Logg inn med Facebook eller Google!

Medlemstilvekst

Started by IngeS, 07. Jan 11, 16:57:58

Previous topic - Next topic

Mixelite

Quote from: \"IngeS\"Av 1.732 medlemmer er det 1.050 som ikke har noen innlegg
Det er vel kanskje et resultat av at noen registrerer seg bare fordi de leter etter informasjon? Hvis de finner det de leter etter, trenger de jo ikke skrive innlegg...

Anders

Men det hadde vært jysla kjekt om de gjorde det :-)

Anders

Det som jeg syns er vanskeligst med å måtte være medlem og pålogget for å lese, er min mulighet for å \"promotere\" Hellasforumet.
Det holder liksom ikke å gi folk adressen lengre... det blir stilt \"krav\" til dem også. Jeg kan ikke lengre fortelle folk som er nysgjerrig på Leros at det bare er å sjekke \"forumet\"... jeg kan ikke lengre \"friste\" noen med masser av bilder og beretninger og diverse god kunnskap, jeg må faktisk være der og logge meg på for å vise dem. Og da blir det jo litt begrenset...

JohnS

Jeg tror kanskje at litt gammaldags beskjedenhet og prestasjonsangst er medvirkende til at noen lar være å skrive om sine opplevelser, siden det virker som om lista kan ligge ganske høyt.  Vi har - heldigvis - en god del utrolig flinke formidlere, som tar oss med på sine turer gjennom tekst og ikke minst mange og gode bilder, og som på mange måter er bærebjelkene i forumet.  Men for andre er det ikke sikkert det er like hverdagslig å skrive om personlige opplevelser i et medium som i prinsipp er åpent for hele verden......

Jeg merker selv at jeg av og til kvier meg litt for å skrive, siden jeg på den ene siden er en dårlig fotograf som glemmer å ta bilder av de fleste tingene som hadde vært verdt å vise andre, og på den annen side er usikker på om de små opplevelsene som er viktige for meg, overhodet har interesse for andre.  Det er derfor enklest å kose seg med andres innlegg, slenge inn en og annen gjetning på \"Hvor er dette?, og ellers for det meste nøye seg med sporadiske små \"anekdoter\", svar på konkrete spørsmål,  og korte kommentarer til stedene jeg har besøkt.
At appellere til fornuften er verdens største slag i luften (Kumbel)

Anders

Jeg må innrømme at jeg noen ganger har tenkt at du kanskje har et poeng der, JohnS... at undertegnede og andre formidler sine opplevelser på en slik måte at det \"skremmer\" andre fra å bidra?
Kanskje det er en utfordring man burde ta litt mer alvorlig...
For min del holder det lenge hvis noen sier i glade vendinger at de har besøkt et sted hvor de likte/ikke likte seg, og at det enten var gøy eller helt uutholdelig. Så kan man få frem eventuelle hvorfor...

Tjorven

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om dette. ...
 På den ene siden syns jeg det er artig å dele mine ferieopplevelser - på godt og vondt, og må jo bare innrømme at det er inspirerende med tilbakemeldinger på det jeg forteller og viser bilder fra. Skal jeg slutte med det fordi eventuelle andre medlemmer IKKE forteller noen ting, eller ikke legger ut bilder? Det må da ikke bli sånn!!!!

Jeg syns iallfall det er både spennende og interessant å lese/se bilder fra andres Hellasturer, så jeg vil heller oppfordre nye medlemmer til å bidra med sitt, stort eller smått  :D  Oppfordringen gis til andre medlemmer også, for den del.

Men kanskje kommer det mer etter hvert som folk drar nedover  ;)  Det har nok en del med årstida vi er i også, vil jeg tro.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Mixelite

JohnS, dine små opplevelser er så absolutt av interesse. Det er de små, hverdagslige tingene(som slett ikke er gitt at vi alle opplever fordi vi kanskje ikke er like flinke til å ta kontakt), som gjør Hellasferien til noe spesielt, synes jeg. Og kanskje kan du inspirere andre til å våge å gjøre det samme :)

Anders

Quote from: \"Tjorven\"Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om dette. ...
 På den ene siden syns jeg det er artig å dele mine ferieopplevelser - på godt og vondt, og må jo bare innrømme at det er inspirerende med tilbakemeldinger på det jeg forteller og viser bilder fra. Skal jeg slutte med det fordi eventuelle andre medlemmer IKKE forteller noen ting, eller ikke legger ut bilder? Det må da ikke bli sånn!!!!

Jeg syns iallfall det er både spennende og interessant å lese/se bilder fra andres Hellasturer, så jeg vil heller oppfordre nye medlemmer til å bidra med sitt, stort eller smått  :D  Oppfordringen gis til andre medlemmer også, for den del.

Men kanskje kommer det mer etter hvert som folk drar nedover  ;)  Det har nok en del med årstida vi er i også, vil jeg tro.

Jeg har iallfall ikke tenkt å slutte... må bare finne ånden :-)

Mixelite

Quote from: \"Tjorven\"Men kanskje kommer det mer etter hvert som folk drar nedover  ;)  Det har nok en del med årstida vi er i også, vil jeg tro.

Du har nok rett i at det har noe med årstiden å gjøre. Jeg har en følelse av at slike tråder heller er med på å begrense aktiviteten enn å øke den.

Anders

\"slike tråder\"... mener du DENNE?

Mixelite

Quote from: \"Anders\"\"slike tråder\"... mener du DENNE?

Nettopp! Det var slike tråder som denne jeg mente.

Anders

eh... jamen... er det ikke okay at man kan diskutere \"manglende aktivitet\" da?
At mye farges av årstiden sier seg selv... skal jeg vente med å servere påskebilder til ut i november, for å holde ting gående liksom?
Ikke misforstå meg nå (har oppdaget at det blir jeg visst uansett hvordan jeg snur meg), men hva er galt med denne tråden da? Viser den ikke engasjement?

Siste innlegg i forumet

Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by vandrer | 28. Mar 24, 13:50:36
Nå bruker jeg denne tråden din som oppvarming fo...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 26. Mar 24, 21:43:02
Artemis går til/fra Lavrio, Kea, Kythnos, Syros, ...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....
Re: Testing testing ena-thio-tria HER KAN DU TESTE DET DU VIL!
by kaka | 29. Feb 24, 12:43:55
Da prøver jeg igjenFant ikke utav av hva "Us...
Re: Hvor er dette? 1032
by kaka | 27. Feb 24, 20:12:58
Så moro at jeg tok den :) Jeg har vært der i slu...
Re: Kreta chania by hotel nær strand
by hakon57 | 17. Feb 24, 13:52:10
Hei, noen anbefalinger Hotel nær strand chania by...
Re: Alonissos 2024
by Hellasfrelst | 16. Feb 24, 09:02:22
Jeg har heller ikke vært inne på Hellasforum på...
Re: Magiske øyeblikk i Hellas
by fila | 14. Feb 24, 23:29:31
Agios Prokopios ligger 5,7 kilometer fra Naxos by....
Re: Hotel nær Athen International Airport
by Lavendel | 11. Feb 24, 16:33:09
Beklager for utrolig sent svar. Den ferien ble fyl...
Akropolis i Athens historie
by Kabi | 05. Feb 24, 18:58:56
Det er nylig kommet ut en bok som tar for seg Akr...
Re: Nedtellinger og annet småprat om Hellas-ferien
by kaka | 24. Jan 24, 16:06:27
Takk igjen, Kabi! Spennende! I går var jeg innom ...