Logg inn med Facebook eller Google!

Noen inntrykk fra Antiparos

Started by Ole, 29. Dec 09, 23:06:20

Previous topic - Next topic

Tjorven

There are no strangers, only friends we haven't met.

Ole

Hyggelig at du følger med Tjorven!

Det er mange fine badeplasser på Antiparos. Apandima er en av dem. Her er det et forseggjort anlegg med taverna, solsenger, dusj, toaletter etc.






















Anders

Mange som henger med på denne, Ole.
Må si jeg fikk meg en liten latter over bildet av det der \"dusj-anlegget\"... det ordet har så absolutt en litt annen betydning enn verten antagelig tror :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Douche

Ole

Ha, Ha, Ha! Der lærte jeg noe nytt! Og fikk meg en god latter!  

:cheers:


Tjorven

Har hørt om Still Water ja, og sannelig kan man ikke bli rensa både inn- og utvendig her, hihi ;)
Forøvrig et idyllisk sted, ser det ut til.
There are no strangers, only friends we haven't met.

Svein~B

Quote from: \"Anders\"Mange som henger med på denne, Ole.
Må si jeg fikk meg en liten latter over bildet av det der \"dusj-anlegget\"... det ordet har så absolutt en litt annen betydning enn verten antagelig tror :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Douche

Hvis du leser artikkelen som du linker til, ser du at det engelske ordet \'douche\' kommer fra det franske ordet \'douche\' som betyr \'shower\' for de engelskspråklige, dusj på norsk, νÏ,,οÏ...Ï, på gresk. Både grekerne og vi har fått ordet fra fransk og jeg vil si at vi bruker det riktig i forhold til den opprinnelige betydnigen i motsetning til de engelskspråklige som har rotet det til litt, fordi de har valgt å bruke ordet for regnskur på det å skylle kroppen utvendig, men \'douche\' på det å skylle den innvendig.
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Frost

Flotte bilder. Idyllisk rett og slett. Et sted etter mitt hjerte. :)

Ole

Hyggelig at du liker bildene, Frost!

Kommer akkurat fra dusjen, så da passer det vel bra å legge ut noen bilder i denne tråden. :smile:

Her er et populært utfluktsmål. Det ble ikke noe besøk i dryppestensgrotta denne gangen, det holdt med å ta bilde av skiltet. Grotta er forøvrig verdt et besøk. Steinene er fine, selv om mye dessverre er fjernet eller skrevet på.



Jeg tar med noen flere bilder fra strendene sør for Antiparos by. Jeg vet ikke hva det heter her, men kanskje noen andre vet det?












Utsikt mot Paros.



Anders

Quote from: \"Svein~B\"
Quote from: \"Anders\"Mange som henger med på denne, Ole.
Må si jeg fikk meg en liten latter over bildet av det der \"dusj-anlegget\"... det ordet har så absolutt en litt annen betydning enn verten antagelig tror :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Douche

Hvis du leser artikkelen som du linker til, ser du at det engelske ordet \'douche\' kommer fra det franske ordet \'douche\' som betyr \'shower\' for de engelskspråklige, dusj på norsk, νÏ,,οÏ...Ï, på gresk. Både grekerne og vi har fått ordet fra fransk og jeg vil si at vi bruker det riktig i forhold til den opprinnelige betydnigen i motsetning til de engelskspråklige som har rotet det til litt, fordi de har valgt å bruke ordet for regnskur på det å skylle kroppen utvendig, men \'douche\' på det å skylle den innvendig.

Awww... ikke vær så \"firkanta\" da, Svein! La det være litt rom for humor hos deg også, hva? Både eg og du vet at du har rett, men hvem av oss bruker fransk som hovedspråk på Anti?
A douche-bag is a douche-bag, awrite?

Dessuten setter eg umåtelig pris på bilder og momenter fra Anti... enten de er nå sånn eller sånn.

Svein~B

På Anti kan vel både du og jeg snakke bred dialekt og bli forstått av de fleste vi møter. Jeg blir litt oppgitt over at det blir tatt for gitt at engelsk skal være hovedspråket i et land der engelsk faktisk ikke har noen status i det hele tatt. Resten av verden så å si vet at \"douche\" er dusj. På spansk heter det \'ducha\', på tysk \'dusche\', albansk \'dushi\', estisk \'duÅ¡Å¡\', kroatisk \'tuÅ¡\', latvisk \'duÅ¡a\', litauisk \'duÅ¡as\', maltesisk \'doÄ‹Ä‹a\', rumensk \'duÅŸ\' osv...
Jeg er i Hellas flere ganger om dagen, i hodet mitt

Anders


Siste innlegg i forumet

Re: Transport fra Athen lufthavn til Rafina
by Frynse | 03. May 24, 09:16:44
Det tar fort 30-45 minutter før du får bagasjen,...
Steingjerdene i Kykladene
by marjana | 29. Apr 24, 17:05:52
Her er en artikkel om de gamle steingjerdene i Kyk...
Re: Artikkel om buegangene i Ano Syros
by Kabi | 29. Apr 24, 10:27:08
Nok en gang har jeg ruslet gjennom Ano Syros buega...
Re: Hvor er dette? 1032
by Diddi | 22. Apr 24, 21:46:13
Ja, minner om de mektige fjella deromkring. ...
Re: Vårtur - 2018 - Kardamili
by Kabi | 22. Apr 24, 19:01:52
Så koselig å se deg her igjen, Katherina :) Da b...
Amorgos blir neste
by Diddi | 14. Apr 24, 11:44:17
Ja, neste reise for oss blir på juvelen Amorgos i...
Re: Bildeserie fra Kithnos
by Diddi | 14. Apr 24, 11:22:45
☀️...
Re: Foto fra Kea
by Diddi | 14. Apr 24, 11:01:11
:) ...
Re: Kea og Kythnos
by marjana | 11. Apr 24, 00:34:01
Fergene fra Lavrio har en rute tur/retur bare Lavr...
Re: Nye branner
by Kabi | 09. Apr 24, 09:52:33
Kreta er også rammet av branner,mennesker alvorli...
GRATULERER med dagen !
by Kabi | 25. Mar 24, 12:58:44
Gratulerer med dagen, Hellas !https://www.ekathime...
Re: Artikkel om alle trappene og buegangene i Ano Syros
by marjana | 17. Mar 24, 16:11:38
Ja, jeg har lagt ut mange bilder av hus og buegang...
Re: Hvor skal vi dra i sommer?! Kan dere hjelpe oss?
by Kabi | 14. Mar 24, 11:46:42
Anbefaler varmt den romantiske byen Nafplio på Pe...
Flyttelass til Hellas
by Phillip Lian | 10. Mar 24, 11:52:28
Jeg prøver å bli klok på tollregler, men blir i...
Re: Kalo mina!
by Kabi | 01. Mar 24, 11:06:42
Kalo mina, mars 2024 !167.JPGUtsikt til Poros....