjengelig med bil. Dere kommer dit med badebåt eller dere kan kjøre til Diakofti og gå 20-30 min. på en sti.

Diddi

Ja,det var resten av øya jeg tenkte på. Ser for meg at vi går opp til Chora,hvis ikke det er altfor langt. Gleder meg VELDIG nå! Blir vel å ta en tur på stranda også,selv om jeg alltid er veldig gira på å se meg om-spes tidlig i ferien :icon_smile:

Sagittarius skal jeg notere ned som kaffebar  :bootyshake:

Tusen takk for all info!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Et stopp på Opantelis skader heller ikke. Prøv Veal in tomato sauce!

[img_l]http://olesivert.com/patmos/patmos2008-65.JPG[/img_l]

[img_l]http://olesivert.com/patmos/patmos2008-53.JPG[/img_l]

Diddi

Mmmmm..ja det så jo veldig godt ut!!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Tjorven

Nå fikk jeg også lyst til å dra til Patmos igjen - men for et lengre opphold enn en dagstur  ;)
There are no strangers, only friends we haven't met.

Diddi

Da har sønnen min ringt Fotini og bestillt rom for oss hos Irini for 4 netter :bootyshake:

Hun visste ikke prisen siden mamman ikke var hjemme i dag, men den er vel ikke så høy.

Tror dere jeg skal sende Irini et kort,slik at det ikke blir noen misforståelse? Vet jo ikke etternavnet hennes,men kanskje nok å skrive Irini? Da kan jeg jo også sende henne mailadr mi :icon_smile:

Tror hun stusset på at vi ikke hadde vært på Patmos før.Kanskje ikke så rart,hadde jo aldri funnet hennes tlf hvis det ikke var for dette forumet :thumbright:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Etternavnet til Irini er Grilli. Jeg tror ikke det er nødvendig å sende noe kort, for disse folka har vært i \"bransjen\" lenge og er til å stole på. Men hvis du vil være 100 % sikker, så.... Kanskje det er enklere å sende en mail til Fotini og be om en bekreftelse?

Prisene hos Irini er ikke avskrekkende. Jeg tror vi betalte 30 eller 35 euro i begynnelsen av juli 2008. Men det var et rom med fellesbad og uten veranda.

Fotini har en butikk langt oppe i hovedgata (på venstre side hvis du står med ryggen mot havna). Opprinnelig var det en gavebutikk, med diverse souvernirer, men nå er det blitt en klesbutikk ut av det.

Diddi

Ok,må nok dit å titte litt da:)

Mener jeg leste et sted at mailadr til Fotini ikke fungerte,derfor har jeg ikke sendt mail. Ellers fikk hun mobilnr mitt!
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Ole

Fikk dere de rommene jeg nevnte?

Diddi

Vi ba om toppetg med baderom,så håper på det.Hun skulle gi moren beskjed. Artig dame tror jeg,og så prata hun kjemehøyt :director:
Å undre seg er begynnelsen til større innsikt:)

Aina

Quote from: Tjorven on 27. Mar 11, 21:42:05
Jeg var kun på dagsbesøk (fra Pythagorion) på min aller første Hellastur. Fra Skala tok vi buss opp til Johannesklosteret, der det for øvrig var flott utsikt over øya nedenunder. Vi var også innom grotten der Johannes døperen visstnok fikk sin åpenbaring. Etterpå gikk vi ned de smale trappeveiene til Skala igjen, og rusla rundt i havnebyen. Veldig koselig by.
Dere kan sikkert sykle rundt i Skala, men ellers tror jeg det blir veldig bratt og kronglete med sykkel. Ville satsa på buss, taxi eller leiebil (men kjenner ikke avstandene til andre steder, siden vi kun var i Skala.


Takk for tipset. Tror nok at vi skal gjøre nøyaktig det samme som deg når vi drar på dagsbesøk til Patmos :-)

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | Today at 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...